پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۱، ۰۶:۴۶ ب.ظ

۰

قدیری‌ابیانه در گفت گو با خبرگزاری دانشجو:

مرسی قطعا شبیه مبارک نیست. 

امکان اقدامات حمایتی بیشتر در مورد سوریه را داریم.

جریان انحرافی کوچک تر از آن است که در مقابل سیاست های نظام بایستد

سفیر سابق ایران در ایتالیا و مکزیک گفت: مجموعه دستگاه های حکومتی بویژه دستگاه دیپلماسی ما در مورد سوریه فعالند اما...

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در اصفهان، با اشاره به اینکه نمی توان این طور تصور کرد که دولت در مورد بیداری اسلامی بی توجه است، تصریح کرد: وزارت امور خارجه به عنوان بخشی از دولت در مورد این قضایا مواضعی اتخاذ کرده و رفت و آمدهایی نیز داشته که تمامی آنها در چارچوب سیاست های نظام بوده است.

وی افزود: امروز تمام دنیا به این مسئله معترف است که ایران از سوریه حمایت می کند؛ بنابراین، این صحبت ها که دولت نسبت به سوریه بی تفاوت است، تنها یک ادعاست.

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان داشت: هم اکنون مجموعه دستگاه های حکومتی بویژه دستگاه دیپلماسی کشورمان در مورد تحولات سوریه فعال هستند؛ اما به اعتقاد من امکان انجام اقدامات بیشتر نیز وجود دارد.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه روسیه در مورد تحولات سوریه بسیار قوی وارد عرصه شده است، ادامه داد: روسیه عضوی از شورای امنیت است و حق وتو را نیز در اختیار دارد؛ پس امکان اتخاذ این مواضع برای او وجود دارد.

وی متذکر شد: در مجموع سیاست نظام در کلیت و در ذیل آن سیاست دولت و وزارت امور خارجه، حمایت از سوریه به عنوان یک کشور حاضر در خط مقدم جبهه مقاومت در مقابل صهیونیست ها و مقابله با توطئه هایی است که علیه این کشور صورت می گیرد.

 

جریان انحرافی کوچک تر از آن است که در مقابل سیاست های نظام بایستد

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به زمزمه هایی مبنی بر تأثیرگذاری جریان انحرافی در مواضع دولت ایران در مورد سوریه تأکید کرد: جریان انحرافی کوچک تر از آن است که بخواهد در مقابل سیاست های نظام بایستد.

قدیری‌ابیانه گفت: سیاست وزارت خارجه ای که من می بینم و عضو آن هستم، دفاع از سوریه در مقابل توطئه های دشمن و کمک به دولت و ملت این کشور برای انجام اصلاحات است؛ به نحوی که سوریه در خط مقدم جبهه ضدصهیونیستی باقی بماند.

وی بیان داشت: در عرصه سیاست خارجی امکان رسانه ای کردن تمامی فعالیت ها وجود ندارد و نباید همه اقدامات را علنی مطرح کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب پس از بروز تحولات در کشورهای اسلامی آن را تحت عنوان بیداری اسلامی نامگذاری کردند، گفت: بعضی از عناصر کلیدی در دولت از این تحولات تحت عنوان بیداری انسانی نام برده و هنوز هم معدودی از آنها بر این مسئله پافشاری می کنند که این عین اشتباه است؛ نام بردن از بیداری انسانی از اشتباهات و نقاط ضعف دولت بود.

قدیری‌ابیانه عنوان داشت: دوست و دشمن به اسلامی بودن تحولات کشورهای منطقه و شمال آفریقا اعتراف دارند و حتی خود مردم کشورهای تونس، مصر، لیبی، یمن و بحرین نیز اعلام می کنند که ما خواستار اسلام هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در عین حال یک بیداری انسانی نیز هست ولی هر بیداری انسانی، اسلامی نیست، تصریح کرد: نام بردن از بیداری انسانی در مورد کشورهای جهان اسلام از اشتباهات و نقاط ضعف افراد کلیدی دولت بود که بر این موضع هم تأکید داشتند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: تحولاتی که در جهان اسلام مشاهده می کنیم، بیداری اسلامی است؛ ولی آنچه در اروپا و آمریکا در حال وقوع است یک بیداری انسانی می باشد که امید است به بیداری اسلامی منجر شود.

 

بیداری اسلامی مقدمه شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی است

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه حرکت بیداری اسلامی رو به پیش است، بیان داشت: البته این روند با فراز و نشیب و موانعی رو به رو است؛ ولی حکومت های دست نشانده یکی پس از دیگری صحنه را ترک خواهند کرد و جای آنها عناصری که به اسلام معتقدند بر سر کار خواهند آمد.

وی تأکید کرد: به اعتقاد من بیداری اسلامی و تحولات کشورهای جهان اسلام مقدمه شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی است.

این کارشناس مسائل استراتژیک بیان داشت: مرسی قطعا شباهتی با مبارک ندارد و یک فرد مسلمان معتقد به اسلام است که می خواهد ارزش های اسلامی در جامعه حاکم شود ولی طبیعتا اشکالاتی نیز به همراه دارد.

 

مرسی فردی همچون مهندس بازرگان است

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: به تعبیری می شود گفت که مرسی فردی همچون مهندس بازرگان است؛ شخصیتی همچون بازرگان به نسبت مبارک و دیگر حکام وابسته یک قدیس است.

وی بیان داشت: مرسی با همه ضعف هایی که دارد اصلا قابل مقایسه با مبارک و احمد شفیق نیست.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه پیروزی مرسی یکی از مراحل مبارزاتی مردم مصر برای سرنگونی نظام مبارک بود، ادامه داد: البته مردم مصر چون فاقد رهبری همچون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در داخل کشور خود هستند، نتوانسته اند به طور کامل نظام مبارک را سرنگون کنند.

قدیری‌ابیانه در پایان ابراز امیدواری کرد که با هدایت هایی که مقام معظم رهبری نسبت به کشورهای اسلامی و خصوصا مصر دارند در آینده شاهد پیروزی های بیشتری در این کشورها باشیم

۹۱/۰۵/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">