پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۳۷ ب.ظ

۱

مهدی هاشمی مسئول دانشگاه آزاد در لندن یکی از همین عوامل بود که برای بیشتر شدن تحریم ها تلاش زیادی کرد. او می خواست تا در دوران احمدی نژاد وضعیت اقتصادی بدتر شود و تقصیر وخامت اقتصادی و وضعیت معیشت مردم را به گردن دولت وقت بیندازند تا بتوانند در انتخابات بعدی پیروز میدان شوند.

به گزارش میدان ۷۲ ، فتنه ۸۸ به زعم بسیاری از کارشناسان خسارات بسیار سنگینی به کشور وارد کرد که خسارت اقتصادی از آن جمله بود در همین زمینه گفتگویی داشتیم با دکتر قدیری ابیانه دیپلمات مشهور کشور چرا که ایشان علاوه بر معاون ارتباطات  و تبلیغی دولت هاشمی و حضور در شورای عالی اقتصادی آن زمان بوده است.

وی که تا سال ۸۴ و حتی در انتخابات آن دوره از مشاوران ارشد هاشمی رفسنجانی بود در فتنه ۸۸ با وجودی که در سفارت ایران در مکزیک به عنوان سفیرتام الاختیار حضور داشت مقابل فتنه ۸۸ سکوت نکرد و با رسانه های مختلف درباره حقیقت ماجرا در همان دوران به گفتگو نشست و فتنه گران را به خیانت متهم و میرحسین موسوی را به همین جرم محکوم به اعدام دانست. متن کامل گفتگوی ۵۹۸ با دکتر قدیری ابیانه در ادامه می آید.

به نظر شما خسارات اقتصادی فتنه ۸۸ چگونه بود و براورد شما از آن چیست؟

مطابق با آنچه خانم هیلاری کیلینتون در کتاب خاطراتش و مصاحبه هایی که داشته همچنین سایر مسئولان و سیاسیون آمریکایی مطرح کرده اند امریکا در آستانه عقب نشینی در مقابل ایران بود و حتی آنها تولید سوخت ۲۰ درصد را هم در آستانه پذیرش بودند. البته اینها قبل از فتنه بود چون به خوبی دریافته بودند که ترفندهایی انها در دولت ایران کارایی ندارد لذا بیشتر از دو راه پیش رو نداشتند.

یا تسلیم  خواسته ایران  بشوند و یا اینکه تلاش کنند از داخل به ایران ضربه بزنند. البته  از اول پیروزی انقلاب تا به امروز همچنان سعی در براندازی نظام جمهوری اسلامی  از داخل داشته اند برای همین هم با همکاری کشورهای متخاصم دیگر تلاش کردند تا کودتایی مخملی در ایران راه بیندازند؛ یکی  از ایام توفیق برای جنین کودتاهایی هم زمان  انتخابات  است که آنها در سال ۸۸ دست به آن زدند. اول تلاش کردند احمدی نژاد پیروز نشود و دوم اگر هم  پیروز شد ادعای تقلب را مطرح کنند و افکار عمومی را تهییج نمایند و به خیابانها بکشانند.

درحقیقت  از این طریق نظام را سرنگون کنند مدتها هم دراین زمینه برنامه ریزی داشتند و آمریکایی ها حاضر می شوند روی موسوی سرمایه گذاری کنند و او را مهره مناسبی برای پروژه فتنه انتخاباتی ۸۸ در نظر می گیرند تا به واسطه او انقلاب رنگی ایجاد شود. از این جهت که وی زمانی نخست وزیر بود و وجهه مناسبی داشت. البته برخی می گفتند موسوی هندوانه دربسته است به نظر من هم هندوانه دربسته  بود چون  کسی از موسوی شناختی نداشت اما ظاهرا سازمانهای جاسوسی از طرقی متوجه شده بودند که او حاضر است به عنوان مهره استعمار در ایران  عمل کند و خود فروشی داشته باشد و حوادث بعدی هم صحه بر ماجرا گذاشت. در وهله اول تلاش کردند آرا به نفع او جذب بشود رسانه های بیگانه بسیج شده بودند اگر توطئه  شکست می خورد آمریکا هم عقب نشینی می کرد.

در شمارش آرا موسوی با فاصله زیاد کمتر از احمدی نژاد بود اما قرار نبود تسلیم شوند. لذا مسئله تقلب را  مطرح کردند. اگر این بازی را درنمی آوردند و رفتار نجیبانه ای مانند رفتار رقبای روحانی در انتخابات سال ۹۲ از خود نشان می دادند آن وقت  فتنه ۸۸ و خسارات آن هم به بار نمی آمد.

به غیر از این که فتنه باعث شد تا امریکا از عقب نشینی ای که در اواخر سال ۸۷ آماده انجام آن بود و نزدیک بود تحریمها بطور عزت مندانه برداشته شود و شما فرمودید فتنه مانع از آن شد چه خسارات دیگری از نظر اقتصادی فتنه ۸۸ به ایران وارد کرد؟

خسارات زیادی به همراه داشت فتنه باعث شد تا تحریمها شدت و قوت بیشتری پیدا کند ضمن اینکه عناصر فتنه به دشمن گرا می دادند تا تحریم ها و فشارها علیه ملت ایران را بیشتر کنند.

یکی از اسناد ویکی لیکس مربوط به دیدار سفیر اتریش با هاشمی رفسنجانی در ایام فتنه است. او در گزارش سری خود می گوید بعد از ملاقات هاشمی او را به کناری می کشد و می گوید شما غربی ها روی مسئله  تقلب و حقوق بشر تاکید کنید؛ البته دفتر هاشمی  این را تکذیب کرد ولی در گزارش سری این گونه آمده که جای سوال دارد.

چرا رییس تشخیص مصلحت  نظام در ایام ملتهب فتنه از کشورهای غربی می خواهد روی مسئله تقلب و حقوق بشری علیه ایران اقدام کنند؟

معمولا این افراد در گزارشهای سری خود سعی می کنند صورت جلسه ها بدون خدشه و اشتباه باشد به هرحال این یک موضوع قابل تامل است ولی غربی ها روی این مسئله تاکید داشته اند. عناصر فتنه  تلاش کردند تا غربی ها و آمریکاییها روی ایران فشار بیشتری بیاورند و دیدیم که تحریم ها هم بیشتر شد و همین به اقتصاد کشور ضربه وارد کرد.

چرا اینقدر علیه کشور خودشان  اقدام کردند؟

متاسفانه عناصر فتنه برای تشدید تحریم ها خیلی تلاش کردند و با دشمن همکاری داشتند چنانچه مهدی هاشمی مسئول دانشگاه آزاد در لندن یکی از همین عوامل بود که برای بیشتر شدن تحریم ها  تلاش زیادی کرد. او می خواست تا در دوران احمدی نژاد وضعیت اقتصادی بدتر شود و تقصیر وخامت  اقتصادی و وضعیت معیشت مردم را به گردن دولت وقت بیندازند تا بتوانند در انتخابات بعدی پیروز میدان شوند.

آیا مهدی هاشمی با چنین خیانتی به مجازات لازم رسید؟

یکی از دلایل زندانی شدن مهدی هاشمی هم همین جرایم بود اما بطور قطع هرکس دیگر بجز فرزند آقای هاشمی چنین خیانتی را مرتکب شده بود اعدام می شد چرا که تلاش شد دشمن به این تصور برسد که با تحریمها می توانند درایران قحطی ایجاد کنند و به اهدافشان برسند اما توفیقی حاصل نکردند.  چنانچه یکی از گزارشگران آمریکایی که به ایران آمده بود در گزارش خود با تعجب می نویسد در ایران قحطی ندیدم. این نشان می دهد که هدفشان از تحریم ها همین قضیه بود که حالا گزارشگر آمریکایی تعجب می کند.

منبع : ۵۹۸

۹۵/۰۴/۰۱

نظرات  (۱)

اقای قدیری برای انتخابات 96 چه کنیم؟

جریان انقلابی چگونه باید به مصاف روحانی بره؟

غیر از احمدی نژاد که فعلا طبق نظرسنجی مریلند محبوبیت 30 درصدی داره دیگه کی میتونه حریف این ها بشه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">