پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۲۵ ق.ظ

۰

تاریخ انتشار: 1395/08/04 

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه مجلس باید ماجرای غارت بیت‌المال در صندوق فرهنگیان را در الویت قرار دهد گفت: استعفای وزرای کابینه یازدهم سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی آشکار است.

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک و سفیر سابق ایران در مکزیک درباره استعفا برخی وزرا دولت یازدهم اظهار کرد: ۳ وزارتخانه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارتخانه‌هایی‌اند که با اقشار وسیع و مختلف مردم در ارتباط هستند. 


وی با بیان اینکه هر ۳ وزارتخانه ظرفیت قابل توجهی برای بسترسازی در انتخابات آتی را دارند، افزود: ظاهرا دولت معتقد بوده که این ۳ وزارتخانه نتوانستند از این ظرفیت برای جذب آراء به نفع آقای روحانی در انتخابات بعدی استفاده کنند.

کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: طرفداران دولت نگران این هستند که روحانی در دور بعدی انتخابات با اقبال خوبی روبه رو نشود و رای نیاورد؛ به نظر من دلیل عمده این ترمیم در کابینه دولت تدبیر و امید همین موضوع است.

قدیری ابیانه در ادامه گفت: البته دلایل حاشیه‌ای دیگری هم وجود دارد، برای مثال گفته می‌شود یکی از مشکلات وزارت آموزش و پرورش این بوده که فقط به وظایف وزارتی خود عمل می‌کرده و نگاه تبلیغاتی نداشته اند.

سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به سوء استفاده ۸ هزارمیلیارد تومانی صندوق فرهنگیان اضافه کرد: حدود ۲ میلیون فرهنگیان داریم که این ماجرا نارضایتی آن‌ها را در پی داشته و بحث استیضاح وزیر مطرح بود که می‌توانست موجب برجسته شدن مسئله در افکار عمومی شود.

وی استعفای وزرای کابینه یازدهم را سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی آشکار دانست و ادامه داد: دولت در حقیقت با عزل وزیر آموزش و پرورش پیش از استیضاح از این بحث جلوگیری کرد؛ البته این سوء استفاده به قدری واضح است که جایی برای پنهان کردن نمی‌ماند و نمایندگان مجلس باید این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

کارشناس مسائل استراتژیک افزود: در زمینه وزیر ارشاد اسلامی هم باید گفت که عملکرد وی مورد رضایت عمده مردم، مراجع تقلید و روحانیت نبود چراکه تلاش او برای برگزاری کنسرت در مشهد و قم موجب اعتراض حداکثری شد.

دستور ویژه رئیس جمهور به فرمانداری‌ها برای برگزاری کنسرت
قدیری ابیانه اذعان داشت: بنا به منابع موثق، دولت بودجه قابل توجهی را در اختیار فرمانداری‌ها قرار داده و از آن‌ها خواسته است حتما در شهر خود کنسرت برگزار کنند وگرنه حتی برکنار خواهند شد و این در حالی است که دولت در پرداخت بودجه برای امورات فرهنگی و دینی بسیار خساست به خرج می‌دهد.

سفیر سابق ایران در مکزیک در پایان عنوان کرد: وقتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که در مشهد کنسرت برگزار نمی‌کند و با استعفای مدیرکل ارشاد قم موافقت کرد موجب اعتراض آقای روحانی شد و به نظر می‌آید رییس جمهور از این عقب نشینی در مقابل علمای دین و مومنین ناراحت بوده و اصرار به برگزاری این نوع مراسمات داشته است. 
۹۵/۰۸/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">