پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۰ ب.ظ

۱

به یاد دارید رهبری فرمودند «من به مذاکرات خوشبین نیستم»؟
یک کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه آقای روحانی در موارد بسیاری از خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب در مذاکرات ترسیم کرده بودند، عبور کرده و در برجام مطابق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل نکرد، گفت: روحانی باید در مراسم 16 آذر می گفت که «باید دستورات رهبر معظم انقلاب را اجرا می کردیم» نه اینکه بگوید «اجرا کردیم».
محمدحسن قدیری ابیانه دیپلمات و کارشناس روابط بین الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا درباره ادعای رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو مبنی بر اینکه «ما قدمی در برجام بدون مشورت با رهبر معظم انقلاب بر نداشتیم»، اظهار کرد: آقای روحانی این خصلت را دارد که هرگاه در مسئله ای شکست می خورد آن را به دیگران –از جمله رهبر معظم انقلاب- نسبت می دهد.

وی افزود: آقای روحانی در موارد بسیاری از خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب در مذاکرات ترسیم کرده بودند، عبور کرده و در برجام مطابق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل نکرد.

سفیر پیشین ایران در مکزیک تصریح کرد: روحانی باید می گفت که «باید دستورات رهبر معظم انقلاب را اجرا می کردیم» نه اینکه بگوید «اجرا کردیم»؛ البته آقای روحانی در انتخابات اینگونه وانمود کرده بود که اگر با آمریکا وارد تعامل و گفت‌وگو بشویم و در مذاکرات لبخند بزنیم، می توانیم تحریم ها را لغو کرده و مشکلات خود را با آمریکا حل بکنیم.

وی بیان کرد: برخی نامزد های دیگر نیز در انتخابات 92 حرف روحانی را تکرار کردند و شبهه ای در کشور ایجاد کردند که «آیا می شود با مذاکره از دشمنی آمریکا کاست؟»؛ به دلیل اینکه این شبهه ایجاد شده بود و روحانی نیز در ایجاد این شبهه دخیل بود، بحث نرمش قهرمانانه از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد و از این روش به دولت اجازه داده شد -تا برود در شرایطی مذاکره کرده و از طریق مذاکره تحریم ها را لغو کند- با علم به اینکه به نتیجه نخواهد رسید.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه با بدعهدی های آمریکا و اثبات آن بر ملت ایران هدف نرمش قهرمانانه حاصل شد، ابراز کرد: در مذاکره با آمریکا معلوم شد که حتی وقتی 5+1 تعهدی را به صورت کتبی امضا می کنند باز هم به آن پایبند نبوده و به آن عمل نمی کنند و این تجربه ای است برای کسانی که فریب تبلیغات انتخاباتی را خورده بودند یا باور کرده بودند که با مذاکره و تعامل می توان آمریکا را از دشمنی نسبت به ملت ایران منصرف کرد چراکه برایشان روشن شد که این باور صحت ندارد و پی بردن به این حقیقت خود یک دستاورد برای ملت ایران است.

وی ادامه داد: اما اینکه در آستانه انتخابات 96 روحانی چنین حرفی را بزند که «ما قدمی در برجام بدون مشورت با رهبر معظم انقلاب بر نداشتیم!» صرفا فرافکنی است و رهبر معظم انقلاب هم بارها فرمودند که «من به مذاکرات خوشبین نیستم».

این دیپلمات با سابقه کشورمان گفت: روحانی می گوید ما از ابتدا می خواستیم معلوم بشود آمریکا بدعهد است؛ ما از روحانی می پرسیم که «اگر اینگونه بود چرا شما در تبلیغات انتخاباتی خود عکس این را گفتید؟ آن زمان که مسئولیتی هم نداشتید؟ اگر می دانستید که آمریکا بدعهد است و به تعهدات خود عمل نمی کند با طرح این مسائل سعی در ایجاد شبهه در کشور داشتید؟ همه شعارهایی که در انتخابات دادید دروغ بود؟»
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ 
۹۵/۰۹/۲۰

نظرات  (۱)

۲۱ آذر ۹۵ ، ۲۳:۲۹ روزالین زهرا
سلام آقای دکتر ، امریکا با ورود به خاور میانه ده ها برار آنچه هزینه کرده بود ، سود برد ، چاه های نفت عراق را مکیدند و نه بردند . مزاحمی را که روزی نوکرشان بود و اکنون تهدیدی برای متحدین ش در منطقه بود را از میان بردند . با این بهانه ، اموال ملت عراق را به تاراج بردند . شما درست میفرمایید ، اقتصاد امریکا خراب تر از آن است که در تصور آ ید و ترامپ یک تاجر است و نه یک سیاستمدار ، ولی هیچ رییس جمهوری بی مشاور  نیست ،حتی ادامه تحریم های ایران به تفع امریکا و اقتصادش است چون به این ترتیب از عربستان و هم پیمانش باج خواهی میکند . نبض اقتصاد امریکا ، خاورمیانه است . و در مورد برجام تا حد زیادی حق با شماست ، تامل بیشتر و محکم تری طلب می نمود ، می بایست به فکر این می بود ند که ادر صورت نقض قرارداد ، رقبا را متحمل ضرر مالی میکردند و یا ....... 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">