پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۴۶ ب.ظ

۱

توقعات برآورده نشدنی مردم

چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۴۶ ب.ظ

همایش و سخنرانی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه فردوسی مشهد

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استرات‍ژیک وزارت خارجه و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و تحلیلگر مسائل بین الملل و اقتصادی در خصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی به بیان موضوع پرداخت.

وی اظهار داشت:  ایران چون یک کشور نفت خیز هست مردم ایران توقع دارند که سطح رفاه در حد مطلوبی قرار گیرد و بسیاری از مشکلات من جمله مسکن، اشتغال، ازدواج و ... حل گردد.

ما قبل از اینکه  بپرسیم درآمد نفتی ایران چه می شود باید بپرسیم که درآمد نفتی ایران چقدر هست. در بهترین حالت ایران می تواند دو میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در ماه صادر نماید که اگر این مقدار را بر جمعیت هفتاد و پنج میلیونی ایران تکیه کنیم به هر نفر مطابق با بودجه سال 1391 مبلغ630،000 ریال در هر ماه خواهد رسیدکه از این مبلغ 470،000 ریال بابت بودجه عمرانی کشور و 130،000 ریال بابت بودجه آموزش و پرورش صرف می شود و این درحالی است که اکثر مردم ایران فکر می کنند که با این درآمد نفتی می شود کشور را اداره کرد. ایشان در ادامه افزودند حتی اگر ما بودجه عمومی و اختصاصی دولت که نفت قسمتی از آن است  را در نظر بگیریم کل بودجه عمومی دولت در سال 1390 مبلغ 1،870،000 ریال به ازای هر نفر ایرانی در هر ماه خواهد بود. درحالیکه تصور مردم بیش از این هست.

همه دستگاهها اعلام میدارند که اگر بودجه  افزایش پیدا کند ما خدمات مطلوب تری ارائه خواهیم کرد ولی سوال این است که این بودجه از کجا باید تامین گردد؟

 دکتر محمدحسن قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل بین المللی و اقتصادی افزود یکی از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا آقای باب دال از حزب جمهوری خواه به مردم اعلام می دارند که در صورت پیروزی در انتخابات مقدار 15 درصد مالیات ها را کم می کند ولی مردم آمریکا به همین منظور از رای دادن به او خودداری می کنند .چرا که میدانند وقتی مالیتها کم شود خدمات رفاهی نیز کاهش می یابد ولی در ایران رابطه مالیات با خدمات درست درک نمی شود.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت خارجه اعلام نمود که در ایران کمتر صحبت از تولید و ثروت می شود و  بیشتر صحبت از توزیع عادلانه ثروت می شود. توزیع عادلانه ضروری ست اما کفایت نمی کند و باید به سمت تولید برویم.

در آمریکا اینکه گفته شود دولت باید معیشت مردم را تامین کند یک طنز است اما در ایران یک باور عمومی است.

ایشان در ادامه به مساله مهار تورم پرداختند و اظهار داشتند که برخی مردم می پندارند که تمام اهرم های مهار تورم در اختیار دولت هست درحالیکه این طور نیست و بستگی به میزان عرضه و تقاضا دارد که آنهم به تلاش آحاد مردم بستگی دارد.

چنانچه ما از اسراف جلوگیری نمائیم و درست تولید کنیم به کاهش تورم کمک زیادی کرده ایم.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزودند که مبلغ 100 میلیارد دلار یارانه هر ساله صرف بنزین وارداتی می شود و اگر ما این مبلغ را صرف اشتغال و تولید نمائیم آثار بسیار مطلوب تری را در جامعه مشاهده خواهیم نمود .

ایشان در پایان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سالهای اخیر و نامگذاری این سالها جهت افزایش بهبود اقتصادی ابراز داشتند که علت پیشرفت ژاپن در بعد از جنگ جهانی دوم این بود که آنان به مدت 30سال روزی 12 ساعت کار مفید انجام دادند همچنین مردم ژاپن برای حمایت از تولید ملی کشورشان  اجناس بنجل گران ژاپنی را بر اجناس با کیفیت و ارزان خارجی ترجیح دادند و البته کارخانجات ژاپن نیز به مردم خویش خیانت نکردند و هر روز ضریب مطلوبیت کالای خویش را افزودند و این در حالی است که در ایران اسلامی ما خرید کالا و لباس خارجی نزد بسیاری از افراد نشانه تشخص اجتماعی است.

مردم باید این مسئله را باور کنند که  خرید کالا و اجناس مصرفی خارجی خیانت به اقتصاد کشور می باشد و با خرید کالاها و اجناس داخلی  ، اقتصاد کشور پیشرفت خواهد کرد.

۹۱/۰۵/۲۵

نظرات  (۱)

جوهرقلم انسان از جوهره ى وجود اورنگ وجان میگیرد و قلم او به قدم او جان تازه ترى را عطا میکند وچه زیباست رنگ وراه شقایق هاى قرمزم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">