پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۲۶ ق.ظ

۰

مذاکرات پر از قهقه‌ی دولت روحانی نتوانست از میزان دشمنی آمریکا بکاهد/ حقیقت برجام چیست؟!قدیری ابیانه کارشناس مسایل سیاسی در گفت‌وگو با آناج گفت: آقای روحانی معتقد بود با لبخند می‌توان دشمنی‌ها را تبدیل به دوستی کرد اما مذاکرات همراه با قهقهه هم جواب نداد و نتوانست از خصومت‌ها بکاهد.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم نتیجه‌دهی مذاکرات با آمریکا، اظهار داشت: طرز فکر مسئولین نظام و دولت بایکدیگر تفاوت‌هایی دارد، گروه اول معتقدند آمریکا دشمن است و این خصومت ورزی ریشه در منافع نامشروع آمریکا دارد، از نظر آنان آمریکایی‌ها برای خود حق سلطه بر جهان را قائل‌اند لذا مذاکره با غربی‌ها فایده‌ای ندارد.

وی ادامه داد: از نظر طرفداران دیدگاه اول دست برداشتن آمریکا از منافع نامشروع خود به معنی انصراف از سطه‌گری بر جهان است، بنابراین باید با آمریکایی‌ها مقابله کرد و فریب ترفندهای گوناگون آنها را نخورد؛ این عقیده همان دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است که نگرش واقع بینانه‌ای هم می‌باشد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه از نظر گروه دوم می‌توان با آمریکا تعامل کرد، اذعان داشت: طرفداران این دیدگاه می‌دانند آمریکا دشمن است لکن معتقدند می‌توان با مذاکره دشمنی‌ها را تبدیل به دوستی کرد و از امکانات آن کشور استفاده نمود، چنین طرز تفکری را ما در طول مناظره انتخاباتی نیز دیدیم و عده‌ای حرف از بده بستان به میان آوردند.

وی عنوان کرد: یکی از افرادی که در زمان تبلیغات انتخاباتی می‌گفت لبخند مانع از خصومت‌ها می‌شود آقای روحانی بود و در این دولت نیز مذاکراتی پر از قهقهه و لبخند صورت گرفت که در نهایت به برجام منتهی شد، اما آیا این برجام توانست از میزان دشمنی‌ها بکاهد؟

این کارشناس مسایل سیاسی با اعلام اینکه از نظر دولت روحانی اهمیت تعامل با آمریکا از حقوق هسته‌ای بیشتر است، توضیح داد: حقیقت برجام این است که ما امتیازات نقد زیادی دادیم و در مقابل امتیازات نسیه‌ محدودی دریافت کردیم؛ آمریکا سر همین امتیازات محدود نیز دبه کرده و ادامه طرز تفکر حاکم بر دولت تدبیر و امید صدمات زیادی را به کشور وارد خواهد کرد.

وی تشریح کرد: در این میان عده‌ای نیز وجود دارند که ذاتا مرعوب و مجذوب آمریکا می‌باشند، این اشخاص از مرحله خیلی پرت هستند؛ ما گروه چهارمی را نیز داریم که مامور آمریکایی‌ها محسوب می‌شوند و وظیفه آنان بازداشتن مسئولین و مردم از شناخت دشمن است، این افراد درواقع زمینه را برای سلطه مجدد آمریکا فراهم می‌نمایند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت تدبیر امید در ادامه کار خود از سیاست‌های مد نظر رهبری پیروی خواهد کرد، گفت: دولت‌مردان موظف به تبعیت هستند و چنانچه غیر از این باشد مرتکب جرم قانونی شده‌اند، متاسفانه شواهد نشان می‌دهد شخص آقای روحانی از نظر تفکری در گروه اول نمی‌گنجد و دارای باورهایی زاویه‌دار با افکار امام راحل و رهبر انقلاب است.

۹۵/۰۳/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">