پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ۰۳:۰۱ ب.ظ

۰

جزییات درآمدهای نمایندگان مجلس

شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ۰۳:۰۱ ب.ظ

یک نماینده مجلس چقدر حقوق می‌گیرد؟ هزینه دفترش چقدر است؟ چه مبلغی برای اجاره مسکن دریافت می‌کند؟ مبلغ وام پرداختی به آنان چند میلیون تومان است و چه خودرویی در اختیار آنان گذاشته می‌شود؟ پاسخ این پرسش‌ها را یک نماینده مجلس به تابناک داده است.

محمد‌باقر شریعتی درباره میزان حقوق و مزایای نمایندگان مجلس گفت: حقوق ماهانه‌ای که برای نمایندگان مجلس در نظر گرفته شده، 2 و نیم میلیون تومان است.

به گزارش «تابناک»، نماینده مردم بهبهان افزود: مبلغ یک میلیون تومان هم بابت هزینه‌های دفا‌تر برای نمایندگان در نظر گرفته شده و با این حساب، کل دریافتی که ماهانه به نمایندگان مجلس پرداخت می‌شود، 3.5 میلیون تومان است.

 

شریعتی ادامه داد: هیچ‌گونه مبلغ دیگری به‌ عنوان اضافه کاری و… برای نماینده‌ها پرداخت نمی‌شود و کل دریافت ماهانه همین مقدار است.

وی همچنین درباره تسهیلات اعطایی مجلس برای اتومبیل و مسکن نمایندگان گفت: هیأت رئیسه اعلام کرده است که نمایندگان می‌توانند صرفا یا ۱۴۰ میلیون تومان خانه رهن کنند و یا این‌که با ماهی سه میلیون تومان آن را کرایه کنند.

نماینده بهبهان درباره شرایط پرداخت این مبلغ پول نیز گفت: البته به هیچ‌ وجه این مبالغ به‌ خود نمایندگان داده نشده، بلکه گفته شده که شما منزل را انتخاب کنید، هیأت رئیسه قرارداد آن را خواهد بست.

وی با بیان این‌که این مبلغ با در نظر گرفتن اجاره بها در تهران و میهمانانی که از شهرستان داریم، پاسخگوی دخل و خرج نیست، گفت: در همین خیابان ایران که نزدیکی مجلس هم هست، نمی‌شود با این مبلغ خانه رهن کرد.

شریعتی همچنین با اشاره به ماجرای اتومبیل‌های نمایندگان گفت: دو نوع اتومبیل پژو پارس و جی‌ال‌ایکس را برای انتخاب نمایندگان ارائه کردند که هر کس می‌تواند یکی از آنها را به‌ مدت چهار سال ‌بردارد. البته اتومبیل تحویل گرفته شده، باید پس از پایان دوره نمایندگی به مجلس بازگردانده شود.

وی افزود: ‌‌نهایت چیزی که فعلا هیأت رئیسه قول آن را به نمایندگان داده است، وام ۳۰ تا ۳۵ میلیونی است که آن هم باید اقساطی به مجلس بازگردانده شود.

این نماینده مجلس با انتقاد از شرایط پدید آمده در زمینه تسهیلات اعطایی به نمایندگان گفت: متأسفانه در دوره کنونی در این زمینه در بد‌ترین شرایط هستیم و حتی اختیارات کافی به نمایندگان درباره انتخاب خانه و … هم داده نشده است. \

وی در ادامه یادآور شد: در ادوار گذشته، شرایط بسیار مناسب بود و تسهیلات خوبی برای نمایندگان داده می‌شد؛ اما متأسفانه در این دوره و با وجود آن ‌که بیشتر نماینده‌ها هزینه‌های تبلیغاتی سنگینی را متقبل شده و در زمینه تأمین هزینه‌ها به مشکل برخورده‌اند، منابع خاصی برای آنها تخصیص نیافته و این موضوع، مشکلاتی را برای نمایندگان پدید آورده است.

ملاحظات: به این ترتیب یک نماینده در طول چهار سال 120 میلیون تومان حقوق می گیرد.

مبلغ دو و نیم میلیون تومان حقوق نماینده کمتر از حقوق اساتید و کمتر از درآمد یک ساندویچ فروشی کوچک است. این در حالی است که یک نماینده در معرض تقاضای کمک از سوی مراکز و مساجد و مردم حوزه انتخابی خود است.

۹۱/۰۵/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">