پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۱، ۰۶:۴۴ ب.ظ

۰

خبرگزاری رسا- کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تئوریسین های کمونیسم و لیبرالیسم به این نتیجه رسیده اند که شکست خورده اند و به دنبال راه حل می گردند، اگر از این فرصت استفاده کنیم شاهد گرایش به اسلام خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، روز گذشته در بخش مستبصرین بیستمین نمایشگاه بین اللمللی قرآن کریم نشستی پیرامون تبلیغ اسلام در غرب با حضور دکتر محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی وزارت امور خارجه برگزار شد.

 قدیری ابیانه کارشناس عالی وزارت امور خارجه سخنان خود را پیرامون شرایط تبلیغ اسلام در غرب آغاز کرد و گفت: در غرب، به شدت اسلام تحریف و علیه ایران و جهان اسلام تبلیغ و دروغ های بزرگی عنوان می شود، ما برای مقابله در قالب های مختلف پرسش و پاسخ به سوالات و معرفی فرهنگ ایرانی سعی می کردیم شبهات را مطرح و از اسلام دفاع کنیم.

 قدیری ابیانه ضمن اشاره به تعدادی از تازه مسلمانان در مکزیک، گفت: ما کار خارق العاده ای نکردیم. فقط باید مخاطب را بشناسیم و یک مقایسه بین اعتقادات آن ها و اسلام داشته باشیم و در بیست دقیقه می توانیم اعتقادات شان را ابطال کنیم.

 وی بعد از عنوان برخی اصول اعتقادی مسیحیت و نقد اشکال آن ها بر اساس اعتقادات اسلامی، اظهار داشت: سه عامل در تبلیغ اسلام موثر است؛ نخست این که نگاه اسلام به حضرت مسیح و مریم و نگاه غرب به ایشان را بشناسیم، دوم شناساندن نگاه واقعی یهودیان نسبت به مسیحیان است؛ از جمله موانع تبلیغ اسلام در غرب، حاکمیت صهیونیست ها و تبلیغ گسترده  آن ها مبنی بر دوستی خودشان با مسیحیت و دشمنی مسلمانان با مسیحیان است.

وی در ادامه افزود: عامل سوم دعوت آن ها به تفکر است؛ به دلیل انحرافات و خرافات زیادی که در مسیحیت وارد شده است، وقتی در اصول اعتقادی شان تعقل داشته باشند به تناقضات و اشکالات آن ها پی می برند؛ از این رو در این آیین، عقل بزرگ ترین دشمن ایمان معرفی شده است.

قدیری پس از ذکر نمونه هایی از نقد اعتقادات مسیحیت بیان کرد که مبشرین مسیحی، عمق مسیحیت را پنهان می کنند چراکه اگر پنهان نکنند کسی جذب شان نمی شود.

وی در ادامه به نقش هنر در ترویج مفاهیم قرآنی اشاره و گفت: ما با ابزار هنر می توانیم مفاهیم و عبارات قرآنی را به تصویر بکشیم و با ابزار هنر آن ها را به مردم غیر مسلمان انتقال دهیم.

وی با بیان این که یکی از محور های دعوت به اسلام حجاب است، گفت: در اسلام جذابیت فیزیکی یک ارزش زناشویی است و در غرب افزون بر ارزش زناشویی بودن یک ارزش اجتماعی نیز هست، ارزش زن در جامعه غربی به قد و مقدار چین و چروک و چهره و فیزیک اوست و با این ملاک، زن متضرر می شود، آمار بالای تجاوز به زنان نمونه ای از این ضررها است.

قدیری ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: امروز دنیا تشنه اسلام است، هم کمونیسم و هم لیبرالیسم به شکست انجامیده اند، چهل سال پیش برای اثبات این که آن دو راه حل نیستند باید مفصلا بحث می کردیم، اما امروز، حتی تئوریسین های کمونیسم و لیبرالیسم به این نتیجه رسیده اند که شکست خورده اند و به دنبال راه حل می گردند. اگر از این فرصت  استفاده کنیم شاهد گرایش به اسلام خواهیم بود.

گفتنی است پس از پایان بحث، ضمن اشاره قدیری به خاطراتش از شهید ادواردو آنیلی، فیلم حضور آنیلی در نماز جمعه سال 59 که سند مهمی بر اثبات مسلمان بودن وی است، پخش شد.

۹۱/۰۵/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">