پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۱۷ ب.ظ

۰

IMG_2020قدیری ابیانه گفت :دولت موضوع حقوق های نجومی را نیز مانند سایر مشکلات به دولت قبل نسبت داد و بعد از آن دادستان اعلام کرد که موضوع افزایش حقوق ها مصوبه ی همین دولت در سال ۹۳ است؛ تمدید عمر دولتی با مدیرانی با فیش های حقوقی نجومی به هیچ وجه عقلانی نیست.
به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نسل فردا ؛ محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا به مناسبت سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران با حضور در بین اساتید دانشگاه های استان مرکزی نکات مهمی را از نگاه غیر واقعی مردم نسبت به درآمدهای نفتی عنوان کرد و اقتصاد مقاومتی را تنها گزینه ی رهایی اقتصاد ایران از حجم مشکلات دانست.


تصور ایجاد شده برای مردم درباره درآمدهای نفتی واقعی نیست
قدیری ابیانه در ابتدا با بیان اینکه قبل از انقلاب ۵ میلیون و چهارصد هزار بشکه نفت به صورت روزانه و به ازای هر نفر در ماه ۴.۵ بشکه از ایران صادر می شد و بعد از انقلاب در سال های غیرتحریمی این میزان به کمتر از یک بشکه به ازای هر نفر صادرات رسید، عنوان کرد : در بودجه مصوب سال ۹۱ با فرض فروش ۲میلیون و سیصد هزار بشکه ، درآمد نفت ایران در بودجه مصوب حدود ۶۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با در نظر گرفتن جمعیت ۷۵ میلیون نفری سال ۹۱ به ازای هر ایرانی ماهی ۶۷ هزار تومان از صادرات نفت درآمد داشتیم.


وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در یک دید اشتباه تصور می کنند که درآمد کشور از فروش نفت یک مبلغ کلان است ، گفت: نقش دولت ها و حکومت در ذهن مردم خیلی پررنگ تر از واقعیت است و همین امر باعث شده است که مردم نقش خود در توسعه و پیشرفت اقتصادی را بسیار ناچیز در نظر بگیرند.


نگاه غیر واقعی مردم نسبت به درآمدهای نفتی باید اصلاح شود


این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه مردم ما با اتکا به همین توهم دچار تنبلی اجتماعی شده اند افزود : در ایران همه منتظر هستیم که دولت به میدان بیاید و همه کارها را پیش ببرد ؛ این تفکر کاملاً اشتباه است و باید معیار ها و دلایل گسترده شدن تنبلی اجتماعی مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.


قدیری ابیانه با اشاره به اینکه در سال های تحریم سرانه ی هر نفر از فروش نفت ۲۷هزار تومان در ماه بوده گفت: چنانچه در این کشور هر فردی بیشتر از این مبلغ از سرانه در ماه استفاده کند بی تردید در جای دیگری از کشور به فردی دیگر سرانه کمتری تعلق خواهد گرفت و همین فاصله گیری از عدالت می شود.


تمدید عمر دولتی با فیش های حقوقی نجومی به هیچ وجه عقلانی نیست


وی با بیان اینکه دولت موضوع حقوق های نجومی را نیز مانند سایر مشکلات به دولت قبل نسبت داد و بعد از آن دادستان اعلام کرد که موضوع افزایش حقوق ها مصوبه ی همین دولت در سال ۹۳ است ، عنوان کرد: تمدید عمر دولتی با مدیرانی با فیش های حقوقی نجومی به هیچ وجه عقلانی نیست و برای مدیران با فیش های بانکی نجومی تنها عزل کردن و باز پس گیری پول ها کافی نیست بلکه باید بدانیم کسانی که اینگونه به بیت المال تعرض می کنند شک نکنید که در جاهای دیگر هم به حقوق ملت تعرض داشته اند.


تایید صلاحیت روحانی و احمدی نژاد در انتخابات آتی مورد تردید است


این کارشناس مسائل استراتژیک  با عنوان اینکه حقوق های مدیران دولت باید شفاف شود اظهار کرد: این حق تمام مردم است که بدانند رئیس جمهور و مدیران دولت هر کدام چقدر از بودجه بیت المال حقوق می گیرند.


قدیری ابیانه با بیان اینکه به نظر من تایید صلاحیت روحانی و احمدی نژاد در انتخابات آتی مورد تردید است گفت : بعد از اینکه این موضوع را من چند وقت پیش گفتم تیم رسانه ای دولت نهم و دهم شروع به تخریب شدید برعلیه بنده کردند.

IMG_2013

چه لزومی دارد که دولت تدبیر و امید به ثروتمندان یارانه دهد


وی با اشاره به اینکه با این حجم کمبود بودجه چه لزومی دارد که دولت تدبیر و امید به ثروتمندان یارانه دهد اظهار کرد :علی رغم اینکه مجلس تصویب کرده که ۳۰ درصد جمعیت کشور که وضعیت مالی بهتر دارند یارانه شان حذف و این مقدار پول برای ایجاد اشتغال برای نیازمندان تخصیص پیدا کند اما دولت یازدهم با یک فرار از عدالت برای کسب رای و تضمین منافع جناحی نسبت به این مسئله برخورد می کند.


در برجام امتیازات نقد فراوان را به ازای امتیازات ناچیز نسیه معامله کردیم

این کارشناس مسائل استراتژیک  با بیان اینکه در برجام  امتیازات نقد فراوانی دادیم و در عوض امتیازات کمی آن هم به صورت نسیه گرفتیم خاطر نشان کرد: اگر قرار بود با تعامل با جهان مشکل کشوری حل شود الان روزگار فقرای مصر اینچنین نبود که بالای یک میلیون نفر در قبرستان های قاهره زندگی کنند و همین شرایط در پاکستان نیز برقرار است و همه باید بدانیم که اگر قرار بود با ارتباط با آمریکا مشکل حل شود که الان کشورآمریکا خودش این حجم عظیم کارتون خواب در کشورش نداشت.

۹۵/۰۴/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">