پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۱ ق.ظ

۰

30 مرداد 1395  منبع : اختصاصی ابنا

خلاصه: کارشناس مسائل راهبردی گفت: دشمن می خواهد که با منافقین و داعش امنیت را از ما بگیرد، اما این گروه ها در ایران راه به جایی نخواهند برد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ در پی شبهه افکنی هایی که در روزهای اخیر درباره "مسایل رخ داده در سال 1367 و اعدام منافقین" در شبکه های مجازی منتشر شده است، نشستی با هدف روشنگری و شناخت منافقین در قم برگزار شد.

در این نشست که شامگاه دیروز جمعه 29 مرداد 1395 در مسجد چهارده معصوم(ع) شهر قم برپا گردید «دکتر محمدحسن قدیری ابیانه» به ایراد سخن پرداخت.

وی در ابتدا با انتقاد از کسانی که درصدد هستند تا منافقین را دوباره زنده کنند گفت: منافقین 17 هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساندند و جنایت های متعددی همچون انفجار هفتم تیر را انجام دادند.

سفیر سابق ایران در مکزیک سپس به قوانین پذیرفته شده در تمام دنیا اشاره کرد و ادامه داد: اگر در هنگام جنگ، گروهی از داخل یک کشور با دشمن خارجی همکاری کنند، براساس قوانین همه ملل به شدیدترین مجازات ها همچون اعدام محکوم می شوند.

قدیری ابیانه اضافه کرد: اما مسئولان نظام به دلیل رأفت اسلامی، منافقین خائن و جنایتکار را بسرعت اعدام نمی کردند، بلکه می گفتند که شاید آنها فریب خورده باشند؛ بنابراین فرصتی برای توبه و بازگشت به جامعه به آنها بدهیم.

وی سپس به ادامه خیانت منافقین پرداخت و گفت: پس از توقف جنگ تحمیلی و قبول قطعنامه، منافقین از خاک عراق به ایران حمله کردند. آنها در این حمله با نیروهای خود در زندان ها هم هماهنگ کرده بودند تا از زندان به آنها بپیوندند؛ اما عملیات مرصاد انجام شد و حمله منافقین به ایران شکست خورد.

قدیری ابیانه سپس "اعدام آن دسته از منافقین زندانی که بر سر موضع خود در محاربه با نظام و مردم مانده بودند" را تشریح کرد و گفت: پس از حمله نظامی منافقین به داخل خاک ایران، قوه قضائیه پیشنهاد اعدام منافقینی را داد که با حمله کنندگان همنوا بودند.

این کارشناس مسائل راهبردی در بیان "حکم محاربه در اسلام" نمونه هایی تاریخی را برشمرد و گفت: افرادی که هم اکنون به اعدام منافقین محارب اعتراض می کنند، اگر در صدر اسلام بودند چگونه عمل می کردند؟ آیا امیرالمؤمنین علی(ع) هزاران نفر از خوارج ــ که مردم را به قتل می رساندند و امنیت جامعه اسلامی را مختل کرده بودند ــ را در جنگ نهروان نکشتند؟

وی با اشاره به انتشار فایلی صوتی از "دیدار مرحوم آیت الله منتظری با مسؤولان کمیته تعیین تکلیف منافقین" که دستاویزی برای حمله به نظام و امام راحل(ره) و مظلوم نمایی تروریست ها شده است، تأکید کرد: امام خمینی(ره) در خصوص اعدام مفسد فی الارض، حکم به احتیاط داده بودند؛ اما آیت الله منتظری حکمش در این خصوص اعدام بود. اعدام مفسدین به وسیله قوه قضائیه هم بر اساس فتوای آیت الله منتظری صورت می گرفت.(1)

قدیری ادامه داد: آیت الله منتظری همچنین در قضیه حمله آمریکا به لیبی، همه سربازان آمریکایی را مهدورالدم اعلام کرد. بنابراین آیا منافقینی که با مهاجمان به ایران همدست بودند مهدورالدم نبودند؟ 

قدیری ابیانه با تأکید بر اهمیت "بصیرت" در شناخت حقیقت هم تصریح کرد: در تاریخ افراد زیادی داریم که در دوره ای، خدمات زیادی انجام دادند، اما در نهایت پایشان لغزید. به عنوان مثال، «زبیر» شخصی بود که هنگام مصیبتهای پس از رحلت پیامبر(ص) و حتی دفن حضرت زهرا(س) امیرالمؤمنین(ع) را همراهی می کرد و در این حد به اهل بیت(ع) نزدیک بود، ولی در نهایت در مقابل امیرالمرمنین(ع) ایستاد و جنگ جمل را به راه انداخت.

وی افزود: گروهی ساده لوح نیز وجود داشتند که می گفتند این منافقین افراد جوانی هستند؛ در حالی که همین افراد جوان محارب بودند که آنهمه از شهروندان بی گناه را کشتند. اکنون نیز برخی می گویند که باید از خانواده های منافقین اعدام شده عذرخواهی کنیم! چه عذرخواهی انجام بدهیم؟ اگر قرار به عذرخواهی باشد، باید از خانواده شهدایی عذرخواهی کنیم که به دست منافقینی که آزاد گشتند شهید شدند.

قدیری ابیانه با اشاره به تدابیر امام خمینی(ره) برای مصون ساختن نظام و جامعه اسلامی هم اظهار کرد: امام خمینی(ره) پیش از رحلت خود فرمودند که من از اول با انتصاب آیت الله منتظری به قائم مقامی توسط مجلس خبرگان مخالف بودم. ایشان در سال پایانی عمرشان علاوه بر مشخص کردن تکلیف قائم مقام رهبری، بحث ولایت مطلقه فقیه را نیز از طریق بازنگری در قانون اساسی در آن گنجاندند. یکی دیگر از تدابیر ایشان نیز پایان دادن به جنگ تحمیلی بود.

سفیر اسبق ایران در استرالیا وی با اشاره به نقشه دشمن علیه کشور و متحد شدن منافقین و آل سعود(2) علیه مردم ما اظهار کرد: اکنون کشورهای پیرامون ما در ناامنی قرار دارند و ایران، کشور با ثبات منطقه است؛ اما دشمن می خواهد با استفاده از منافقین و داعش، امنیت را از ما بگیرد.

این کارشناس مسائل راهبردی ادامه داد: اما منافقین و داعش راهی به جایی نخواهند برد و اگر هم حماقتی انجام دهند، سرنوشتی بهتر از عملیات مرصاد در انتظار آنان نخواهد بود. در آن عملیات نیز حماقت خودشان باعث شد که آنهمه از افرادشان کشته شوند.

کارشناس مسائل راهبردی ادامه داد: این افرادی که اعدام منافقین اعتراض می کنند، اگر در صدر اسلام بودند چگونه عمل می کردند. امام علی(ع) هزاران نفر از خوارج را در جنگ نهروان کشتند.

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام در بخش دیگری از سخنانش به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل پرداخت و گفت: هم اکنون ایران در نقاط مختلف جهان نفوذ دارد.

دکتر قدیری ابیانه با تأکید برلزوم حمایت از محور مقاومت هم گفت: در جریان بحران سوریه، کشورهای پیرامون این کشور یعنی ترکیه، اردن و اسرائیل در مقابل دولت قانونی سوریه قرار گرفتند. تروریست ها در این کشور از حمایت کشورهای مرتجع عربی و غربی برخوردارند، اما ایران در کنار دولت سوریه ایستاد و دیدید که موضع ایران بر همه غلبه کرد.

این کارشناس مسائل راهبردی ادامه داد: حمایت ما از سوریه و حزب الله لبنان در راستای پشتیبانی از مظلوم است. خداوند نیز به پاس این اقدامات به ما کمک کرده است.

سفیر اسبق ایران در استرالیا در باره تحولات یمن هم اظهار کرد: بیش از پانصد روز است که نیروهای آل سعود به یمن حمله کرده اند، اما مردم این کشور مقاومت می کنند.

وی افزود: اگر اوضاع یمن همینگونه پیش برود "تنگه باب المندب" به دست حوثی ها می افتد که نقطه بسیار مهم و استراتژیکی در جهان محسوب می شود و روزانه کشتی های زیادی از آن می گذرد.

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه در پایان تأکید کرد: باید از انقلاب و دست آوردهای آن دفاع کنیم. امام خمینی(ره) راهکاری در این خصوص به ما دادند و فرمود "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور شما آسیبی نرسد". اگر معیارهای ما در هر انتخابی، مطابق با معیارهای رهبر انقلاب باشد، می توانیم به موفقیت برسیم و در برابر نقاق داخلی و خارجی بایستیم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پی نوشت:

1. رییس وقت قوه قضائیه استفتایی از امام خمینی(ره) درباره حکم فقهی اعدام شخص مفسد مفسد فی‌الارض نمود. متن استفتا به این شرح است:
بسمه تعالى. حضرت آیت‌الله العظمى امام خمینى- دام عزه‏
اعدام شخص مفسد که در نظر مبارک مورد احتیاط است به نظر آیت‌اللَّه منتظرى جایز است و این مسأله در محاکم قضایى مورد احتیاج است. اگر اجازه می‏‌فرمایید در مراجع قضایى طبق نظر ایشان عمل شود. ادام اللَّه عمرکم الشریف.
عبد الکریم موسوى‏ ـ 9/ 7/ 66 

پاسخ امام خمینی به این استفتاء به شرح زیر بود:
بسمه تعالى
‏مجازید بر طبق نظر شریف ایشان عمل نمایید.
روح اللَّه الموسوی الخمینى ـ 9/ 7/ 66 

‏منبع: صحیفه امام، جلد 20 ، صفحه 397 

2. اشاره به کنفرانس اخیر منافقین در پاریس با حضور مقامات آل سعود.

۹۵/۰۵/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">