پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۵۱ ب.ظ

۰

نامه دیرهنگام احمدی نژاد را مفید می دانم ولی کافی نیست/ کنترل اطرافیان افراطی خود را داشته باشدکارشناس عالی امور استراتژیک گفت: بیش از 4 سال و در واقع از دوسال آخر دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد و بخصوص سال آخر تاکنون؛ هیج جا ندیده ام که او دم از ولایت مداری بزند و یا خود را سرباز ولایت بداند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک در گفتگو با خاورستان، در خصوص صلاحدید مقام معظم رهبری درباره حضور احمدی نژاد در انتخابات اظهارکرد: قطعا توصیه مقام معظم رهبری هم به نفع کشور است و هم به نفع احمدی نژاد است.

 وی افزود: به نظرم اگر این فرمایش و نظر مقام معظم رهبری هم نبود؛ احمدی نژاد در شورای نگهبان تایید صلاحیت نمی شد.

 

کارشناس عالی امور استراتژیک با بیان اینکه احمدی نژاد یک ماه پیش و در 9 شهریور با رهبر ملاقات کرده است؛ اما دیروز گفته است که همان روز تبعیت خود را از صلاحدید رهبر اعلام کردم گفت: سوال این است که اگر ملاقات 9 شهریور بوده و تبعیت خود را اعلام کرده بود پس چرا سفر استانی رفت و چرا حلقه اول نزدیکان به او، وجود چنین جلسه ای را و تذکرات رهبری را پنهان می کرد ه و اخبار مربوط به آن را منکر می شدند و چرا او خود آنز مان اعلام نکرد که قصد شرکت در انتخابات را ندارد؟

 

قدیری ابیانه تصریح کرد: متاسفانه حتی پس از این نامه، حلقه اول نزدیکان به احمدی نژاد خط و مشی ی را پیش گرفتند و لحنی در صحبت داشتند که شایسته یک فرد مطیع ولایت نیست. آیا این حرکات آنها به دور از نظر آقای احمدی نژاد است و او از عملکرد آنها خبر ندارد؟

 

وی اظهارکرد: اکنون نیز همه ما منتظرعملکرد آقای احمدی نژاد و تیمش در انتخابات رئیس جمهوری نه به عنوان نامزد ریاست جمهوری بلکه به عنوان کسی که طرفدارانی دارد، هستیم.

 

کارشناس عالی امور استراتژیک بیان کرد: تقاضای احمدی نژاد از رهبری نظرخواهی بود؛ که رهبر معظم انقلاب هم نظر خود را دلسوزانه بیان کردند. البته احمدی نژاد می تواند نامزد شود و منعی برای نامزدی او نیست و هر کسی می تواند نامزد شود. اما مهم این است که آیا کسانی که نامزد می شوند احراز صلاحیت هم می شوند؟

 

قدیری ابیانه ادامه داد: اما آیا با این پیام احمدی نژاد به رهبری؛ ولایت مداری اش ثابت شد؟ بیش از 4 سال و در واقع از دوسال آخر دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد و بخصوص سال آخر تاکنون؛ هیج جا ندیده ام که او دم از ولایت مداری بزند و یا خود را سرباز ولایت بداند.

 

وی افزود: در نامه اخیر به رهبر هم او خود را سرباز انقلاب و خادم ملت معرفی کرده است نه سرباز ولایت، صدور این نامه دلیل بر ولایت مداری نیست و تنها گفته است که این دستور شما را اطاعت می کنم. همچنین روحانی هم بارها چنین حرفی را زده است؛ بنا بر این می توانیم بگوییم روحانی ولایت مدار است؟ عدم تاکید احمدی نژاد به ولایت مداری را منبعث از دیدگاه او می دانم.

 

کارشناس عالی امور استراتژیک گفت: اگر روزی احمدی نژاد بگوید که "من به ولایت مطلقه فقیه معتقدم" و "ولی فقیه را نایب امام زمان(عج) دانسته و اطاعت از دستوراتش را بر خودم واجب و عدم اطاعت از او را عدم اطاعت از امام زمان(عج) می دانم " و اگر ادعا کند "ولایت مدار است" و "خود را سرباز ولایت می داند" و "متعهد به عمل به فرمایشات رهبری است"؛ آنگاه می توانیم بگوئیم که او مدعی ولایت مداری است که تازه باید آن را ثابت کند. در حالی که هم اکنون او ادعای ولایت مداری نیز ندارد. یادمان نرود که صدور چنین نامه ای در زمانی انجام شده که او راه خود را عملا برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بسته می بیند.

 

قدیری تاکید کرد: آقای احمدی نژاد باید بداند که عملکرد حلقه اول نزدیکانش را به پای او می نویسند لذا اگر مواضع خود را منطبق بر مواضع اعلام شده آنان نمی داند می بایست از آنها فاصله گرفته و تذکر لازم را به آنها بدهد.

 

وی بیان کرد: با این وجود؛ فرمایش رهبری و صدور این نامه را به نفع احمدی نژاد می دانم و توجه همگان را به این نکته جلب می کنم که در سخنان احمدی نژاد بخصوص در چهار سال اخیر و از این به بعد غور کنند و ببینند آیا کلامی درباره "ولایت مداری" و "ضرورت اطاعت از ولایت" و تاکید بر "ولایت مطلقه فقیه" خواهد داشت یا نه ؟ نمی تواند کسی از گفتمان امام و رهبری صحبت کند اما دم از ولایت مداری نزند. این که گفته شود رابطه من با رهبری ؛ پدری و فرزندی است؛ این دلیلی بر ولایت مداری نیست.

 

وی اظهارکرد: معتقدم اگر مقام معظم رهبری هم در خصوص شرکت احمدی نژاد در انتخابات ابراز مخالفت نمی کردند؛ او تایید صلاحیت نمی شد. همچنین اگر شورای نگهبان نخواهد مصلحت اندیشی کند؛ روحانی را هم نباید تایید کند. البته ملاک ما در عمل و قانوناً شورای نگهبان است و هر نظری که شورای نگهبان بدهد تمکین می کنیم.

 

کارشناس عالی امور استراتژیک گفت: اما صادقی رئیس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی گفته است: طبق اعلام دادستان دیوان محاسبات در جلسه هیات رئیسه این فراکسیون دولت گذشته 48 هزار میلیارد تومان محکومیت مالی قطعی در دیوان محاسبات دارد که 12 هزار میلیارد تومان آن مربوط به شخص احمدی نژاد است.

 

قدیری ابیانه تصریح کرد: البته آقای صادقی سخنگوی دیوان محاسبات نیست و تخلف به معنی این نیست که او این پول را برای خود برداشته است. بلکه اگر ردیف بودجه ای را در جای غیر از آنچه مصوب شده هزینه نماید هرچند هزینه کردن آن در جای بهتری هم باشد تخلف محسوب می گردد. لذا نباید طوری صحبت کرد که گویی آقای احمدی نژاد 12 هزار میلیارد تومان اختلاس کرده است. بنده شخص آقای احمدی نژاد را از نظر مالی انسانی پاکدست می دانم.

 

وی ادامه داد: ضمنا آقای پورمحمدی وزیر دادگستری گفته است که مشایی در اختلاس 3 هزارمیلیارد تومانی دست داشته است. بنده سندی را در این رابطه مشاهده کرده ام که مشایی به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور نظر رئیس جمهور را در مورد واگذار طرح به امیر منصور آریا (فاسد سه هزار میلیارد تومانی) بدون مناقصه به دستگاه های مربوطه منعکس ساخته است.

 

کارشناس عالی امور استراتژیک گفت: این سند به معنی دست داشتن مشایی در فساد مذکور نیست چون رئیس دفتر موظف است نظر رئیس جمهور را بدون دخل و تصرف منعکس سازد، مگر اینکه سنددیگری داشته باشند. ضمن اینکه این اولین بار در دولت های مختلف نیست که پروژه ای بدون مناقصه واگذار می گردد.

 

قدیری افزود: البته ذکر این مطلب به معنی موافقت با این افراد نیست کما اینکه مشایی را منحرف می دانم ولی معتقدم باید انصاف را حتی در مورد دشمنانمان رعایت کنیم چه برسد به کسانی که هموطن ما یا احیاناً رقبای سیاسی باشند.

 

وی تاکید کرد:هم اینک باید مراقب باشیم تا فضایی در انتخابات ایجاد شود که رای دهندگان بدون هیجان و یا برخورد های احساسی بابررسی های منطقی برای انتخابات سال آینده به پای صندوق ای رای بروند.

۹۵/۰۷/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">