پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۰۳ ب.ظ

۰

سرنخ وابستگی کروبی!

سه شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۰۳ ب.ظ
3 بهمن 1389

در جریان تحصن نمایندگان به اصطلاح اصلاح طلب در مجلس ششم، از سوی یکی از شرکت کنندگان در تحصن (که نامش را به یاد نمی آورم) مطلبی عنوان شد و در رسانه ها منعکس شد که تعجب برانگیز بود و درعین حال سرنخی از وابستگی آنها به خارج و نشانه ای از حمایت های پنهان از آن سوی مرز بود.

او (قریب به مضمون) گفته بود که اگر نمایندگان اصلاح طلب توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت نشوند، قرار دادهای منعقده بین ایران با شرکت های ایتالیایی لغو خواهد شد!

بعدها کروبی در انتخابات سال 1388 حتی در مناظره انتخاباتی خود با دکتر احمدی نژاد، بارها به موضوع روابط خود با ایتالیا اشاره کرده بود، مجلس ایتالیا رسماً به اعلام حمایت از کروبی پرداخت و دلیل آن را همکاری و رابطه زیاد کروبی با مجلس ایتالیا در زمان ریاست وی در مجلس ایران اعلام کرد !؟


 
سایت اینترنتی فرقه سبز موسوم به "جرس" از حمایت رئیس و روسای ادوار گذشته مجلس ایتالیا از مهدی کروبی خبر داد.

این پایگاه اینترنتی که توسط روزنامه‌نگاران فراری و در آن سوی مرزها گردانده می‌شود با ذوق زدگی بسیاری نوشت که این نامه به سران نظام نوشته شده و در آن تاکید شده که در صورت دستگیری کروبی "عواقب سختی" در انتظار ایران خواهد بود.

مقاله چند سال پیش یک روزنامه ایتالیایی در کنار عملکرد خائنانه کروبی ابعادی از توطئه فتنه را مشخص نموده و پشت صحنه تهدید آن به اصطلاح اصلاح طلبان را نشان می دهد.

روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا (La Repubblica) در تاریخ 9/9/1383 مقاله ای را از نشستی سه روزه در رم پس از حادثه 11 سپتامبر با شرکت مایکل لدین جاسوس سازمان سیا و از نئو محافظه کاران آمریکا به نمایندگی از وزارت جنگ آمریکا پنتاگون پرده بر داشت که برای "سرنگونی حکومت ایران"  بین مخالفان حکومت ایران و مقامات پنتاگون "به درخواست وزیر دفاع آمریکا و توسط سازمان اطلاعات و امنیت ارتش آن کشور طراحی و ترتیب داده شده بود".

در این مقاله آمده است که لدین که "دائما بین واشنگتن ، تل آویو و رم در رفت و آمد است" ، ایتالیا را "محل مناسبی برای تزریق کمکهای مالی به مخالفان حکومت ایران" می داند و خواستار "سرنگونی رژیم ایران" است  که "با کمک مالی شرکت های ایتالیایی راه اندازی شود".

به گزارش روزنامه لا رپوبلیکا، "نیکولو پولاری " رییس اطلاعات و امنیت ارتش ایتالیا برگزاری این نشست را تایید می کند. نشستی که در آن در این باره صحبت شده بود که "چطور می شود رژیم تهران را با کمک شرکت های مالی ایتالیایی از جمله شرکت نفت انی ، سرنگون کرد؟"

"ماسیمو بروتی " عضو کمیسیون پارلمانی نظارت بر تشکیلات امنیتی ایتالیا  در مصاحبه با روزنامه مذکور گفت: "من می دانم آوریل 2003 میلادی آقای لدین پیشنهاد یک جنگ سیاسی علیه رژیم های ایران و سوریه را مطرح کرده بود."

خبرنگاران لارپوبلیکا در ادامه با خود مایکل لدین نیز درباره نشست رم گفت و گو کرده اند.  لدین در این گفت و گو برگزاری جلسه ای درباره ایران را تایید می کند و می گوید "به اعتقاد من دولتها و شرکتهای غربی باید از مخالفان دمکراتیک حکومت ایران حمایت کنند."

روزنامه اضافه می کند که "طبیعتا این دیدگاه شخصی او نبود بلکه دیدگاه نئومحافظه کاران آمریکاست که در واشنگتن از قدرت زیادی برخوردارند و با انتخاب دوباره بوش و قدرت گیری کاندولیزا رایس تقویت هم شده اند."

اینک که سرنخ ماجرا و حتی انتهای آن مشخص شده است، جا دارد موضوع از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد. مناسب است وزارت اطلاعات و دستگاته قضائی موضوع را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهند. همچنین مجلس شورای اسلامی می تواند با تصویب  تحقیق و تفحص در باره تحصن جمعی از نمایندگان مجلس ششم و حمایت های سیاسی و مالی خارجی از به اصطلاح اصلاح طلبان موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

بنا به نوشته روزنامه لارپوبلیکا زمان برگزاری نشست مذکور در رم همزمان با حضور وزیر دفاع ایتالیا درآمریکا و ملاقات او با مقامات سازمان سیا بوده است. می توان زمان سفر وزیر دفاع ایتالیا به آمریکا را بدست آورد و دید که آیا در آن ایام احیانا چه کسانی از ایران به ایتالیا سفر کرده اند.

 

در تاریخ 10 آذر 1383 طی مقاله ای با عنوان ضرورت تحقیق و تفحص در باره حمایت خارجی از مدعیان اصلاح طلبینوشته بودم: "قطعا حمایت غرب از عناصر نفوذی در صفوف ملت و در دستگاهای حکومتی به گذشته محدود نگشته و در آینده ابعاد وسیعتری خواهد یافت. انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، مقطعی است که قطعا آنها قصد دخالت در آن را دارند."

آری فساد کروبی به شهرام جزایری ها محدود نمی گردد.

۹۰/۱۰/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">