پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۱۴ ب.ظ

۱

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: فرمایشات معظم له هم به نفع احمدی نژاد و هم به نفع ملت است و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند عده ای تلاش دارند انتخابات را دو قطبی کنند تا افراد با تعصب رأی دهند نه تفکر؛ ثبت نام احمدی نژاد ه ...

به گزارش سرویس سیاسی “شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان” محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با “ناب نیوز” ضمن حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای جلسه درس خارج فقه درخصوص دیدار خصوصی رئیس‌جمهور سابق با رهبری، با بیان اینکه این فرمایشات معظم له هم به نفع احمدی نژاد و هم به نفع ملت است، گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند عده ای تلاش دارند انتخابات را دو قطبی کنند تا افراد با تعصب رأی دهند نه تفکر؛ ثبت نام احمدی نژاد هم می تواند به این نقشه آنها کمک دهد لذا همانطور که رهبری فرمودند این موضوع نه به صلاح احمدی نژاد و نه به منفعت کشور است.

صلاحیت احمدی نژاد برای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید نخواهد شد

سفیر پیشین ایران در کشورهای مکزیک و استرالیا ابراز کرد: اگر احمدی نژاد به این نصیحت رهبری گوش ندهد و نامزد شود، صلاحیت وی توسط شورای نگهبان تایید نمی شود و این به ضرر او خواهد بود؛ شورای نگهبان شوخی ندارد و اگر کسی به دلایلی صلاحیت کاری را نداشته باشد، او را تایید نخواهد کرد.

انتظار داشتم احمدی نژاد با اطلاعیه ای حمایت خود را از نظر رهبر اعلام کند/ عدم حمایت از نظر رهبری، موجب ایستادگی نیروهای انقلابی در مقابل احمدی نژاد خواهد شد

وی با بیان اینکه انتظار می رود رئیس جمهور دولت نهم و دهم از فرمایش رهبری تمکین کند، اظهار داشت: انتظاری که من داشتم این بود که احمدی نژاد اطلاعیه دهد و حمایت خود را از نظر رهبری اعلام کند اما هنوز این کار را نکرده است؛ اگر او این کار را نکند و همچنان بخواهد به سفرهای تبلیغاتی خود ادامه دهد، با نیروهای حزب اللهی مواجه خواهد شد که در مقابل او خواهند ایستاد و باز هم به ضرر او خواهد بود.

قدیری ابیانه ادامه داد: طرفدارانی که بر این تصور هستند یا بودند که احمدی نژاد طرح گفتمان امام و رهبری را دنبال می کرده ومطیع رهبری خواهد بود، در صورت عدم تمکین او از سخنان رهبری، آنها هم از او جدا شده و به مقابله با او می پردازند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: بهترین راه برای احمدی نژاد این است که به این نصایح گوش دهد و به هشت سال ریاست جمهوری خودش اکتفا کند و با کاندید نشدن به اتحاد اصولگرایان کمک خواهد کرد.

احمدی نژاد با فاصله گرفتن از ولایتمداری در دوسال آخر صلاحیت خود را از دست داد

وی عنوان کرد: احمدی نژاد در دور دوم به ویژه دوسال آخر ریاست جمهوری، روال خود را تغییر داد وبه همین دلیل تا حدود زیادی جبهه اصولگرایان از او فاصله گرفته و او هم از ولایت مداری و اصولگرایی فاصله گرفت؛ لذا صلاحیت خود را از دست داد و نمونه آن این است که وقتی رهبری فرمودند مشایی را معاون اول نگذار، لجوجانه مشایی را به عنوان کاندید ریاست جمهوری مطرح کرد.

⬅️بدهی ۵۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت فعلی معادل بیش از هشت سال درآمد نفت است

قدیری ابیانه بیان کرد: خاطره ای که از احمدی نژاد در اذهان مردم وجود دارد، این است که او یارانه داد؛ البته پیشنهاد هدفمندی یارانه را خود من برای او مطرح کردم که او در انتخابات دور اول مخالف بود.

وی با اشاره به اینکه این امر یکی از عوامل محبوبیت احمدی نژاد بود اما کشور را بدهکار به دولت بعدی تحویل داد، اذعان داشت: دولت روحانی هم کشور را بدهکارتر کرد؛ اکنون دولت ۵۴۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد یعنی به ازای هر خانواده ۴ نفره، ۲۷ میلیون تومان بدهی بالا آورده که معادل بیش از هشت سال درامد نفت است.

شعار پرداخت ۲۵۰هزارتومان به هرنفر و استخدام یک نفر از هر خانواده شعاری فریب کارانه است

سفیر پیشین ایران در کشورهای مکزیک و استرالیا تصریح کرد: امروز شعارهایی از سمت اطرافیان احمدی نژاد مطرح شده که اگر او رئیس جمهور شود، به هر نفر ۲۵۰ هزارتومان خواهد داد!! این در حالی است که وقتی قیمت نفت هم پایین نیامده بود، دولت وی بابت پرداخت ماهانه ۴۵۵۰۰ تومان، ماهانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه داشت.

وی افزود: بنابراین اعلام پرداخت ۲۵۰ هزارتومان به هر نفر، شعار پوپولیستی و فریب کارانه ای بیش نیست؛ همچنین اینکه اعلام کند از هرخانواده یک نفر را استخدام می کند، فریب افکار عمومی است چرا که در کشور بالای سه میلیون نفر دٍر دستگاه های حکومتی کار می کنند که با بازنشسته ها هشت و نیم میلیون نفر حقوق بگیر داریم و تقریبا تمام بودجه کشور صرف حقوق کارمندان می شود لذا امکان چنین استخدامی نیست.

خرابکاری های گسترده روحانی موجب احیای محبوبیت احمدی نژاد شده است

ابیانه با اشاره به اینکه این ادعای اطرافیان وی به معنی رساندن تعداد کارمندان دولت به بیست میلیون نفر است، یادآور شد: چنین چیزی ممکن نیست و این صحبت ها برای فریب افکار عمومی است؛ البته خراب کاری های بی نظیر و گسترده روحانی باعث احیای محبوبیت احمدی نژاد در برخی اقشار شده و در حقیقت می توان گفت روحانی محصول احمدی نژاد است و روحانی عملکردی داشته که بعضی ها حسرت دولت گذشته را نسبت به دولت فعلی می خورند.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: البته کبر و غرور دولت فعلی و ساده زیستی و مردمی بودن دولت قبل، در این قضیه بسیار موثر بوده اما بهرحال حتی این موضوع که دربین افکار عمومی مطرح شده که آیا احمدی نژاد از رهبر انقلاب تمکین می کند یا نه، نقطه منفی برای احمدی نژاد است.

تردید در تمکین احمدی نژاد یعنی تردید در ماهیت ولایت مداری او

قدیری ابیانه توضیح داد: او باید به گونه ای رفتار می کرد که همه اینگونه برداشت کنند او تمکین خواهد کرد اما تردید در این رابطه یعنی تردید در ماهیت ولایت مداری احمدی نژاد؛ البته احمدی نژاد مدام از گفتمان امام و رهبری صحبت می کرد اما طرفدارانش این روزها فقط از گفتمان امام سخن می گویند و این نشان می دهد عده ای به دنبال این هستند اورا به پای نامزد شدن بکشانند و برای کشور مسئله بسازند.

وی اذعان داشت: اخبار غیررسمی نشان می دهد در یک جلسه غیررسمی که صلاحیت احمدی نژاد را در شورای نگهبان بررسی کردند، از جمع شورای نگهبان فقط دو نفر به او رای دادند.

سفیر پیشین ایران در کشورهای مکزیک و استرالیا خاطرنشان کرد: اگر احمدی نژاد از سخنان رهبری تمکین نکند و نامزد شود، رد صلاحیت می شود هرچند حتی قبل از اینکه رهبری این بیانات را مطرح کنند، او رد صلاحیت می شد؛ البته واقعیت این است اگر قرار باشد براساس معیارهای حق عمل شود، روحانی هم نباید تایید صلاحیت گردد.

۹۵/۰۷/۰۶

نظرات  (۱)

به نام خداوندبخشنده مهربان.خداوند عدل و انصاف.آقای قدیری .با سلام . حالا که به موضوع بدهی دولتها اشاره کرده اید بهتر است بپرسیم چرا آقای احمدی نژاد در دوره بالاترین درآمدهای نفتی  دولت بدهکاری را تحویل داد؟شما که این رقم 540 هزار میلیارد تومانی را مطرح می کنید می شود بگویید که چه اندازه اش مربوط به دولت قبل بوده؟اگر منصفانه قضاوت کنیم باید به میزان درآمد نفتی دوره احمدی نژاد و روحانی هم اشاره کنیم.ولی متاسفانه حب و بغض های جناحی مانع از قضاوت منصفانه شما و خیلی دیگر از آقایان مدعی اصولگرایی می شود. واقعا اشخاص منصف مانند دکتر علی مطهری که تاریخ از آنها به نیکی یاد می کند اندکند.
پاسخ:
سلام
بنده در مورد میزان درآمدای نفتی در دو دوره زیاد مطلب گفته ام و تاکید کرده ام که با توجه به اینکه در دولت آقای روحانی درآمدهای نفتی کمتر بوده باید توقعاتمان را در حد واقعیات از دولت ایشان داشته باشیم.
کنفرانس های متعددی هم دراین رابطه داده ام.
در همین مطلب فوق هم گفته ام که بخشی مربوط به دولت قبل بوده است. لذا سعی کرده ام بدون حب و بغض به برسی بپردازم.
در هیمن متن فوق هم اشاره کرده ام که بخشی به دولت قبل بر می گردد.
البته رقم دقیق بدهی های دولت قبل را نمی دانم چون اعداد مختلفی بیان شده است.
رقم 540 هزار میلیارد تومان را هم وزیر اقتصاد گفتند.
شما هم سعی کنید در نقد خود منصف باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">