پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۵۰ ب.ظ

۰

خبرگزاری ایکنا - گروه سیاسی: کارشناس عالی مدیریت استراتژیک، ایمان را یکی از عناصر قدرت نرم نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: ایمان باعث ایجاد روحیه ایثارگری می‌شود؛ روحیه‌ای که توانسته در عرصه‌های مختلف ملت ایران را به پیروزی برساند از همین رو دشمن تلاش در تضعیف این قدرت در بین ملت ایران دارد.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تأثیرات قدرت نرم جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: قدرت نرم و ویژگی‌های مثبت آن وقتی در کنار قدرت سخت و ابزارهای مختلف آن قرار می‌گیرد، باعث هم‌افزایی و توان بسیار بالا و اثربخشی شگفت‌انگیز می‌شود.

وی افرود: یکی از عناصر قدرت نرم نظام اسلامی، ایمان به خداست که از نتایج آن اعتقاد به آخرت و بهشت و پاداش‌های الهی است که موجب آمادگی برای ایثارگری می‌شود و این مسئله قدرت عظیمی به ملت ما می‌بخشد که نمونه آن را در جنگ تحمیلی شاهد بودیم.

قدیری ابیانه گفت: زمانی که صدام مورد حمایت همه ابرقدرت‌های زمانه از جمله آمریکا، شوروی و کشورهای اروپایی و عربی بود و همه نوع سلاحی در اختیار داشت، ایران توانست با اتکا به ایثار و آمادگی برای شهادت شکست را به دشمنان تحمیل کند؛ هرچند بیش از ۲۰۰ هزار شهید در طول ۸ سال دادیم اما در نهایت پیروزی از آن ملت ایران شد.

وی افزود: اگر این ایثار نبود در چنین جنگی ما باید میلیون‌ها کشته می‌دادیم و اتفاقاً ایثارگری و آمادگی برای شهادت و شهادت‌طلبی موجب تلفات کمتر در جنگ می‌شود، کما اینکه اینگونه شده است.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک همچنین با اشاره به رویارویی قایق‌های تندرو نیروهای مسلح ایران با ناوهای آمریکا در خلیج فارس گفت: قدرت ایمان باعث می‌شود که قایق‌های تندرو در مقابل ناوهای جنگی آمریکا بایستند و به آنها هشدار بدهند؛ اگر این آمادگی برای ایثار نبود، چنین قدرتی در قوای نظامی ما ایجاد نمی‌شد و اتفاقا دشمن با درک صحیح این موضوع است که به ابهت نیروهای ما پی برده و از درگیری با نیروهای ما اجتناب می‌کند.

وی ادامه داد: اخیراً نقل شده که یکی از مقامات آمریکایی توصیه کرده تا ۲۰ سال آینده آمریکا با ایران به طور مستقیم وارد جنگ نشود؛ چرا که آنها به این درک رسیده‌اند که نیروهای کشور ما از ایمان و ایثار برخوردارند و با استفاده از این ابزار می‌توانند به دشمن ضربه بزنند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه آنها آمریکایی‌ها امیدوار به اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی خود در تضعیف ایمان ملت ما هستند، گفت: تمام برنامه‌های ماهواره‌ای، تبلیغاتی، برنامه‌های عوامل نفودی‌شان، ترویج مواد مخدر و مواردی از این دست، برای رسیدن به این هدف است؛ چرا که اگر ایمان گرفته شود، روحیه ایثارگری منتفی خواهد شد و در صورتی که جنگی بین دو کشور رخ دهد، طرفی پیروز خواهد شد که سلاح‌های بیشتری دارد و آمریکا سلاح‌های بیشتری نسبت به ما دارد.

وی شناخت دشمن و آگاهی نسبت به دشمنی‌های دشمن را از دیگر عوامل قدرت نرم جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: همانطور که ناوهای جنگی که مسلح به سلاح‌های هسته‌ای هستند از رادارها و ابزار جستجوی شناسایی استفاده می‌کنند بدون این ابزارها نیز امکان استفاده از سلاح‌های سخت وجود ندارد؛ در حقیقت دشمن‌شناسی لازمه موفقیت است و اگر کسی دشمن را با دوست اشتباه بگیرد، ضربه پذیری‌اش بالا می‌رود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: ما در گذشته با صدام مذاکراتی داشتیم که منجر به توافق ۵۹۸ شد اما هیچ‌گاه فکر نکردیم که صدام ذره‌ای از خصومتش نسبت به ملت ایران کم شده است؛ حتی او در لحظه مرگش و در زمان اعدام علیه ایران شعار داده است.

وی ادامه داد: در آن زمان مذاکره‌کنندگان از تنفر صدام نسبت به ایران آگاهی داشتند و این دشمن‌شناسی را داشتند و حتی تقاضای او برای مذاکره را نه از راه دوستی، بلکه از سر استیصال ارزیابی می‌کردند که منجر به آزادسازی اسرای ما و خروج نیروها از خاک ایران شد؛ حال اگر ذره‌ای در دشمنی صدام تردید می‌کردیم، نمی‌توانستیم به این دستاورد برسیم.

قدیری ابیانه همچنین گفت: در مذاکراتی که با غربی‌ها که یکی از طرف‌های آن آمریکا بود، داریم، باید به عمق سیاست‌های آنها آگاه باشیم و فریب لبخندهایشان را نخوریم؛ چرا که لبخندهای دیپلمات‌های آمریکا و غربی‌ها ترفندی برای فریب‌کاری است.

وی اظهار کرد: مثالی که در این زمینه می‌توان مطرح کرد این است که زمانی دشمن بمب‌های شیمیایی را معطر به عطر می‌کرد و افرادی که در معرض آن قرار می‌گرفتند، به خاطر استنشاق این بو در معرض آثار شیمیایی قرار گرفته و به هلاکت می‌رسیدند؛ ما باید بدانیم که لبخندهای دشمن نیز حکم آن عطری را دارد که از سلاح‌های شیمیایی منتشر می‌شود.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با اشاره به ضرورت شناخت دشمنی دشمنان اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند برخی در زبان می‌گویند که آمریکا را دشمن می‌دانند اما در دلشان تصور می‌کنند که می‌توان با مذاکره و لبخند ماهیت دشمنی آنها را تغییر داد؛ این تصور غلط باعث ضربه خوردن ملت ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه نباید به دشمن اعتماد کرد، گفت: ملت ایران به دلیل اعتماد مصدق به آمریکا آسیب دید و ۲۵ سال اسیر سلطنت پهلوی شد؛ جنبش مشروطه نیز به خاطر اعتماد به انگلستان برای ایران مشکل آفرید و بیش از ۷۰ سال کشور را گرفتار کرد.

قدیری ابیانه افزود: در مذاکرات مربوط به برجام نیز دولت ایران به وعده‌هایی که به غرب داده بود، عمل کرد اما طرف‌های مقابل به آنچه وعده داده بودند عمل نکردند؛ چرا که وقتی همه امتیازها داده شد، دیگر دلیلی به انجام تعهدات وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: چند روز پیش توافق بین آمریکا و روسیه برای آتش‌بس سوریه صورت گرفت و آمریکا ادعا کرد می‌خواهد با داعش بجنگد اما نیروهای نظامی سوریه را مورد حمله قرار داد؛ این مسئله باعث شد که روسیه بار دیگر فریب آمریکا را بخورد.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با تأکید بر اینکه یکی از توطئه‌های دشمن این است که وانمود کند عصر جنگ و گشورگشایی گذشته است، گفت: این تفکر تلاش می‌کند این باور را به شدت ترویج کند که ایران و سایر کشورهای مستقل نیازی به سلاح و قدرت نظامی قوی ندارند و از این طریق می‌خواهند ما را از قدرت دفاعی غافل کنند و از فرصت به وجود آمده برای ضربه وارد کردن به کشور استفاده کنند و اینکه گفته شود ایران نیازی به قوای نظامی ندارد یا از سر فریب‌خوردگی است و یا می‌تواند موضوع خیانت مطرح باشد.

وی استقلال و روحیه استقلال‌خواهی را از دیگر عناصر نرم نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمن تلاش می‌کند اینگونه القا کند که دوره استقلال و استقلال‌خواهی گذشته و کشورها به هم وابسته هستند و استقلال‌خواهی مانع پیشرفت است.

قدیری ابیانه افزود: برای ملت بزرگی مثل ایران تلاش برای استقلال در زمینه‌های مختلف یک امر واجب است و اگر ما نقطه ضعفی داشته باشیم، دشمنان ما از همان نقطه وارد می‌شوند و به کشور لطمه می‌زنند؛ البته مستقل بودن به معنای نداشتن رابطه با کشورهای دیگر نیست.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای از بین بردن روحیه آرمان‌گرایی در بین ملت به بهانه عاملی برای عدم پیشرفت گفت: پیشرفت باید به سوی مقصد باشد و آن مقصد باید منطبق با آرمان‌ها و ارزش‌های نظام باشد؛ بنابراین بدون آرمان‌خواهی پیشرفت متوقف می‌شود. البته ما باید واقع‌بین باشیم و با درک درستی از واقعیت به سمت آرمان‌های خود حرکت کنیم.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک تصریح کرد: عده‌ای علل پیشرفت‌های اقتصادی، صنعتی و مادی سایر کشورها را درک نمی‌کنند؛ مثلاً تصور می‌کنند کشورهای غربی به خاطر آزادی روابط اجتماعی پیشرفت کرده‌اند در حالی که اینگونه نیست و اگر کشوری پیشرفت کرده بر اثر کار و تلاش آنها برای تولید، قناعت در مصرف، رعایت انضباط اجتماعی و اقتصادی و بالابودن ساعت مفید کار بوده نه آزادی روابط جنسی؛ اگر در غرب همجنس‌گرایی رایج شده از عوامل پیشرفت محسوب نمی‌شود بلکه مانع پیشرفت است.

وی حجاب و عفت زنان را عاملی برای قدرت کشور دانست و گفت: در جوامع غربی جذابیت‌های فیزیکی یک ارزش اجتماعی محسوب می‌شود در حالی‌که در جوامع اسلامی علم‌آموزی، ایمان و عمل صالح به عنوان ارزش تلقی شده و به پیشرفت جامعه کمک می‌کند.

قدیری ابیانه افزود: اینکه شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای و تبلیغات گسترده دشمنان در جهت زدودن ایمان و تغییر سبک زندگی و القای تفکراتی خاص هستند، ترفندهای تبلیغاتی و توطئه‌آمیز دشمنان است و ما باید از آنها غافل نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: مقامات غربی بارها اعلام کرده‌اند که یکی از دلایل شکست توطئه‌های آنها، این است که رهبری نظام از نقشه‌های آنها مطلع است و دست آنها را می‌خواند و به مقابله با آن می‌پردازد؛ همانطور که کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفته بود که "ما ساعت‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم و هزینه‌های گزافی در نظر می‌گیریم تا علیه ایران طرحی را پیاده کنیم اما همه این برنامه‌ها با سخنرانی یک‌ساعته رهبری انقلاب خنثی می‌شود"؛ سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان و مسئولان سپاه نیز از جمله سخنانی بود که توطئه‌های دشمن را نقشه بر آب کرد.

31 شهریور 1395

۹۵/۰۶/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">