پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۵۹ ب.ظ

۰

گروه ادب: کارشناس مدیریت استراتژیک در نشست علمی رونمایی از منشور اسوه عنوان کرد: محورهایی که در این منشور قید شده است باید در تبلیغات غیرمستقیم همچون فیلم ها، انیمیشن ها، طنزها استفاده شود تا بدین گونه فرهنگ اسلامی در رفتار افراد جایگزین شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، نشست علمی رونمایی از منشور اسوه امشب، 22 مردادماه با حضور آیت الله قائم مقامی، صلاحی، قدیری ابیانه و جمعی از مسئولان در بخش دانشگاهی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد.

محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک اظهار کرد: این کتاب نگاه اسلام به مسئله مدیریت را بیان می کند. وی افزود: با «محمود صلاحی»، نگارنده این اثر، هنگامی آشنا شدم که در مورد شهر اسوه تحقیقات می کرد.

هنگامی که از چاپ کتاب منشور اسوه با خبر شدم آرزو کردم که این پروژه ادامه پیدا کند و شرایط و ویژگی های شهروند اسوه، کارمند اسوه و ... نیز تدوین شود.

قدیری ابیانه ادامه داد: این کتاب در حقیقت معرفی اسلام نیز هست، احادیث، آیات، نقل قول، اشعار و در کل نگاه و دیدگاه اسلامی به مدیریت در آن اشاره شده است. هشت ویژگی کلی در آن مطرح و شرح داده شده است که کار بسیار ارزنده ای است. قصد داشتم پیشنهاد کنم که کتاب حتما به زبان های عربی و انگلیسی نیز ترجمه شود که با خبر شدم متن انگلیسی آن آماده شده و ترجمه عربی آن نیز در حال آماده سازی است.

وی اظهار کرد: بهتر است که یک انتشارات انگلیسی در کشورش اقدام به انتشار آن کند تا مورد استفاده مسلمانان قرار بگیرد و موجب جلب آراء به سوی آنان شود. پیشنهاد می کنم کتاب در زبان فارسی هم در چاپ ساده و تیراژ بالا در اختیار عموم قرار بگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی از دریافت جایزه جهانی خلاقیت توسط نگارنده کتاب، اظهار خوشحالی کرد و گفت: این جایزه جهانی سال گذشته به اردوغان اهدا شده بود، و دریافت این جایزه توسط نگارنده در سال 2012 می تواند زمینه ای برای تبلیغ و معرفی بیشتر این کتاب باشد.

وی در ادامه گفت: امروز در بُعد فرهنگی جامعه دچار مشکلاتی هستیم. در حوزه مدیریت و کارمند و ... هزار حسن و هزار عیب داریم. هنگامی که رفتار کارمند با ارباب رجوع را در جامعه ملاحظه می کنیم، نیاز به آموزش و ارتقای فرهنگ را شدیدا احساس می کنیم. متن گفت وگو و تعامل میان کارمند و ارباب رجوع نشان از ضعف شدید در این حوزه دارد.

قدیری ابیانه بیان کرد: در نگاه اسلامی، مدیر اسلامی موظف است که مردم دار بوده و در مقابل عموم مردم ادب بسیار بخرج دهد. در حالی که عدم توجه به این موضوع در کارمندان جامعه ما بسیار بارز است.

وی گفت: محورهایی که در این کتاب قید شده است باید در تبلیغات غیرمستقیم همچون فیلم ها، کارتون ها، طنزها و ... استفاده شود تا بدین گونه فرهنگ اسلامی در رفتار افراد جایگزین شود. وی ضمن تقدیر و تشکر به نقد این اثر پرداخت و گفت: در صفحات کتاب طرحی در زیر نوشته ها وجود دارد که خواندن آن را دچار مشکل می کند این در حالی است که در طراحی آن زیبایی لحاظ شده است.

قدیری ابیانه ادامه داد: در یکی از جلسات شورای اداری ملاحظه کردم که نحوه عملکرد استاندار خراسان نمونه عملکرد یک بسیجی واقعی است. آنچه وی بر قلم خود جاری کرده باور اوست و تلاش می کند به آنچه که آموزه های اسلامی است و به رشته تحریر درآورده عمل کند.

قدیری ابیانه در پایان اظهار امیدواری کرد که توفیق مطالعه این کتاب برای همگان حاصل شود.

حجت الاسلام حسن ناصری پور، رئیس اندیشکده مدیریت اسوه نیز در این نشست به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: تحقیقات بر روی این کتاب از سه سال پیش آغاز شد و در این مدت با توجه به اتفاقاتی که به عنوان موضوعات مدیریتی در کشور افتاده است صاحب نظران فراوانی نکات مثبت و منفی در مورد این موضوع عنوان کرده اند. وی افزود: در دنیای امروز مدیریت یک هدف دارد و آن رضایت مشتری به عنوان عالی ترین بحثی است که مطرح می شود، در حالی که در کنار این موضوع بحث سود به شدت مورد توجه قرار می گیرد. ناصری پور ادامه داد: هدف ما در شروع کار احیای واقعی دیدگاه های حضرت امیر(ع) در حوزه مدیریت و به روز کردن آن در حوزه مدیریت کشور و اجرایی کردن آن در سطح کشور بوده است. دوستان ما در خراسان رضوی این موضوع را پی گیری کردند؛ در ابتدا مقالات در نشریه ای به چاپ رسید و دست آخر به چاپ کتاب انجامید. وی اضافه کرد: پس از تهیه این منشور ایمیلی از کشور مالزی داشتیم که اجازه خواسته بودند که تا این اثر در نشستی مورد بررسی و نقد علمی قرار بگیرد که با موافقت مواجه شد. بعد از مدتی پیغام آمد که این اثر جزء آثار ارشد برگزیده شده و از آن دفاع کنید. ارتباط آن چنانی با این مجموعه نداشتیم تا اینکه در آخر اعلام کردند این اثر به عنوان 5 اثر برتر با موضوع خلاقیت در مدیریت انتخاب شده است. رئیس اندیشکده مدیریت اسوه عنوان کرد: پس از آن درصدد رسانه ای کردن این اثر بودیم که بخش دانشگاهی خواستار آن شدند که رونمایی این اثر در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم صورت بگیرد. البته پیشنهادی مبنی بر برگزاری رونمایی این اثر طی یک نشست علمی با حضور صاحب نظران ارائه شد ولی از آنجا که این اثر مملو از احادیث و آیات و روایات است تصمیم بر آن شد که طی برگزاری مراسمی در نمایشگاه قرآن از این اثر رونمایی شود. وی اظهار کرد: در صحبت هایی که با دبیر جشنواره مالزی مبنی بر مطرح کرن دلایل انتخاب این اثر به عنوان اثر برتر داشتیم، وی عنوان کرد که بیش از 30 صاحب نظر از کشورهای چین و مالزی و ... متفق القول اعلام داشته اند که برای استفاده از این منشور لازم نیست افراد مسلمان باشند. ناصری پور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این امکان وجود داشته باشد که این اثر در سطح دنیا منتشر شود و مدیریت واقعی نظام که مبنی بر ولایت فقیه است را معرفی کنیم.

۹۱/۰۵/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">