پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۰۶ ق.ظ

۰

  بخش سیاسی داخلی: اجلاس اضطراری سازمان همکاری های اسلامی به پیشنهاد ملک عبدالله پادشاه عربستان قرار است در مکه و با حضور سران کشورهای اسلامی برگزار شود.

در این اجلاس مهم ترین تحولات منطقه‌ای و مسائل جهان اسلام مورد بحث‌ و گفتگو قرار می‌گیرد.

این اجلاس بیست و پنجم و بیست و ششم ماه مبارک رمضان مصادف با بیست و چهارم و بیست و پنجم مردادماه برگزار خواهد شد. با این حال حضور دکتر محمود احمدی نژاد در این اجلاس به دلیل تنش های اخیری که در روابط میان ایران و عربستان پدید آمده است به نوعی قابل توجه است.

در همین زمینه محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین الملل معتقد است که عربستانی ها انتظار نداشته اند ایران در سطح ریاست جمهوری در نشست مکه شرکت کند.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار روزنامه رسالت با اشاره به اینکه امروز حوادث مهمی در کشورهای جهان اسلام در حال رخ دادن است که ضروری است اجلاس سران برای حل مشکلات تشکیل شود گفت: مسئله کشتارمسلمانان میانمار و یا آنچه در سوریه رخ می دهد از موضوعاتی است که می تواند در دستور کار این اجلاس باشد.

وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی در بسیاری از مصائب جهان شریک جرم غرب است گفت: این روزها دلارهای نفتی عربستان تحت امر آمریکا ، انگیس و اسرائیل به مقابله با جبهه مقاومت اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حالی اتحادیه عرب خواهان تغییراتی به اصلاح دموکراتیک در سوریه شده است که اعضای این اتحادیه نظیر عربستان، قطر و اردن دارای مرتجع ترین و بسته ترین نظام های سیاسی هستند خاطرنشان کرد: قطعا یکی از اهداف عربستان از تشکیل اجلاس توطئه علیه ملت سوریه و در ادامه علیه فلسطین و حزب الله لبنان است .

وی با اشاره به اینکه عربستان برای این اجلاس ناچار بود از تمام اعضا از جمله جمهوری اسلامی ایران دعوت نماید گفت: آنها امید نداشتند که ایران در سطح بالایی در این نشست شرکت کند اما تصمیم دولت برای شرکت در این اجلاس در سطح رئیس جمهور خواب را از چشمان آنها ربوده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران در این اجلاس در بالاترین سطح به مقابله با توطئه علیه محور مقاومت خواهد پرداخت افزود: البته یکی از حواشی اجلاس های بین المللی مثل اجلاس غیرمتعهد ها و یا کنفرانس اسلامی ملاقات سران با یکدیگر است که در مدتی کوتاه ملاقات های زیادی می توان انجام داد

وی ادامه داد: از همین رو می توان این احتمال را نیز مطرح کرد که اجلاس سران کنفرانس اسلامی در عربستان به نوعی ایجاد زمینه برای ملاقات سران کشورها در عربستان و در نتیجه کاهش انگیزه برای حضور در اجلاس غیرمتعهدها در تهران است.

23 مرداد 1391

۹۱/۰۵/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">