مناظره در بیرجند/ پرونده کرسنت، بزرگترین پرونده اختلاس ایران در زمان ریاست جمهوری خاتمی به وقوع پیوست
پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۳۳ ق.ظ
گزارش کامل مناظره:
تنها مشکل این مناظره عدم ورود خبرنگاران و راه ندادنشان به داخل سالن بود که مشخص نیست چرا برخی ها از خبرنگاران و رسانه ای شدن حرف هایشان می ترسند و باید حتما در پشت درهای بسته به مناظره بپردازند. (انجمن اسلامی دانشجویان مخالف حضور خبرنگاران بود که با تاکید و اصرار قدیری ابیانه به جلسه راه یافتند)
این مناظره یکی از مناظراتی بود که به شکل منظمی به کار خود ادامه می داد و اقدامات ویژه ای نیز برای آن ترتیب داده شده بود.
این جلسه که قرار بود در راس ساعت ۷:۳۰ برگزار شود با ۴۵ دقیقه تاخیر و در ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه با خوشامدگویی دکتر دستجردی آغاز شد و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سپس سرود جمهوری اسلامی ایران ادامه پیدا کرد.
در همان ابتدا مجری برنامه به بیان توضیحاتی در نحوه برگزاری مناظره و زمان هایی که به هر کدام از طرفین داده می شود پرداخت و از دانشجویان نیز تقاضا کرد که در حین سخنرانی گوش دهند و باعث قطع سخنان دو طرف نگردند.
در حالی که ساعت ۲۰:۳۵ دقیقه را نشان می داد، مناظره با دعوت مجری از دو طرف و نشستن پشت میزهای خود جلوه رسمی به خود گرفت.
برای اینکه مشخص شود کدام شخص ابتدا باید به بیان دیدگاه های خود بپردازد، قرعه کشی مختصری صورت گرفت که قدیری ابیانه به عنوان نفر دوم و آملی به عنوان نفر اول و آغاز کننده مناظره مشخص شدند.
ناصر آملی مقدم سردبیر سابق روزنامه خراسان(فارغ التحصیل دانشگاه فردوسی و در حال گذراندن دوره دکترا) سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: مقوله آزادی و عزت ملی با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارد به ویژه در جمع دانشگاهی؛ اگر در این زمینه بخواهد صحبت شود باید بنیان های نظری که مربوط به این مسئله است شکافته شده و در موردش توضیح داده شود.
وی بیان کرد: اگر ما اصل اختیار را در آدمی لحاظ نکنیم آزادی معنا نمی دهد وما اگر اختیار نداشته باشیم نمی توانیم آزاد باشیم و اگر آزاد نباشیم نمی توانیم مختار باشیم؛ انسانی که حق انتخاب نداشته باشد آزاد نیست و در انسان شناسی دینی هم تحقق آدمیت آدمی به تحقق اختیار و آزادی اوست.
وی با اشاره به اینکه، حافظ می گفت پدرم روضه رضوان به دو گندم بفروخت ناخلف باشم اگر من به جویی نفروشم ادامه داد: این یعنی اینکه خداوند انسان را آزاد آفرید و او را مختار کرد که این گندم را بخورد یا نخورد و در انسان شناسی دینی مبنای انسانیت انسان و فاصله گرفتنش از دیگر موجودات اینست که می تواند آزادانه تصمیم بگیرد و آزادانه انتخاب بکند و آزادانه مسیری را در پیش بگیرد و این آزادی انسان مربوط به اختیار است و محصول اختیار و انسان مختار هم آزادی است و به عبارت دیگر اگر آدمی آزاد نباشد آدمیت او منهدم می شود؛ فرق ما با دیگر جانوران ، جانداران و بی جانان اینست که ما قوه اختیار داریم و امکان آزادی حتی در خیر هم ثواب و عقاب مربوط به آگاهی و اختیار است لذا می گویند برای مجانین و حتی کودکان ثواب و عقابی مقدر نمی شود چون قدرت اختیار، انتخاب و آزادی وجود ندارد وقتی قدرت آزادی وجود ندارد در مقابل یک کار نه ثوابی بر او وارد می شود و نه عقابی؛ بنابراین اگر انسان آزاد نباشد به ماقبل انسانیت خود سقوط می کند اما متاسفانه در برخی نظام های سیاسی آزادی های اجتماعی سلب می شود مثل نظام های کمونیستی و در این نظام ها انسان ها از حالت انسانی تبدیل به مهره های جان دار و بی جانی می شوند که حاکمیت ها و قدرت های سیاسی تعیین می کنند که آنها باید چه بکنند و چه نکنند و در واقع فقدان آزادی در چنین جوامعی فقدان استعدادهای ملی است؛ انهدام شخصیت اجتماعی است و در پی اینچنین سیاست هایی است که ما می بینیم که کشورهایی مثل جماهیر شوروی فرو می ریزد، این جامعه شوروی با همه عظمت و قدرتش تبدیل به یک اسفنج تو خالی شده بود که همه ازمرزهایش به آمریکا و به اروپا رفته بودند و تمام استعدادهای ملی اش نابود شده بود و مردم در یأس به بت ها و الکل پناه برده بودند و کار به جایی رسید که بزرگترین قدرت هسته ای جهان با بالغ بر ۵۰۰۰ موشک هسته ای قاره پیما با یک پرنده ای فرو ریخت، چرا؟ چون آدمیان در نظام های استبدادی از آدمیت خود و از قدرت آزادی و اختیار خود تهی می شوند و چنین نظام هایی در معرض فروپاشی و نابودی است اما آزادی یک امر بلاغیب نیست، ما آزادیم آنچه را که تصمیم می گیریم انجام دهیم مشروط به اینکه آزادی دیگران را نفی نکنیم لذا یک مسئله مهم در فلسفه سیاسی این است که حد آزادی هم آزادی است منتها آزادی دیگران و اساسا قرارداد اجتماعی و قانون قواعدی است که تعادل بین آزادی های مردم را برقرار می کند و تعادل بین آزادی های مردم و امر حکومت و امر قدرت را برقرار می کند اینجاست که پای قانون و قراردادهای اجتماعی در جهان جدید به میان می آید.
این فعال اصلاح طلب خاطر نشان کرد: در جهان جدید بحث بر سر اینست که حق حاکمیت از آن مردم است و مردم این حق حاکمیت را اعمال می کنند و در جمهوری اسلامی هم که نظامی است که در این جهان جدید متولد شده و با اجتهاد جدید دینی این حق به مردم داده شده، منتها قرارداد اجتماعی حد واگذاری ها را تعیین می کند و بین آزادی های مختلف تعادل ایجاد می کند یعنی بین حقوق و تکالیف، بین اختیارات و وظایف؛ اما در جهانی که این قواعد نادیده گرفته شود آزادی و حدود آزادی نادیده گرفته شود لاجرم جوامعی به وجود می آید که این جوامع از لحاظ علمی، از لحاظ رضایت عمومی تهی می شوند و لذا فقدان منجر به فقدان توان و قدرت ملی می شود و اتفاقا اینجاست که آزادی با عزت ملی ربط وسیع و تنگاتنگی پیدا می کند، برخی عزت را ناشی از قدرت تصور می کنند و فکر می کنند هر کشوری که قوی بود لاجرم عزیز هم هست در حالی که عزت با اقتدار توأم است و اقتدار عبارت است قدرتی که توأم با رضایت ملی باشد توأم با رضایت عمومی و همبستگی اجتماعی باشد، مثل اقتداری که ما در جنگ با عراق داشتیم عراق مورد حمایت جماهیر شوروی ، آمریکا و اروپا بود ولی یک کشور در هم تنیده با کمترین امکانات در برابر چنین جهانی عزتمند و عزیز ایستاد و بینی متجاوز را به خاک مالید؛ اذان صبح جماهیر شوروی با ۴گیلاس و مشروب فرور ریخت وقتی که اتحاد جماهیر شوری سقوط کرد جوان هایش در صف می ایستادند که کوکاکولا بگیرند و آهنگ غربی گوش کنند این قدرت بود ولی اقتدار نبود ظرفیت سخت افزاری بود ولی رضایت نبود بنابراین بین آزادی و عزت ارتباط فلسفی تنگاتنگی وجود دارد.
پس از پایان سخنان ابتدایی آملی نوبت به سخنرانی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ۵ کشور مختلف شد.
سفیر سابق ایران در ۵ کشور مختلف ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: بحث انسان به خاطر اختیار است که پاداش یا عقاب دارد و اگر اختیار نبود پاداش و عقابی هم نبود؛ انسان می تواند تصمیم بگیرد. آزاد است که نسبت به مسائل تصمیم بگیرد و اسلام هم روی این مسئله تاکید دارد و انقلاب ما یکی از دلایلش این بود که انسان ها آزاد نبودند و آزادی ای که در زمان شاه بود آزادی فساد و فحشا بود نه آزادی عقیده و تفکر.
قدیری ابیانه افزود: برادرمان فرمودند مرزش عدم مزاحمت با آزادی دیگران است و زمانی که صحبت می کردند از حکومت هایی که در آن آزادی نیست به حکومت های کمونیستی و مذهبی اشاره کردند؛ غرب مذهب را برداشته اند یعنی ملاک آزادی عمل، دیگر مذهب و ارزش های دینی نیست و منتخبین مردم هر تصمیمی گرفتند همان است؛ ما این آزادی را قبول نداریم. اینکه ما بگوییم دین مانع آزادی است درست نیست دین تعیین کننده این است که بگویید کدام آزادی مطلوب است و کدام آزادی نامطلوب؛ لذا در کشورهای کمونیستی آزادی نیست اما در کشوری مثل آمریکا ظاهرا این آزادی است اما باطنا نیست و صاحبان قدرت تعیین کننده هستند، رسانه ها در دست آن هاست و می توانند با تبلیغات کاری کنند که آدمی که صاحب رأی است رأیی را بدهد که اینها می خواهند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل پیروزی ترامپ همین میلیاردر بودنش بود و اصلا در آمریکا نمی شود وارد عرصه شد مگر اینکه میلیاردر بود یا میلیاردری پشت سر فردی باشد؛ پس ما هم ملاک هایی داریم برای این آزادی، من می خواستم از ایشان بپرسم آیا از نظر ایشان کتاب سلمان رشدی جزو آزادی هایی است که انتشارش مطابق با این فلسفه آزادی است که او می گوید؟ در کشورهای غربی توهین به مقدسات هم جزو آزادی است اما شما نمی توانید به ملکه الیزابت توهین کنید. ما این بحث را قبول نداریم اتفاقا در جوامعی که مرز دینی و معیارها و ارزش های دینی وجود ندارد ما شاهد فروپاشی این جوامع هستیم مثلا آزادی های روابط نامشروع در غرب که باعث شده اکثریت جمعیتی که فرزندانشان به دنیا می آیند ندانند پدرشان کیست.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: به هر حال ما مرز اسلامی، ارزش های الهی، برای آزادی ها قائل هستیم و معتقدیم جوامعی که این را رعایت نمی کنند اینها در حال فروپاشی هستند و ما شاهد فروپاشی جوامع غربی هستیم این کشورها قدرت، سلاح، بمب هسته ای، موشک دارند و از آنها استفاده هم می کنند اما به قدرت، توان و کشتارشان افتخار می کنند و آمریکا هنوز حاضر نشده در خصوص بمباران هیروشیما و ناکازاکی عذرخواهی کند و در مورد کشور ما هنوز حاضر نشده به خاطر کودتای علیه دکتر مصدق عذرخواهی کند و اگر هم چیزی گفتند فقط اظهار تأسف بوده نه عذرخواهی.
پس از به اتمام رسیدن سخنان دکتر قدیری ابیانه نوبت به قرائت کردن بیانیه های دو انجمن اسلامی، و جامعه اسلامی رسید که توسط نمایندگان آن ها قرائت شد و دانشجویان نیز در برخی موارد به تشویق آن ها پرداختند.
گلبویی نماینده انجمن اسلامی اولین نفری بود که پشت تریبون رفت و مانند دیگر بیانه هایی که دانشجویان اصلاح طلب تلاوت می کنند نام رئیس دولت اصلاحات برده شد که مورد تشویق قرار گرفت.
فرهمند راد نماینده جامعه اسلامی نیز پس از پایان یافتن بیانیه جامعه اسلامی به پشت تریبون رفت و انتقاداتی را به آزادی بیان توسط دولت و برجامی که به فرجام تبدیل شده است ایراد کرد.
آملی، فعال اصلاح طلب باید به عنوان اولین نفر باری دیگر در زمانی که مشخص شده بود صحبت های خود را ادامه می داد.
وی گفت: من یک بحث فلسفی در زمینه آزادی و نسبت آن با آزادی سیاسی کردم ولی پاسخی که به من داده شد یک پاسخ سیاسی بود؛ معلوم است مسلمانان در یک فضای آزاد، اندیشه های خود را حاکم می کنند در جامعه ای که اکثریت مردم مسلمان هستند آن قواعدی که به آن قانون می گوییم را بر اساس عقاید خود می نویسند و معلوم است که بنده یا آقای قدیری ابیانه و دوستانی که عقاید دینی دارند سعی می کنند آزادی های خود را با اخلاقیات دینی تنظیم کنند؛ من سخنم در مورد بنیان آزادی بود و بر اساس بنیان آزادی مردم حق دارند حکومت دینی انتخاب کنند و حق دارند نکنند و من دلیلش را می گویم، دلیلش خود فرمایشات امام(ره)، فرمایشات شهید مطهری و آقای بهشتی است؛ آقای مطهری می گوید نه تنها ما حق داریم حکومت دینی یا غیر دینی را انتخاب کنیم بلکه حق داریم حکومت معصوم را بپذیریم یا نپذیریم. یعنی امیر المومنین علی علیه السلام (البته ایشان هیچ وقت اینکار را نمی کنند در کلام دینی ما معصوم کار غیر اخلاقی نمی کند) ولی در غرب هم حتی امام علی(ع) هم حق تحمیل خود را بر مردم ندارد کما اینکه نکرد، میتوانست و نکرد مورد توصیه پیامبر بود و نکرد و این توصیه پیامبر به امامت امام علی(ع) بود.
این فعال اصلاح طلب یادآور شد: در فرمایش آقای مطهری در کتاب سیری در نهج البلاغه خطبه ۱۲۷،۱۲۸درمنطق نهج البلاغه امام و حکمران امین و پاسبان امور مردم و مسئول در مقابل آنها است از این رو ،از این دو اگر بنا است یکی برای دیگری باشد این حکمران است که برای مردم است نه مردم برای حکمران؛ این تازه در مورد معصوم است غیر معصوم که جای خود دارد؛ در قانون اساسی مقام رهبری عالی ترین مقام سیاسی کشور است و واقعا بالاترین اختیارات را طبق قانون دارند، مردم مجلس خبرگان رهبری را انتخاب می کند تا بر رهبری نظارت کنند تا اگر از شرایطش افتاد خلعش کنند؛ در واقع این مردم هستند که با واسطه خبرگان حتی به رهبری مسلط هستند این مشی قانون اساسی ما است و بر اساس همین نکته قانون اساسی ما نوشته شده است.
آملی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی اکثریت مردم مسلمان هستند در چارچوب این نظام ، محتوای این نظام باید مبتنی بر قواعد اخلاقی و دینی و احکام دینی باشد معلوم است که ما در جمهوری اسلامی نظرمان این نیست که خلاف شرع عمل شود ولی اصل آزادی، اصل انسانیت و اصل هویت بشری به ما این حق را می دهد که ما حکومت دینی بخواهیم یا نخواهیم اما این حق را به ما نمی دهد که علیه نظر اکثریت مردم بایستیم.
وی بیان کرد: تفاوت ما با دوستان دیگرمان در این است امر حکومت را قدسی می کنند؛ شما وقتی امر حکومت را قدسی کردید دیگر مردم کاره ای نیستند و می شود همان فرمایش آقای مصباح که گفتند «مردم از خودشان اراده ندارند می خواهند حکومت تعیین کنند»؛ من موافق این نظام هستم برای این نظام در این انقلاب شرکت کردم در جبهه های جنگ بودم و تا آخرین سلول بدنم در شرایطی که این نظام به قانون اساسی و خواست مردم پا برجا باشد پایش می ایستم. بحث من یک بحث فلسفی است.
پس از پایان سخنان آملی و با تشویق برخی دانشجویان باری دیگر نوبت به قدیری ابیانه رسید تا سخنان خود را ادامه دهد.
وی گفت: در قانونمان هر کس پاسخگو است، رئیس جمهور پاسخگوست، وزرا باید پاسخگو باشند منتها ما مشخص کردیم آن مرجعی که پاسخگو است باید حق عزل داشته باشد یعنی وزیر هم، پاسخگوی مجلس است و هم پاسخگوی رئیس جمهور، هم مجلس و هم رئیس جمهور می تواند عزلش کند. رئیس جمهور هم به مجلس پاسخگو است ، رهبر هم همینطور است پاسخگوی مجلس خبرگان رهبری است که آن هم منتخب مردم هستند و قوی ترین و مقتدرترین پارلمان در دنیا مجلس خبرگان رهبری است چون هر آن اراده کند می تواند رهبر را عزل کند و به جایش کس دیگری را بگذارد شما؛ در هیچ جای دنیا برای نفر اول کشور این گونه نیست تازه لازم نیست رهبر خلاف کرده باشد بلکه از نظر مجلس خبرگان رهبری اگر کسی بهتر از ایشان پیدا شد می توانند او را به جای رهبر بگذارند و تنها جایی که پاسخگوی هیچ جا نیست مجلس خبرگان رهبری است یعنی رهبر هم نمی تواند در آن دخالت کند. چه آن که می گوید قدسی است و چه آن که می گوید مردم انتخاب کردند .
سفیر سابق ایران در ۵ کشور مختلف بیان کرد: بحث فلسفی بود اما دانشجویان آن را به سمت مسائل سیاسی روز کشاندند. من دیروز کردستان بودم «و از فیش های نجومی، فساد ۸ میلیاردی از صندوق فرهنگیان، حقوق بانک رفاه ۲۳۵میلیون تومان ۲برابر حقوق رئیس جمهور آمریکا، حقوق بانک ملت ۵ برابر حقوق رئیس جمهور آمریکا. حالا این آقایانی که این حقوق ها را گرفتند چه ویژگی هایی داشتند؟ انیشتن بودند؟ نه. رئیس بانک رفاه شریک صرافی آقای فریدون بوده ، رئیس بانک ملت که زمانی که سفر دبی می رفت یک سوئیت ۵۰۰ متری می گرفته است خودش و معاون ارزی و معاون بین المللش همشهری آقای روحانی بودند. ۱۵۰۰میلیارد تومان از شعبه دبی بانک ملت گرفتند و در بانک ملت تهران گذاشتند با ۲۴درصد سود و ماهی ۱۹میلیارد تومان سود این اختلاس شان بوده و آن وقت آقایون می گویند اینها ذخیره نظام هستند. این هم دولت تدبیر و امید است
قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: صحبت از آزادی و قهرمان صادقی (نماینده مجلس) کردند ایشان یک تهمتی زده حرفی زده، غلط زیادی هم کرده؛ در مجلس گفته حساب های قوه قضائیه به نام شخص رئیس قوه قضائیه است و خود مجلس بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که هیچ حسابی به نام شخص رئیس قوه قضائیه نیست و هر چه هست مال قوه قضائیه مثل بقیه دستگاه هاست.
وی تصریح کرد: بحث از آزادی می کنند، آقای روحانی می آیند و در رسانه می گویند ما طرفدار آزادی هستیم و از طرف دیگر به رئیس قوه می گوید چرا جلوی مطبوعات را نمی گیرید؛ باید بگویم فرماندار کردستان به دست و پا افتاده بود که من دیگر سخنرانی نکنم .
سفیر سابق ایران در ۵ کشور مختلف ادامه داد: صحبت از کنسرت کردند و صحبت از آزادی بیان؛ مثلا می گویند چرا جلوی سخنرانی آقای علی مطهری را گرفتید اما اگر جلوی من را بگیرند اشکالی ندارند، آقای علی مطهری حرف هایی می زند که اگر صحبت نکند به نفعش است مثلا در مشهد گفته «اگر خود امام رضا هم می بود می آمد و در کنسرت ها شرکت می کرد» بعد هم عذرخواهی می کند و می گوید من شوخی کردم. با امام رضا هم شوخی.
زمان دوم قدیری ابیانه در حالی تمام شد که پس از آن دانشجویان برای بیان این موضوعات وی را تشویق کردند.
آملی در ادامه سخنانش با بیان اینکه حقوق های نجومی را قبول دارم اما این انتقاد به دولت روحانی مطرح است که چرا مفاسد دوره احمدی نژاد را کنترل نکرد، گفت: در طی ۷ سال ۱۴ هواپیما در دولت احمدی نژاد سقوط کرد, نزدیک به ۷۰۰، ۸۰۰ آدم کشته شدند و در این دولت دو قطار به هم خورد ۶۰ نفر کشته شدند مسئول اجرا استعفا داده عذر خواهی کرده مگر یک مسئول اجرا می خواهد چکار انجام دهد؟
وی ادامه داد: ما نمی گوییم که دولت روحانی خطا نمی کند؟ ما می گوییم دولت روحانی زیر نظر مردم پاسخ گو است. در کجای تاریخ پس از انقلاب دولتی را سراغ دارید که معاونین برجسته رئیس جمهور آن به جرم دزدی زندان بروند به وسیله همین قوه قضائیه که مورد انتقاد قانونی ما است.
این فعال اصلاح طلب بیان کرد: قوه قضائیه آقای رحیمی را به جرم دزدی زندان کرد در دوره خاتمی که هیچ چیزی نبوده است.(( حاشیه: با گفتن این جمله دانشحویان اصلاح طلب به شعار ” زنده باد خاتمی ” پرداختند)).
آملی ادامه داد: اگر با تلسکوپ در کارنامه عناصر اصلی اصلاح طلب بگردند نمی توانند موردی را پیدا کنند. (( حاشیه: با گفتن این جمله نیز اینبار دانشجویان شعار ” کرسنت” که یکی از اختلاس های بزرگ تاریخ است را سر دادند))
وی با بیان اینکه ما اصلاح طلبان سر بلند هستیم که از آقای روحانی دفاع می کنیم، افزود: درباره کرسنت می گویم مرد باشید دادگاه مهدی هاشمی را علنی کنید، همان طور که بچه های مردم را با دم پایی در تلویزیون نشان دادید
این فعال اصلاح طلب خاطر نشان کرد: قوه قضائیه الان هر کاری که دلش می خواهد انجام می دهد. صادق لاریجانی آدمی نیست که بترسد؛ نمی توانند مهدی هاشمی را در تلوزیون بیاورند چراکه اگر این فرد بیاید همه چیزهای دیگر پشت آن رو می شود.
آملی گفت: تمام جریان راست پشت احمدی نژاد ایستاد اگر امروز نمی گویند ما طرفدار احمدی نژاد هستیم چون روشان نمی شود و شرمشان می آید.
وی ادامه داد: فروش نفت در دوره خاتمی ۲۰۶ میلیارد دلار طی ۸ سال بوده است فروش نفت در دولت احمدی نژاد ۷۲۰ میلیارد دلار بود؛ رشد اقتصادی دوره خاتمی ۶٫۴ درصد بوده است و رشد اقتصادی دوره احمدی نژاد ۵٫۴ درصد بوده است؛ نرخ دلار در دوره خاتمی ۹۰۲ تومان و در پایان دوره احمدی نژاد ۳۴۰۰ تومان بوده است و خزانه خالی و ۳۴۰ هزار تومان بدهی به دولت را دوره احمدی نژاد به دوش دولت روحانی گذاشته است.
قدیری ابیانه که با گفتن این سخنان و اینکه در دوره اصلاحات نمی توانید اختلاسی پیدا کنید کاملا تعجب کرد و خطاب به دانشجویان گفت: ” سنگ پا جلوی اصلاح طلبان کم می آورد”
وی افزود: کرسنت ۲۰ میلیارد دلاری بزرگترین فساد ایران در دوره خاتمی است.
سفیر سابق ایران در ۵ کشور مختلف در رابطه با شفاف سازی پرونده رحیمی نیز خاطر نشان کرد: حساب رحیمی قبل از دوره معاون اولی آن که ۵ میلیارد تومان بود که محاکمه کردند اما ببینید بعد ازدوره روحانی چند نفر زندانی می شوند!
قدیری ابیانه در خصوص شفاف سازی قانون حقوق های نجومی که اصلاح طلبان مدام آن را به دولت احمدی نژاد نسبت می دهند تصریح کرد: حقوق های نجومی که فکر می کردند قانون آن در دوره احمدی نژاد بوده است، گفتند برخورد می کنیم؛ وقتی فهمیدند پیرو مصوبه سال ۹۳ دوره خود روحانی بود آن وقت این مفسدین شدند ذخیره نظام!!
وی بیان کرد: یکی از آقایان بقایی را به اختلاس محکوم کرد، مجازات شد، من با بقایی مخالفم با وی هم اعلام جنگ کرده ام و بر علیه آقای احمدی نژاد در انتخابات ۹۲ صحبت کردم اما آدم باید با مخالف خودش هم منصف باشد.
سفیر سابق ایران در ۵ کشور مختلف ادامه داد: پرونده ای به نام اختلاس برای آقای بقایی نیست ما مشکلمان با بقایی سر انحراف است.
قدیری ابیانه در رابطه با شفاف سازی پرونده مهدی هاشمی نیز گفت: دادگاه مهدی هاشمی به اصرار خانواده علنی نشده است این ها مثل آقای روحانی اند احتیاج به محاکمه نیست در اینترنت بزنید صدای مهدی هاشمی بلافاصله صوت مکالمه مهدی هاشمی با یک ضد انقلاب خارج از کشور بالا می آید که می گوید” من می خواهم با آمریکا رابطه برقرار کنم از آنها بخواهم تحریم های ایران را تشدید کنند.”
وی با اشاره به این سخن آملی که گفت” دولت آقای روحانی دولت پاسخ گو است” خاطر نشان کرد: آقای روحانی گفت ” برجام اجرا شود خورشید تابان است مشکل آب خوردن حل می شود” در روز اجرای برجام هم اینگونه گفت ” امروز همه تحریم ها لغو است” اما اکنون بعد از ۸، ۹ ماه می پرسند چه شد؟ خطاب به ملت می گویند” یک عده کودک در باغ آمده اند ما سیب و گلابی می خواهیم ما تازه کاشته ایم.” ((حاشیه: بیان این سخنان و شفاف سازی ها باری دیگر باعث شد تا دانشجویان به تشویق بپردازند و شعار دهند.))
سفیر سابق ایران در ۵ کشور مختلف تصریح کرد: این درخت سیب وگلابی نیست این علف هرز است که کاشته شده، این دولت بدون اینکه چیزی بگیرند قلب راکتور هسته ای اراک را سیمان می کنند. ((حاشیه: با بیان این سخنان و اینکه قلب راکتور اراک به سادگی پر شد شعار”مرگ بر دولت مردم فریب” و “روحانی حمایتت می کنیم” توسط قشرهای دانشجویی سر داده شد.))
قدیری ابیانه ادامه داد: قبل از برجام روحانی می گفت” همه مسئولیتش با من، حالاکه گند زده است می گوید ما با رهبر مشورت کرده ایم؛ مشورت کردی اما عمل نکردی.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری به آقای ظریف می فرمایند چرا از خطوط قرمز عبور کرده و پای تفاهم نامه را امضا کرده اید؛ ظریف می گوید ما زورمان نرسید. خط قرمز یعنی عبور ممنوع.
سفیر سابق ایران در ۵ کشور مختلف افزود: زمان آقای خاتمی هم هواپیما سقوط کرد اما من نمیگویم تقصیر اقای خاتمی بود(( این سخن نیز باعث شد تا دانشجویان بار دیگر به تشویق و حمایت خود بپردازند))
قدیری ابیانه یادآور شد: من آقای خاتمی را آدم بسیار با ادبی می دانم از نظر وضعیت شخصی مالی سالم می دانم. چیزی برای خودش برنداشته است اما آقای روحانی را عکس آقای خاتمی می دانم که دوستان و همشهریان سرخه ای اش بالاترین اختلاس ها را انجام دادند که تنها هشت هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس کرده اند.
(( حاشیه:: سخنان پرشور قدیری ابیانه در انتهای وقتش باعث شد تا این بخش از سخنرانی وی با حمایت های دانشجویان به همراه برسد.))
۹۵/۰۹/۲۵
موضوع آزادی ریشه در تمام مسائل اجتماعی ؛ سیاسی ؛ فرهنگی ؛ مذهبی و ... دارد و خاص یک بحث فلسفی نیست . انسان ها آزاد آفریده شده اند و خداوند به آنها این اختیار را داد ؛ که راه و رسم زندگی و سلوک خود را بنا بر نیروی تعقل و ارشاداتی که توسط پیامبران و اولیا خدا بر آنها جاری شده ؛ برگزینند . در یک جمله خلاصه و ساده ؛ آزادی یعنی انجام هرگونه عمل بنا به اخنیار شخص درصورتی که باعث سلب آزادی دیگران نشود . برخی میگویند ؛ همین که شرط قرار میدهید ؛ دیگر آزادی نیست . ولی وقتی از این افراد؛ سوالاتی میشود ؛ مبنی براین که ؛ من انسانی آزادم و مختارم هرکاری انجام دهم ؛ پس می زنم در گوش شما..........این افراد میگویند ؛ خیر این آزادی نیست . این امری غیرمتعارف و خلاف عقل است . پس بنا به گفته ی خود این افراد ؛هر عمل باید در چهارچوب عقل و منطق باشد . ما هم اینجا میگوییم ؛ شما شرط قائل شدید . شرط ما این بود که موجب سلب آزادی دیگری نشویم . شرط شما شد ؛ آزادی در چهارچوب عقل و ......
مگر قلسفه چیست ؟ غیر از یک سری فرض و شرط و نقض و یا اثبات آنها؟؟؟این بازی با الفاظ ؛ نمی تواند هیچکس را روشنفکر نما دهد . حداقل دراین دکان بقالی که به نام فلسفه و بحث فلسفی راه افتاده بود ؛ فکر نمی کنم ؛ هیچ خریداری در میان انسان های مطلع به تعالیم منطق و فلسفه بتوان یافت . میلاد پیامبراسلام ؛ نوید دهنده ی آزادی بشریت مبارک باد .