پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۴:۲۲ ب.ظ

۰

در یادبود شهید ادواردو آنیلی مطرح شد
ok-8

آنیلی با اعمال نفوذی که بر شبکه یک تلویزیون ایتالیا داشت، مسؤولان این شبکه را قانع کرد که مستندی درباره کشورهای اسلامی بسازند و تهیه‌کنندگی فیلم را خودش به عهده گرفت و در این راستا به ایران آمد و این فیلم را در ایران به نمایش گذاشت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) یادبود شهید «ادواردو آنیلی» با عنوان «ادواردو آنیلی و سانسور رسانه» با حضور محمد حسن قدیری ابیانه؛ سفیر اسبق ایران در مکزیک، بهزاد تیمورپور؛ مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، راضیه امانی؛ فعال رسانه‌ای و علی یاسین (ژولین پلیسه)؛ راهیافته فرانسوی و جمال طاهری مدیر انجمن شهیدادواردو آنیلی عصر ۲۳ آبان در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی تهران برگزار شد.

تیمورپور در این نشست گفت: در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آمادگی داریم از چنین موضوع‌هایی در طول سال حمایت کنیم. همچنین آمادگی داریم، کانون‌هایی که می‌خواهند در این رابطه تشکیل شوند را ثبت و حمایت کنیم.

وی افزود: بحث و گسترش این گفتمان، گسترش گفتمان انقلاب اسلامی است. جوانان به آشنایی با چنین شخصیت‌هایی نیاز دارند در این زمانه که جبهه مقابله اسلام، شخصیت‌های مد را تبلیغ می‌کند و به عنوان الگو برای جوانان ما معرفی کند.

مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، در ادامه درباره سانسورهای رسانه‌ای، اظهار کرد: هم اکنون جنایت یمن با حمایت جهان استکبار به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی با سانسور رسانه‌ای مواجه است.

وی تاکید کرد: با خودباوری و منسجم کردن توانمان می‌توانیم به پروتکل‌های رسانه‌ای، برسیم. در حال حاضر اصول جریان رسانه‌ای را رعایت نمی‌کنیم و اهمیت کافی قائل نمی‌شویم و در نتیجه اثرات کمی را به دست می‌آوریم.

قدیری ابیانه نیز در این نشست، گفت: ادواردو با چند خط خواندن قرآن به اسلام ایمان آورد و بعد مطالعاتش را در این باره ادامه داد.

او با وجود برخورداری از ثروت عظیم خانوادگی‌اش و فشارهایی که بر او می‌آوردند، اما حاضر نشد از اسلام دست بکشد؛ چرا که حقیقت اسلام برای او همچون خورشید نمایان بود.

شهید ادواردو آنیلی که بود؟

شهید ادواردو آنیلی که بود؟

وی یادآور شد: اگر بتوانیم حقیقت اسلام را به زبان قابل فهم برای مخاطبان بگوییم، به دین ما گرویده می‌شوند.

وی پیشنهاد کرد: فیلم یا سریالی درباره ادواردو آنیلی ساخته و در آن تفاوت‌ها و حقانیت‌های دین اسلام را مطرح شود.

قدیری ابیانه تصریح کرد: اداواردو آنیلی را رسانه‌ها سانسور مطلق کردند و از مسلمان بودن او حرفی نزدند. اما این سانسور فقط در ایتالیا نبود و ما در داخل کشور نیز با این مساله مواجه بودیم. زمانی که قصد ساخت فیلم مستند آنیلی داشتیم، وزارت خارجه و سفرای واتیکان و رم با این اقدام مخالفت کردند و زمانی هم که ساخته شد، وزارت خارجه به سازمان صداوسیما نامه‌ای نوشت که مجاز به پخش آن نیست و سفیر ایتالیا نسبت به پخش این فیلم اعتراض دارد.

وی گفت: ادواردو دوست داشت با ثروتش به اسلام کمک کند اما با شهادتش توانست این کار را انجام دهد.

راضیه امانی، فعال رسانه‌ای در حوزه رادیو ایتالیایی سازمان صداوسیما نیز که تا کنون با چهره‌های مختلف ایتالیایی درباره ادواردو، گفت‌وگو کرده است، در این نشست گفت: موضوع تحریف رسانه‌ای و جنگ رسانه‌ای واقعی و ملموس است.

ok-8

وی افزود: شخصیت ادواردو آنیلی هم قبل و هم بعد از شهادت مورد سانسور قرار گرفت. ادواردو را رسانه‌ها فردی معتاد و افسرده معرفی می‌کردند که در جریان یک قاچاق مواد مخدر دستگیر شده است. قصد داشتند ثروت آنیلی‎ها به دست او نرسد و تخریب شخصیت او، یک اقدام از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

در این نشست در ارتباط رسانه‌ای با جوزپه پوپو روزنامه‌نگار ایتالیایی نیز، به صورت زنده گفت‌وگویی انجام شد که این روزنامه‌نگار و محقق نیز درباره ادواردو آنیلی، گفت: پس از مرگ ادواردو، تمامی اسناد او جمع‌آوری شد، حتی فیلم مستندی که راجع به مسلمان بودن او ساخته شده بود از آرشیو شبکه ایتالیا جمع‌آوری شد.

وی یادآور شد: آنیلی با اعمال نفوذی که بر شبکه یک تلویزیون ایتالیا داشت، مسؤولان این شبکه را قانع کرد که مستندی درباره کشورهای اسلامی بسازند و تهیه‌کنندگی فیلم را خودش به عهده گرفت و در این راستا به ایران آمد و این فیلم را در ایران به نمایش گذاشت.

جوزپه پوپو روزنامه نگار ایتالیایی گفت: ادواردو به یقین به قتل رسیده است. وی فرد بسیار ثروتمندی بود و اعتقاد داشتن نباید این ثروت به دست او برسد. ادواردو به قدیری ابیانه هم گفته بود که قطعا من را خواهند کشت. چند مورد مشکوک در مورد قتل او وجود دارد که هیچ‌گاه مورد بررسی تکمیلی قرار نگرفته است. جسد او را کالبد شکافی نکردن و فورا مرگ او را خودکشی اعلام کردند و جسد او تا ظهر خاک شد.

یاسین علی نیز در این نشست درباره سانسور رسانه‌ای، با طرح این سوال‌ها که سانسور چیست؟ آیا سانسور خوب یا بد است؟ اظهار کرد: سطح و نحوه سانسور وابسته به پختگی مردم جامعه است. گاهی سانسور برای جلوگیری از برخی آسیب‌ها و بر اساس ملاحظاتی انجام می‌شود.

شهید ادواردو و امام علی ع

شهید ادواردو و امام علی ع

وی گفت: نور حقیقت الهی بر اثر اتفاقاتی همانند شهادت به جهان ساطع می‌شود و سانسور روشی است برای پرکردن این منافذ الهی، استفاده می‌کنند. قرآن یکی از دروازه‌های نور است و شهید یک حقیقت ناطق محسوب می‌شود. در دنیا وجود دروازه‌های نور ضروری است.

یاسین علی، تصریح کرد: معانی و مفاهیم همانند سانسور یا اسلام‌هراسی و … باید از آن خود کرد و آنها را به صورت سطحی به کار نبرد و آنها در جهت نفع حقیقت نه نفع خود به کار ببریم. به نفع خود کار بردن، تعصب است.

در پایان این مراسم از خانم نیکو منظر، خالق نقاشی اداواردو آنیلی تقدیر شد و از اثر این هنرمند رونمایی شد.

۹۵/۰۸/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">