پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۰۵ ب.ظ

۰

1-                دو روز پیش، ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با اعلام اینکه ۹۳۰۰ شرکت در جزیره کیش با یک کد ملی ثبت شده‌اند، به دولت درباره افزایش مناطق آزاد هشدار داد.

وی گفت: ۹۳۰۰ شرکت مربوط به یک کد ملی است. ۲۸۰۰ پرونده مربوط به یک آپارتمان است. معلوم است که این‌ها کارشان صدور فاکتور صوری و فرار از مالیات است. دولت هم لایحه دو فوریتی داده که ۱۲ مناطق آزاد تأسیس شود که اگر بشود، یک سال دیگر من باید دوباره به برنامه شما بیایم و جواب بدهم که چه کرده‌ایم.

 

2-                اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به اظهارات اخیر رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره نحوه ثبت شرکت‌ها در مناطق آزاد و اینکه کار برخی از این شرکت‌ها، صدور فاکتور صوری برای فرار از مالیات است، واکنش تندی نشان داد و اظهار کرد: چنین چیزی که از سوی ایشان اعلام شده به، هیچ عنوان وجود خارجی ندارد.

وی افزود: اینکه شرکتی در مناطق آزاد باشد که صرفا نسبت به صدور فاکتور برای فرار از مالیات اقدام کند، بعید می‌دانم وجود خارجی داشته باشد.

وی ادامه داد: من تعجب می‌کنم که چرا آقای سراج قبل از اینکه مدارک برای ما ارسال کنند و یا اینکه موضوع را به بنده بگویند تا پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهم، مطلب را در یک رسانه اعلام می‌کنند؛ نمی‌دانم این کار برای چیست؟
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی اعلام کرد: بهتر است ایشان به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، اگر مدارکی در خصوص مطالبی که فرموده‌اند دارند، به ما بدهند تا بررسی کنیم. اگر صحت داشت، آنگاه موضوع اعلام رسانه‌ای بشود. (منبع)

 

3-     ملاحظاتی از قدیری ابیانه:


 الف- اولا باید از آقای سراج بابت اعلام عمومی این مطلب تشکر کرد.

 

ب- الان آقای ترکان در جریان قرار گرفتند و خوب است بررسی ها را شروع کرده و ایشان نیز نتایج را به اطلاع عموم برسانند.

ج- اینکه دولت طرح دو فوریتی ارائه داده تا 12 منطقه دیگر در کشور منطقه آزاد اعلام شود منطق اقتصادی ندارد. مگر مناطق موجود که قرار بود در آن تولید برای صادرات تبدیل شود مبدأی برای واردات قاچاق و واردات نشده است؟! پس هدف از اینکار چیست؟

د- هرچند هیچ هدف اقتصادی قابل قبولی برای ایجاد این مناطق نیست بویژه که با قید دو فوریت آن را به مجلس ارائه کرده اند. ولی یک هدف سیاسی و انتخاباتی پشت این پیشنهاد است.

مردم مناطق مختلف خواستار این هستند که منطقه شان منطقه آزاد شود تا آنها نیز بتوانند از واردات و قاچاق کالا منتفع گردند. لذا طرح دو فوریتی برای اعلام 12 منطقه جدید به عنوان منطقه آزاد می تواند هدف انتخاباتی داشته باشد، هرچند اعلام این همه مناطق به عنوان مناطق آزاد به ضرر کلیت اقتصاد کشور است.

هـ - دولت که منافع ملی را در برجام قربانی منافع حزبی و جناحی نمود از قربانی کردن منافع ملی برای رای آوری در مناطق آزاد پرهیز نخواهد کرد.

۹۵/۰۴/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">