پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۵۶ ق.ظ

۱

محمدحسن قدیری ابیانهمحمدحسن قدیری ابیانهمحمدحسن قدیری ابیانه در تالار شهید آوینی دانشگاه اصفهان: مصدق آمریکا را دوست می دانست و به حمایت او امیدوار بود، غفلت کرد و به خاطر این غفلت ۲۵ سال کشور ما اسیر شد. امروز هم عده ای به آمریکا حسن ظن دارند اما درحالی که آمریکا برای رسیدن به اهدافش جنایت می کند توقع دارید دروغ نگوید و خلف وعده نکند؟

به گزارش خبرنگار ندای اصفهان، عصر شنبه ۱۵ آبان دکتر محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در جلسه ای که به همت بسیج دانشجویی در تالار شهید آوینی دانشگاه اصفهان برگزار شده بود، سخنرانی خود را با موضوع «رابطه با آمریکا؛ آری یا خیر» ایراد کرد.

سفیر سابق کشورمان در مکزیک و استرالیا در ابتدای جلسه با چند سوال ذهن حاضرین را درگیر کرد: آیا اصولا مبارزه با آمریکا ضرورتی دارد؟ آیا شعار مرگ بر آمریکا نفعی برای ما دارد؟ آیا با تبدیل دشمنی به دوستی با آمریکا ضرر می کنیم (درحالی که از تکنولوژی او استفاده می کنیم؟)

وی گفت: در انتخابات ۱۳۹۲ تعداد زیادی از نامزدها گفتند باید مذاکره کرد و مذاکره بده بستان است و با لبخند حین مذاکره امتیازاتی می گیریم. آیا برداشته شدن تحریم ها بد است؟ اگر سفارت آمریکا در کشور دایر شود ایرانی ها با آسودگی و راحتی بیشتری برای تحصیل یا دیدن خانواده های خود رفت و آمد می کنند. آیا ایرادی دارد؟

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک به منظور پاسخ دادن به این ابهامات افزود: باید بگوییم آمریکا کیست و چیست. نقاط قوت و ضعف او در کجاست. نقاط ضعف و قدرت ما چیست. منافع امریکا و منافع ما چیست و کجا منافعمان همسو می شود یا در تضاد قرار می گیرد. اگر زیان رابطه ای بیش از منافعش باشد باید به آن رابطه نه گفت و اگر فایده اش بیشتر باشد به آن آری می گوییم.

وی تصریح کرد: ممکن است بعضی از کشورها منافع عقیدتی شان را بر منافع مادی شان ارجح بدانند؛ آیا این در رابطه با ایران صدق می کند؟ جایی هست که منافع اسلامی ما با منافع ملی و مادی ما در تضاد باشد؟

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام تاکید کرد: ما باید آمریکا را بشناسیم. بدانیم از روابط با ما چه می خواهد. از ایران چه می خواهد. جه نیازهایی دارد. زمانی دلار آمریکا واحد پول بین المللی بود، اقتصاد آمریکایی ها ۴۰ درصد کل اقتصاد جهان را تشکیل می داد؛ ابرقدرت نظامی بود و می توانست با بمب هسته ای کره زمین را منهدم کند. بوش پدر، نظم نوین جهانی و تک قطبی را مطرح کرد. کدخدای دهکده جهانی قرار بود آمریکا باشد.

جهان برخلاف میل آمریکا حرکت کرد

وی گفت: جهان بر خلاف میل آمریکا حرکت کرد، اقتصاد آمریکا علیرغم رشدی که داشت به خاطر رشد سریع اقتصاد کشورهایی مثل ژاپن، چین، کره، هند، اندونزی و مالزی و ... از ۴۰ درصد کل جهان به زیر ۲۰ درصد افت کرد. جهان از تک قطبی به چند قطبی تبدیل می شود. الآن صادرات چین از آمریکا بیشتر است و اگر چینی ها پولشان را از بانک های آمریکایی بیرون بکشند آمریکا دچار بحران می شود.

محمد حسن قدیری اعلام کرد: بیداری اسلامی در صورتی که با اتحاد مسلمانان همراه باشد می رود تا به بزرگترین قطب قدرت تبدیل شود و قدرتهای زیادی برای جلوگیری از اتحاد مسلمانان قصد ضربه زدن به آن را دارند.  دشمن امروزه ادعا کرده ایران چند پایتخت عربی، سوریه، عراق، لبنان و یمن را اداره می کند. آمریکا در حال افول از موضع ابرقدرتی است.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک گفت: زمانی دولت ما سعی می کرد کشف کند آمریکاییها چه میلی دارند تا مطابق آن عمل کنند. رضاخان زمانی مسئول نظافت اصطبل سفارت هلند بود، او را به پادشاهی ایران انتخاب می کنند و زمانی هم که به وجودش نیاز نبود گفتند باید بروی در حالی که رضاخان در جواب نگفت چرا. بلکه گفت به کجا؟

وی افزود: در خاطرات سران کشورهای سلطه جو آمده است که محمدرضا شاه برای همه تصمیم گیری هایش با آنها مشورت می کرده و از آنها خط مشی می گرفته. کسانی می گویند رضاخان باعث اتحاد ایران شد در حالی که این سیاستی است که منافع آن کشورها در آن زمان آن را ایجاب می کرد. در تمام دوران حکومت رژیم گذشته آمریکا برای حفظ رژیم از هیچ جنایتی فروگذار نکرد.

استراتژی آمریکا

قدیری اعلام کرد: در حال حاضر آمریکا برای پیشبرد اهداف خود نمی تواند مستقیم با قطب ها وارد جنگ شود. از طریق اقتصادی هم نمی تواند مسلط شود. بهترین راه برای او این است که بر منابع نفت جهان مسلط شود. این در حالی است که آمریکاییها معادل ۱۶ برابر درآمد ۳۷ ساله نفت ایران بدهکاری دارند. این اقتصاد نمی تواند سرپا بایستد. تمام ذخایر دلاری که دست مردم جهان است نیز بخشی از بدهی آمریکا محسوب می شود. این اقتصاد نمی تواند دوام پیدا کند.

وی تاکید کرد: آمریکا نیاز دارد منابع نفتی خلیج فارس را اشغال کند. کسینجر اعلام کرد ما باید ۷ کشور را به خاطر نفتشان اشغال کنیم که ایران هم یکی از این کشورهاست و برای رسیدن به این هدف باید ایران را تجزیه کنند. این نیاز و استراتژی آمریکاست. آمریکا اگر دست از سر ما بردارد از ابرقدرتی خود ساقط می شود.

سفیر سابق کشورمان گفت: ما باید هدف دشمن را بشناسیم و بدانیم چه نیازی دارد و چه می خواهد. آمریکا در منطقه ما برای خود منافع نامشروعی را حیاتی می داند که با منافع مشروع و حیاتی ما در تضاد است.

وی نتیجه گیری کرد: اینکه بعضی ها می گویند با آمریکا مذاکره کنیم آیا با این کار مشکل امریکا حل می شود؟ اگر ما نگوییم مرگ بر آمریکا، آمریکا دیگر به تصاحب نفت ما نیاز ندارد؟ اگر ظریف با قهقهه با آمریکا مذاکره کند چشم طمع آنها از نفت ما به کنار می رود؟ اگر ما از مواضعمان عقب نشینی کنیم و از موضع هسته ای کاملا کوتاه بیاییم آیا دست از سر ما برمی دارند؟

وی تاکید کرد: هر چقدر هم که عقب نشینی کنیم حتی اگر یکپارچه دست از اسلام برداریم آمریکا دست از دشمنی و طمع از اشغال نفت و تجزیه ما برنخواهد داشت. مگر مردم آمریکای لاتین مسلمانند؟ چقدر کودتا در آن کشورها توسط آمریکا صورت می گیرد؟ هر جا سفارت آمریکا هست کودتا و توطئه هم هست.

محمد حسن قدیری یادآوری کرد: مصدق آمریکا را دوست می دانست و به حمایت او امیدوار بود، غفلت کرد و به خاطر این غفلت ۲۵ سال کشور ما اسیر شد. امروز هم عده ای به آمریکا حسن ظن دارند اما درحالی که آمریکا برای رسیدن به اهدافش جنایت می کند توقع دارید دروغ نگوید و خلف وعده نکند و به تعهدات خود عمل کنند؟

انتقاد از عملکرد دولت/ در برجام کیش و مات شدیم

وی با انتقاد از عملکرد دولت پرسید: روحانی گفت اجرای برجام روز لغو تحریم ها است. کو؟ بعد از ۹ ماه از برجام وقتی که مردم می گویند چه شد به جای پاسخ دادن، توهین می کند. در حالی که رهبر بارها هشدار داد که قدم به قدم پیش روید اما گوش نکردند. چرا روحانی اعلام نمی کند که فریب خورده و به آمریکا نمی شود اعتماد کرد.

قدیری گفت: زمانی که شاه در اواخر دوره اش با کارتر ملاقات داشت امام گفت این دیدار برای من خیلی تلخ بود چون شاه از موضع حقیرانه در برابر کارتر ایستاده بود. من اینجا اعلام می کنم که ملاقات روحانی با رئیس جمهور فرانسه و درخواست ایرباس از آنها قبل از انتخابات، بسیار برایم تلخ و خجالت آور بود.

وی افزود: چرا رییس CIA در مصاحبه خود از اینکه روحانی رای نیاورد ابراز نگرانی می کند؟ کلینتون اعلام کرد ما ۵۰۰۰ ایرانی را با صرف میلیون ها دلار آموزش دادیم تا رقبا را به هر قیمتی خراب کنند. از طرف دیگر در سفرهای روحانی تبلیغ می کنند رییس جمهور تا سال ۱۴۰۰! این تبلغ زود هنگام نیست؟

قدیری تصریح کرد: ما در برجام کیش و مات شدیم، آن را بپذیریم یا رد کنیم در هر دو صورت متضرر شدیم. آمریکا دشمن است و دشمن را دوست فرض کردن حماقت است، ما اجازه نمی دهیم دولت اشتباه مصدق را تکرار کند و کشور را به قهقرا ببرد.

۹۵/۰۸/۱۶

نظرات  (۱)

آقای قدیری با سلام سوالی دارم .شما که مدام این مساله را مطرح می کنید که رئیس سیا نگران رای نیاوردن روحانی است! اگر به فرض مثال یک مقام ایرانی به دلیل تندرو بودن ترامپ و میانه تر بودن هیلاری کلینتون نگران رای آوردن ترامپ باشد و در واقع نگران رای نیاوردن هیلاری یعنی در واقع نگران انتخاب شدن بدتر   بین بد و بدتر باشد باید آنها هم نتیجه بگیرند که هیلاری در جهت منافع ایران حرکت می کند و نفوذی ایران در آمریکاست؟! مسلما ما ایرانیها هم که هیچ کدام از این این شخصیتها یعنی بوش و ابوما و هیلاری و ترامپ را قبول نداریم ولی مسلما اگر از ما بپرسند بوش یا اوباما کدام بدترند؟قاطبه مردم می گویند بوش .ولی این نوع استدلال که بخواهیم با این حربه طرف مقابل را بکوبیم قابل قبول نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">