پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۶ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۵۷ ق.ظ

۰

هر آمریکایی در بدو تولد 60 هزار دلار بدهکار است

سال اول هر مجلس سال اتلاف وقت است

دو خیانت مجالس هفتم و هشتم

یارانه بنزین بزرگ‌ترین ظلم به مردم است

کارشناس مسائل سیاسی، سال اول هر مجلس را سال اتلاف وقت دانست و گفت: نماینده‌های تازه وارد به علت توهم، طرح‌های بدون تأمین ...

به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، محمدحسن قدیری ابیانه صبح امروز در نشست دفتر تحکیم وحدت با ارزیابی شرایط فعلی جهان با بیان اینکه امروز نظریه جهان تک قطبی پایان یافته است، گفت: روزی آمریکا تصور می‌کرد که پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی، نظام تک قطبی به وقوع بپیوند اما امروز شاهد آنیم که قطب‌های دیگر در دنیا بوجود آمده است.

 وی با اشاره به نظریه برخورد تمدن‌ها افزود: هانتینگتون شکل‌گیری تمدن عظیم اسلامی را پیش بینی کرده بود و به همین دلیل امریکا سعی در تصاحب کشورهای اسلامی و مراکز نفتی به منظور جلوگیری از این تمدن عظیم را داشت.

 این کارشناس مسائل سیاسی اشغال عراق، افغانستان و اختلاف افکنی در میان مسلمانان و تجزیه کشورهای اسلامی از جمله ایران، اندونزی و تئوری تشکیل کشور کردستان را در راستای مقابله با شکل‌گیری این تمدن عظیم ارزیابی کرد.

 قدیری ابیانه افزود: در صورت شکل گیری این تمدن عظیم اسلامی، ایران رهبری آن را برعهده خواهد داشت به همین دلیل شدیدترین فشارها بر ایران وارد می‌شود.

 بوش حرف درستی زده بود

 وی به جلمه بوش در دوران ریاست جمهوری‌اش اشاره کرد و گفت: بوش گفته بود «من مأموریت دارم که تکلیف امریکا با ایران را روشن کنم و اگر من نتوانم دیگران هم نخواهند توانست» و این حرف حرف درستی است.

 این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: فشارهایی که به ایران آورده می‌شود ربطی به سلاح هسته‌ای ندارد و همگان می‌دانند که ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای را ندارد حتی در سال 2007 تعداد 16 دستگاه امنیتی امریکا طی بیانیه‌ای اعلام کردند ایران نه در حال ساخت بوده و نه قصد ساخت سلاح هسته‌ای را دارد.

 قدیری ابیانه این بیانیه را در راستای وطن‌دوستی این نهادها و برای جلوگیری از تصمیم اشتباه در ورود به جنگ با ایران و در نتیجه سقوط دولت آمریکا ارزیابی کرد.

 تسلیم شدن در برابر فشارهای غرب اشتباهی بزرگ است

 وی تسلیم شدن در برابر فشارهای غرب را اشتباهی بزرگ دانست و گفت: تسلیم شدن در برابر فشارها یعنی ایران فشارپذیر است و اگر در بحث هسته‌ای تسلیم شویم فشارها برداشته نمی‌شود بلکه تغییر جهت می‌دهد و فشارها به بهانه‌ای دیگر باقی می‌ماند.

 این کارشناس مسائل سیاسی، تمدن عظیم اسلامی را به علت وسعت منطقه‌ای از اندونزی تا مراکش و جمعیت زیاد و همچنین نقاط استراتژیک متعدد در این محدوده و ثروت‌های زیاد این مناطق، خطری بزرگ برای منافع نامشروع غرب دانست و گفت: در صورت شکل‌گیری این تمدن دیگر تمدن‌ها حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

 سفیر سابق ایران در مکزیک توطئه تشکیل اسرائیل را سرآغاز مقابله با شکل گیری تمدن عظیم اسلامی دانست و یادآور شد: ایجاد ادیان ساختگی مثل بهائیت نیز بخشی از جنگ تمدن‌ها بود.

 بیداری اسلامی در راستای شکل‌گیری تمدن اسلامی است

 قدیری ابیانه بیداری اسلامی را در راستای شکل‌گیری تمدن اسلامی دانست و شعار از نحر تا بحر را در مقابل شعار از نیل تا فرات دانست که توسط رهبری مطرح شده است.

 وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و بدهی 16 هزار میلیاردی دولت فدرال امریکا عنوان کرد:‌ میزان بدهی امریکا 16 برابر درآمد 33 ساله نفت ایران است و طی زمان کوتاهی این بدهی به 23 هزار میلیارد خواهد رسید.

 هر آمریکایی در بدو تولد 60 هزار دلار بدهکار است

 این کارشناس مسائل سیاسی گفت: این میزان بدهی به آن معنی است که هر آمریکایی در بدو تولد 60 هزار دلار بدهکار است.

 قدیری ابیانه شرایط دنیا را به نفع شکل‌گیری تمدن عظیم اسلام به رهبری ایران دانست.

 تا سال 2025 جمعیت اسرائیل تمام می‌شود

 وی به 500 هزار نفر اسرائیلی دارای تابعیت آمریکا و آماده عظیمت به آمریکا اشاره کرد و افزود: سقوط مصر و ناامنی روز افزون اسرائیل موجب شده است تا سیا بگوید که احتمالا تا سال 2025 جمعیت اسرائیل تمام می‌شود.

 این کارشناس مسائل سیاسی شرایط آینده را برای ایران بسیار امیدوار کننده دانست و گفت‌: فرصت‌های بسیاری برای ایران پیش خواهد آمد و درهای بزرگی بر روی ما گشوده خواهد شد که لازمه دستیابی به آنها عبور از پیچ‌های سنگلاخی است که با وحدت حول محور ولایت و انسجام و استقامت در کوتاه مدت امکان پذیر است و این تمدن عظیم شکل خواهد گرفت.

 قدیری ابیانه خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه گفت: خود را آماده نقش آفرینی و مدیریت در این تمدن عظیم کنید.

 وی مصر و شرایط امروزش را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: جمعیت بالای مصر، وجود مرکز تدریس الازهر، وجود هالیوود عرب در مصر و جریان رسانه‌ای و وجود متفکران و نویسندگان بزرگ دنیای عرب در مصر از دلایل اهمیت بالقوه انقلاب این سرزمین است.

 رابطه با امریکا دردی را دعوا نمی‌کند

 این کارشناس مسائل سیاسی ضمن مخالفت با ایجاد رابطه بین ایران و امریکا گفت: رابطه با امریکا دردی را دعوا نمی‌کند مگر ارتباط با انگلیس مشکلی را حل کرد. رابطه با امریکا باعث می‌شود، امریکا محسوس‌تر و با مصونیت بیشتر در خاک ما علیه ما شرارت کند.

 قدیری ابیانه در این رابطه افزود: عده‌ای مدعی هستند که کلید انفجار هفته گذشته در سوریه از داخل سفارت آمریکا زده شده است و این از نتایج وجود سفارت آمریکا در خاک سوریه است.

 وی ابراز امیدواری کرد که با واقع بینی توأم با آرمان‌گرایی بتوانیم تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کنیم.

 این کارشناس مسائل سیاسی همچنین به تهدیدهایی اشاره کرد که ایران نقشی در بوجود آمدن آن ها نداشت و باز هم تبدیل به فرصت شد.

 قدیری ابیانه سقوط جماهیر شوروی، سقوط صدام توسط امریکا و دخالت امریکا در از بین بردن طالبان را از جمله این تهدیدها دانست.

 وی استراتژی غرب علیه ایران و کشورهای مسلمان را مبتنی بر دو مورد دانست، گفت: اول وابستگی به تولید نفت خام و نداشتن تولید ثروت و دوم هزینه شدن درآمد نفت در مصرف‌زدگی مردم و رفتن پول نفت در جیب غرب به واسطه مصرف کالاهای خارجی.

 این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: متأسفانه امروز ایران یکی از پرمصرف‌ترین و در مواردی مسرف‌ترین کشورها بوده و مصرف کالای خارجی نشانه تشخص و ارزش اجتماعی شده است.

 سرانه هر ایرانی از نفت در بودجه 90 ، ماهی 63 هزار تومان بود

 قدیری ابیانه به توهم درآمد نفتی اشاره کرد و گفت: تعدادی از نمایندگان مجالس قبل فکر می‌کردند سرانه درآمد هر ایرانی از نفت 5 میلیون تومان است در حالی که براساس بودجه سال 89 درآمد سرانه هر ایرانی از نفت ماهی 48 هزار تومان و در بودجه سال 90 ماهی 63 هزار تومان بود..

 وی توهم درآمد نفتی را موجب ایجاد توقع بیشتر در مردم و بعد القای ناکارآمدی نظام و در نتیجه القای ناکارآمدی اسلام دانست و صدا و سیما را در برابر مقابله با این توهم مسئول عنوان کرد.

 سال اول هر مجلس سال اتلاف وقت است

 این کارشناس مسائل سیاسی، سال اول هر مجلس را سال اتلاف وقت دانست و گفت: نماینده‌های تازه وارد نیز به علت این توهم، طرح‌های بدون تأمین منابع مالی تصویب می‌کنند که در شورای نگهبان برگشت می‌خورد.

 قدیری ابیانه با اشاره به موضوعات جوانان گفت: متأسفانه جوانان همیشه از اشتغال آینده شان نگران هستند در حالی که جوانان باید به فکر ایجاد اشتغال خود و دیگران باشند نه منتظر پیدا شدن شغل.

 وی با اشاره به نگاه اسلام گفت: اسلام می‌گوید در علم به بالاتر از خود و در مال به رده پایین‌تر توجه کنید اما ما در دارایی به بالاتر از خود نگاه می‌کنیم و در کار کردن به تنبل‌ترین‌ها و خودمان را با آنها مقایسه می‌کنیم.

 هر خانواده آلمانی 9 برابر خانواده ایرانی کار می‌کند

 این کارشناس مسائل سیاسی تنها راهکار مقابله با تحریم‌ها، تورم ومشکلات اقتصادی را کار، کار و کار دانست و ضمن انتقاد به روند کار در ایران خاطرنشان کرد: هر خانواده آلمانی 9 برابر خانواده ایرانی کار می‌کند. تعطیلات غیر رسمی عید نوروز ما دو برابر تعطیلات رسمی در بسیاری از نقاط دنیاست و مصرف‌زدگی گریبان ما را گرفته است و تا اینها حل نشود مشکلات اقتصادی ما ادامه دارد.

 یارانه بنزین بزرگ‌ترین مظهر ظلم به مردم است

 قدیری ابیانه در بخش‌های پایانی اختصاص یارانه بنزین را بزرگ‌ترین مظهر ظلم به مردم دانست و گفت:‌ طبق محاسبات قیمت تمام شده هر لیتر بنزین 1900 تومان است که دولت با روند کنونی به هر ماشین ماهانه 90 هزار تومان یارانه پرداخته می کند و کسی که ماشین ندارد از این یارانه بی‌بهره است و آن کس که متمکن‌‌تر است بیشتر از آن بهره‌ می‌برد و این مبلغ برابر 75 درصد مصرف سالانه برنج هر ایرانی است.

 وی از مردم خواست موقع خرید جنس علاوه بر مولفه‌های قیمت و کیفیت، مولفه بیکاری و یا اشتغال جوانان مملکت را نیز لحاظ کنند.

 این کارشناس مسائل سیاسی افزود: متأسفانه با خرید کالای خارجی ایران دچار خودتحریمی می‌شود و این لطمه بیشتری به اقتصاد وارد می‌کند.

 دو خیانت به قصد خدمت در مجالس هفتم و هشتم

 قدیری ابیانه دو طرح تثبیت قیمت‌ها در مجلس هفتم و ممانعت عملی با طرح هدفمندی در مجلس هشتم را خیانت‌هایی به قصد خدمت دانست.

 وی پیامک‌های با مضمون قطع یارانه افراد برخوردار ‌را اقدامی صحیح و مثبت از سوی دولت تلقی کرد و گفت: از ابتدا نیز باید همین روند دنبال می‌شد.

۹۱/۰۵/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">