پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۱، ۰۸:۵۹ ق.ظ

۰

حجاب اسلامی اوج عزت زن است

يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۱، ۰۸:۵۹ ق.ظ

گروه اندیشه و علم : محمد حسن قدیری ابیانه گفت: رعایت حجاب از جانب زنان باعث حفظ احترام اجتماعی آنان شده و حجاب اسلامی اوج عزت یک زن است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه قزوین، محمد حسن قدیری ابیانه عصر پنج شنبه ۵ مرداد در نشست حجاب و عفاف که در طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) سخنرانی می‌کرد با اشاره به نظر اسلام در مورد زیبایی و جذابیت‌های جنسی زنان گفت: اسلام جذابیت جنسی و زیبایی را در محدوده زندگی خصوصی و زناشویی قبول دارد اما نباید این عوامل در جامعه به عنوان یک ارزش اجتماعی مطرح شود.


وی افزود: اگر ارائه جذابیت‌های جنسی به یک ارزش اجتماعی تبدیل شود زنان باید روز به روز به دنبال راه‌های جدیدی برای ارئه جذابیت‌های جنسی خود پیدا کنند و این عاملی می‌شود برای تحت فشار قرار گرفتن زنان که از لحاظ روان‌شناسی کاملا به ضرر آنهاست.

قدیری ابیانه با اشاره به تفاوت‌های دیدگاه غربی‌ها و جوامع اسلامی در مورد زن گفت: در جوامع اسلامی هرچه سن زن بالا می‌رود ارزش و احترام زن هم بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد در حالی که این مسئله در غرب برعکس بوده و هر چه سن زن بالا رفته و از زیبایی‌اش کاسته می‌شود ارزش اجتماعی او هم پایین می‌آید.

کار‌شناس عالی وزارت امور خارجه با اشاره به فلسفه حجاب گفت: فلسفه حجاب و پوشش جلوگیری از تبدیل جذابیت فیزیکی از یک ارزش زناشویی به یک ارزش اجتماعی است و اسلام معتقد است که نشان دادن جذابیت‌های جنسی نباید به یک ارزش اجتماعی تبدیل شود بلکه باید فقط محدود به محیط خانه وخانواده و زندگی زناشویی باشد.

وی افزود: جذابیت فیزیکی و جنسی ثروتی است که اگر عیان شود عده‌ای در صدد دزدی آن بر می‌آیند بنابراین باید از آن محافظت نمود و حجاب و رعایت عفاف از راه‌های اصلی این کار محسوب می‌شود.

قدیری ابیانه اسلام را دینی مطابق با فطرت بشری معرفی کرد و با اشاره به راه‌های جلوگیری از ارزش شدن ارائه جذابیت‌های جنسی از جانب زنان گفت: راه حل اسلام برای جلوگیری از این امر مبتنی بر خلقت بوده و در آیات متعدی خداوند با مخاطب قرار دادن زن و مرد، دستورات لازم را به هر دو گروه داده است.

وی با اشاره به تفاوت‌های روان‌شناسی و فیزیولوژیکی زن و مرد گفت: از لحاظ روان‌شناسی مرد‌ها بصری و زن‌ها سمعی هستند و بر همین اساس است که برای اینکه از چشم چرانی مرد‌ها جلوگیری شود خداوند اول به مردان گفته که نگاهت را نگه دار و بعد به زنان دستور داده تا با رعایت حجاب و پوشش برای خود امنیت اجتماعی ایجاد نمایند.

کار‌شناس عالی وزارت امور خارجه گفت: دلیل اینکه به آقایان دستور حجاب مثل زنان داده نشده است به این دلیل است که میزان لذت بصری زن‌ها در حد پایین تری از مردان است.
 
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به آسیب‌های بد حجابی در جامعه گفت: بد حجابی خانم‌ها در جامعه باعث بروز ناهنجاری‌های زیادی در جامعه می‌شود که سست شدن بنیان خانواده و افزایش طلاق از جمله این آسیب‌ها می‌باشد.

وی با اشاره به نظرات عده‌ای مبنی بر آزادی پوشش زنان و عدم حساسیت بر بد حجابی بانوان در جامعه گفت: آزادی پوشش به برداشتن روسری، بی‌چادری محدود نمی‌شود بلکه دارای خطرات و آسیب‌های فراوانی است که قابل پیش بینی نیست.

قدیری ابیانه به راه حل مشکل بد حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید با فرهنگ سازی درست، بانوان را با عواقب بد حجابی در جامعه آشنا کرد و از طرف دیگر هم باید دستگاه‌های مختلف زمینه‌های ازدواج جوانان را فراهم نمایند تا جامعه در مسیر صحیح خویش قدم بردارد.

وی با اشاره به تفاوت نظرات طرفداران حقوق زن و اسلام گفت: فمینیست‌ها زن و مرد را در تقابل هم می‌بینند در حالی که اسلام آن‌ها را مکمل هم معرفی می‌کند که هر کدام بر اساس ذات و فطرت خویش دارای حقوق ویژه‌ای هستند.

کار‌شناس عالی وزارت امور خارجه گفت: دادن حقوق مساوی به زن و مرد عدالت نیست بلکه اعطای حقوق بر اساس ویژگی های خلقت و فطرت عدالت است و باید در بحث حقوق زن و مرد خصوصیات و ویژگی‌های زن و مرد را در نظر بگیریم بعد به هر کدام حقوق خاص خود را بدهیم.

وی افزود: منطق روابط زن و مرد از نظر غربی‌ها این است که زن و مرد باید آزادانه با هم رابطه داشته باشند ولی این رابطه نباید باعث ایجاد مزاحمت برای بقیه شود.

قدیری ابیانه با اشاره به عوامل پیشرفت در کشورهای مختلف گفت: پیشرفت مقوله‌ای است که هیچ کس با آن مخالف نیست و همه به نوعی خود را خواهان ترقی و پیشرفت معرفی می‌نمایند ولی باید عوامل و موانع پیشرفت به شکل صحیح مشخص و دسته بندی شود تا مطابق با آن‌ها حرکت نمود.

کار‌شناس عالی وزارت امور خارجه گفت: اگر عوامل پیشرفت و موانع را شناسایی کردیم باید عوامل پیشرفت به عنوان ارزش اجتماعی و موانع هم به عنوان ضد ارزش اجتماعی معرفی شود.

وی گفت: در مقوله حجاب و پوشش هم باید مشخص شود که آیا حجاب باعث پیشرفت است یا یکی از موانع پیشرفت است همچنین باید مشخص شود که آیا ارائه‌های جذابیت‌های فیزیکی از طرف زنان هم عامل پیشرفت جامعه محسوب می‌شود یا نه.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با انتقاد از بعضی تفکراتی که پیشرفت غرب را نتیجه آزادی روابط زن و مرد مطرح می‌کنند گفت: پیشرفت‌های حاصل شده در غرب نتیجه بی‌بند وباری نیست بلکه نتیجه عواملی همچون ساعت کار مفید و استفاده از روش‌های علمی است.

یک شنبه 8 مرداد 1391 

۹۱/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">