پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۳۴ ب.ظ

۰

شامگاه پنج‌شنبه ۱۱ مرداد نشست تخصصی «قرآن، جوان و بیداری اسلامی» به همت دانشگاه پیام نور لرستان و همکاری برخی دیگر از دانشگاه‌ها در یکی از غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاست خارجی در این نشست با بیان این‌که «14 نقطه استراتژیک در دنیا وجود دارد که تعداد هفت نقطه متعلق به جهان اسلام است» اظهار کرد: کشورهای اسلامی منابع غنی طبیعی، جمعیت فراوان و مهم‌تر از همه اعتقاد مشترک به قرآن و اسلام دارند که قدرت زیادی به آن می‌بخشد، لذا دشمن همواره تلاش کرده است که مانع اتحاد کشورهای اسلامی شود.

وی با بیان این‌که «دشمن همواره تلاش کرده است در میان کشورهای اسلامی تفرقه‌ ایجاد کند» افزود: اصل تشکیل کشور اسراییل و شعار آن‌ها که از نیل تا فرات است و 14 کشور را در بر می‌گیرد نیز به همین منظور بوده است و نیز تلاش بسیاری در جهت تحریف و ضربه زدن به اسلام انجام داده‌اند، اما پیروزی‌ انقلاب اسلامی ایران نقطه آغاز تحولی عظیم شد.

قدیری ابیانه با بیان این‌که «بیداری اسلامی مقدمه تشکیل تمدن بزرگ اسلامی است» گفت: امروز در مقابل شعار " از نیل تا فرات" صهیونیست‌‌ها شعار " از نهر تا بحر" مطرح شد که مقام معظم رهبری آن را عنوان کردند، به این معنا که تمام سرزمین‌های اشغال شده باید به فلسطین بازگردد، تحلیل خود دشمن نیز از حوادث اخیر این است که تمدن اسلامی در حال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به نظریه برخورد تمدن‌ها تصریح کرد: دو تمدن غربی و اسلامی امروز در مقابل یکدیگر قرار گرفته و به رویارویی پرداخته‌اند و در حقیقت اشغال افغانستان،‌ عراق و توطئه‌هایی که علیه ایران صورت می‌گیرد بخشی از این رویارویی است که غرب کلید آن را زده است، اما هر روز غربی‌ها صحنه‌های بیشتری را در این نبرد از دست می‌دهند و شاهد آن بیداری اسلامی است.

این کارشناس مسایل سیاست خارجی ادامه داد: قرآن هدف و مسیری است که تمامی مسلمانان به آن اعتقاد دارند و این عامل پیش برنده بیداری اسلامی است و انقلاب‌های منطقه نیز در واقع مقدمه شکل‌گیری تمدن عظیم اسلامی است و دشمنان به ایران نه تنها به عنوان کشور مستقل و ضد استکباری بلکه به عنوان محور شکل‌گیری تمدن اسلامی نگاه می‌کنند. دشمن تلاش می‌کند ایران را متوقف کند اما در تمام جهان اسلام به این باور درباره ایران رسیده‌اند و آروزی آنان تشکیل کشوری چون ایران است.

وی با بیان این‌که «نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای غربی نیز زمینه گسترش اسلام فراهم شده است» عنوان کرد: لیبرالیسم و کمونیسم دیگر پاسخگوی مردم و به ویژه جوانان نیست، جنبش 99 درصدی در آمریکا و اروپا نیز نشان از آن دارد که لیبرالیسم به شکست رسیده است و حتی فوکویاما نویسنده کتاب پایان تاریخ که لیبرالیسم را آخرین راه بشر می‌دانست حرف خود را پس گرفته است.

قدیری‌ابیانه در ادامه اظهار کرد: اسلام به ذات خود جذاب است و همین مساله موجب گرایش مردم به آن می‌شود و تلاش دشمنان برای تحریف و تخریب آن نیز موید همین امر است، ما می‌توانیم اسلام را در غرب گسترش دهیم و حداقل این اقدام موجب منزوی شدن رژیم صهیونیستی می‌شود. یکی از وظایف مهم امروز ما رساندن پیام قرآن به جهانیان است.

وی با بیان این‌که« اسلام سنگر‌ها را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد» گفت: وظیفه ما حمایت از بیداری اسلامی است و این‌که جهان اسلام را با توطئه‌های دشمنان آگاه کنیم، تجربیات و راه‌کارهای خود را در اختیار آنان قرار دهیم و جوانان، دانشجویان، دانشگاهیان و حوزویان تکلیف مهمی در این زمینه بر دوش دارند.

این کارشناس مسایل سیاست خارجی در پایان گفت:‌ با توجه به ماه رمضان و توشه‌ای که مسلمانان از آن برای خود برداشته‌اند باید منتظر اوج‌گیری نهضت بیداری اسلامی در آینده نزدیک باشیم.

۹۱/۰۵/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">