پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۱۱ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه با بیان اینکه حتی دشمنان اسلام به نزدیکی ایجاد تمدن اسلامی در جهان اعتراف کرده‌اند، گفت: اسلام تنها مکتبی است که می‌تواند خلأ جهان غرب را پر کند.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی وزارت امور خارجه در نشست تخصصی قرآن، جوان و بیداری اسلامی گفت: در جهان 14 نقطه یا به عبارتی 16 نقطه استراتژیک وجود دارد که هفت تای آن در جهان اسلام است، مانند تنگه هرمز، کانال سوئز و غیره. جهان اسلام وسعت زیادی دارد از اندونزی تا مراکش با منابع نفت و گاز فراوان و جمعیت زیاد.
وی ادامه داد: با این وضعیت‌ها دشمن از دیرباز بر این باور بوده که اگر جهان اسلام متحد شود به ابرقدرتی تبدیل می‌شود که ابرقدرت‌های دیگر در مقابل آن هیچ‌اند، به همین دلیل قدرت‌ها سعی کرده‌اند با تفرقه‌اندازی، مسلط‌کردن مزدوران بر آنها، ایجاد فرقه‌های ضاله‌ای مانند وهابیت و بهاییت و غیره مانع اتحاد مسلمانان شوند.

قدیری ابیانه تشکیل اسراییل را برای جلوگیری از اتحاد مسلمانان دانست و گفت: طرح نیل تا فرات اسراییل را اگر روی نقشه نگاه کنیم متوجه می‌شوید که این طرح 14 کشور را به صورت کامل یا بخشی از آنها را دربر می‌گیرد و حتی شامل مکه و مدینه هم می‌شود. این غده سرطانی در میان مسلمانان تنها برای ایجاد تفرقه و بحران در میان مسلمانان ایجاد شده است.
سفیر سابق ایران در کشورهای مختلف پیروزی انقلاب را مقدمه شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد و با این پیروزی تنها ایران نیست که متحول شده بلکه تمام جهان اسلام در حال تحول است و این انقلاب می‌تواند زمینه‌ای باشد برای شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلام که دشمنان برای جلوگیری از آن این همه نقشه‌ها کشیده بودند.
وی به طرح نهر تا بحر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروز این طرح در مقابل طرح نیل تا فرات اسراییل مطرح می‌شود و به این معنی است که همه سرزمین‌های اشغالی باید به فلسطین برگردد و اسراییل محو شود. به عقیده امام و مقام معظم رهبری جهان اسلام باید متحد شود و برای اتحاد امام و مقام معظم رهبری تلاش‌های فراوانی کرده‌اند تا جایی که اکنون تحلیل‌گران بزرگ غرب به وجود آمدن تمدن اسلامی را پیش‌بینی کرده‌اند.
قدیری ابیانه به نظریه ساموئل هانتینگتون اشاره و بیان کرد: هانتینگتون صاحب نظریه جنگ تمدن‌ها است، او معتقد است با ایجاد ارتباطات و توسعه آن در سطح جهان نهایتا تمام فرهنگ‌ها در یکدیگر حل می‌شوند و تنها دو فرهنگ مهم در جهان باقی می‌ماند که یکی فرهنگ اسلامی است و دیگری فرهنگ مسیحی-غربی است که چون این دو با یکدیگر تضاد منافع دارند تقابل آنها به رویارویی و جنگ تمدن‌ها می‌انجامد. در واقع این نظریه است که باعث می‌شود تحلیل‌ها و تهدیدها علیه نظام اسلامی ایران انجام شود، به عبارتی آنها کلید جنگ تمدن‌ها را با این کارها از هم‌اکنون زده‌اند.
کارشناس عالی وزارت امور خارجه بیداری اسلامی را مقدمه‌ای برای شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی دانست و گفت: حتی دشمنان ما به نزدیک‌‌بودن ایجاد این تمدن اعتراف کرده‌اند، به همین دلیل آنها به ایران فقط به چشم یک کشور مسلمان و ضد استکباری نگاه نمی‌کنند بلکه ما را محور بیداری اسلامی می‌دانند، استراتژیست‌های غربی معتقدند سه موقعیت جغرافیایی، سیاسی و اجتماعی در جمهوری اسلامی وجود دارد که رهبری آن با جمهوری اسلامی است که بخشی از خصومت‌های آنها با ما به همین دلیل است.
وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران برای تمام کشورهای اسلامی به صورت یک الگو و آرزو درآمده است، گفت: ما هم از همه مسلمانان دفاع می‌کنیم و از هرگونه حرکتی که به بیداری جهان اسلام بیانجامد حمایت خواهیم کرد، قرآن هم هدف را مشخص کرده است و هم مسیر را و ما نمی‌توانیم در مقابل جهان اسلام بی‌تفاوت باشیم، حالا هر برداشتی که غربی‌ها می‌خواهند داشته باشند مهم نیست، موتور این انقلاب هم جوانان هستند که با انرژی زیاد آن را دنبال می‌کنند.
سفیر سابق ایران در کشورهای مختلف تصریح کرد: شاید 40 سال پیش باید تلاش می‌کردیم که به جوانان بقبولانیم کمونیسم یا لیبرالیسم راه‌حل نیست اما امروز در این رابطه هیچ مشکلی نداریم چون به اذعان همه جهانیان کمونیسم به تاریخ پیوسته و لیبرالیسم هم همین‌طور چون 99 درصد مردم غرب در مقابل لیبرالیسم قد علم کرده‌اند. اکنون می‌بینیم که حتی فوکویاما صاحب‌نظر آمریکایی که کتاب پایان تاریخ را نوشته و در آن لیبرالیسم را آخرین مکتب بشری دانسته نظریه‌اش را پس گرفته چون خلأیی که در غرب احساس می‌شود با کمونیسم و لیبرالیسم پر نمی‌شود.
قدیری ابیانه با بیان اینکه هم‌اکنون هم در جهان اسلام و هم در جهان غرب زمینه گسترش اسلام وجود دارد، گفت: اگر جهانیان با اسلام آشنا شوند قطعا برمی‌گردند، این مسئله تجربه شخصی من در سال‌هایی است که به عنوان سفیر در کشورهای مختلف بوده‌ام، اصلا به همین دلیل است که در آمریکا و اروپا سعی دارند با هوچی‌گری نگذارند قرآن و اسلام به مردم معرفی شود. ما می‌توانیم اسلام را در غرب گسترش دهیم و حتی صهیونیسم را در غرب منزوی سازیم.
وی ادامه داد: مسیحیان و غربیان با قرآن آشنا نیستند، حتی آنها نگاه قرآن را به حضرت مریم (س) و عیسی (ع) نمی‌دانند، جالب است که در قرآن حتی نسبت به انجیل معجزات بیشتری برای این دو بزرگوار ذکر شده است، مثلا اینکه مائده‌ای از آسمان برای حضرت مریم به روی زمین آمده و یا اینکه حضرت عیسی در گهواره سخن گفته است از مسایلی است که در قرآن مطرح شده ولی در انجیل نیامده است.
قدیری ابیانه با اشاره به نگاه یهودی‌ها به حضرت مسیح گفت: یهودیان اعتقادی به حضرت مسیح ندارند و تولد او را نامشروع می‌دانند، مسیحیان از این نگاه یهودیان هم بی‌خبرند که من معتقدم اگر مسیحیان از نگاه یهودی‌ها و نگاه مسلمانان به دین‌شان مطلع شوند خودش زمینه‌ساز گرایش آنها به مطالعه اسلام می‌شود که اگر کسی اسلام را مطالعه کند به سرعت به آن می‌گروید.
کارشناس عالی وزارت امور خارجه وظیفه مسلمانان را رسانیدن پیام قرآن به جهانیان دانست و گفت: حتی از طریق اینترنت و بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای می‌توان پیام قرآن را به جهانیان رساند و بیداری اسلامی را در جهان غرب گسترش داد که این بیداری مقدمه‌ای است برای تمدن بزرگ اسلامی.
وی نقش مسلمانان را حمایت از بیداری اسلامی در دو بعد دانست و ادامه داد: اولین بعد حمایتی مسلمانان ایران از بیداری اسلامی انتقال تجربه‌ها و کمک فکری و اعتقاد سیاسی به آنها است و دومین بعد آن معرفی اسلام در جهان غیر اسلام است. دانشجویان و حوزویان ما باید در این دو عرصه فعالیت کنند و بدانیم این معرفی اثرگذار است و با توجه به خلأیی که در جهان غرب مشاهده می‌شود می‌تواند منجر به این شود که فوج فوج افراد به دین اسلام بگرویند.
قدیری ابیانیه با اشاره به کشتار مردم میانمار گفت: این تنها یک نمونه از جنایات غربیان برای تحریف اسلام و تخریب جوامع اسلامی است. ما باید منتظر اوج‌گیری بیداری اسلامی بعد از ماه مبارک رمضان باشیم چون مسلمانان در این ماه با توشه‌ای که می‌گیرند با قدرت دوچندان در مقابل غرب قد علم می‌کنند.
شایان ذکر است، نشست تخصصی قرآن، جوان و بیداری اسلامی پنج‌شنبه 12 مرداد با سخنرانی آیت‌الله نیازی، دکتر قدیری ابیانه و تنی چند از متخصصان این حوزه به همت دانشگاه پیام نور لرستان در نمایشگاه قرآن برگزار شد.

۹۱/۰۵/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">