پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۳۶ ب.ظ

۱

'دانا روهراباکر' نماینده کنگره ایالات متحده: «ما با جایگزین دیگری برای اقدام نظامی مواجه هستیم: قطعه قطعه کردن ایران.»
 
[-] اندازه متن [+]
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز به نقل از BarackObama.ir ، یک نماینده کنگره آمریکا در طرحی خواستار تلاش دولت ایالات متحده برای جدایی آذربایجان از ایران شده است. وی در نامه ای به هیلاری کلینتون، وزیر خارجه امریکا، کمک دولت به تجزیه ایران را طلب کرده است.

"دانا روهراباکر" نماینده کنگره، گفته است: «ما با جایگزین دیگری برای اقدام نظامی مواجه هستیم: قطعه قطعه کردن ایران.»
این نماینده در نامه خود به کلینتون نوشت: «کمک در مشروعیت بخشیدن به اشتیاق مردم آذری برای کسب استقلال خود، در قیاس با تهدید بمباران مخازن تحقیقاتی هسته‌ای زیرزمینی ایران، می‌تواند خطر بسیار بزرگتری برای حاکمان مستبد[!] ایرانی به دنبال داشته باشد.»

 

متن کامل نامه این نماینده به کلینتون بدین شرح است:
«خانم وزیر! یکی از اعضای حزب حاکم جمهوری آذربایجان فوریه گذشته از دولت خواست تا نام این کشور را به «آذربایجان شمالی» تغییر دهد. "سیاوش نوروزوف" یکی از اعضای پارلمان، پیشنهاد داد که 16 میلیون آذری ساکن در شمال غربی ایران باید به صورت یک ملت واحد و متحد در بیایند. این سرزمین که "آذربایجان جنوبی" در نظر گرفته می‌شود، تقریبا دو برابر جمهوری آذربایجان در شمال، دارای جمعیت است. بنا بر گزارشات، این پیشنهاد مورد توجه چندین تن از اعضای پارلمان نیز قرار گرفته است.
در ایران، استان‌هایی که ساکنان آن ها عمدتا قوم‌های آذری هستند را آذربایجان شرقی و غربی می‌نامند؛ این موضوع خود دلیلی بر این ادعای دولت باکو می‌باشد که معتقدند سرزمین آذری‌ها تقسیم شده است. در واقع، این قلمرو به واسطه معاهده ترکمنچای در سال 1828 و بدون جلب رضایت آذری‌ها بین روسیه و ایران تقسیم شد. روسیه دیگر در این موضوع عامل تأثیرگذاری به حساب نمی‌آید، چراکه جمهوری آذربایجان استقلال خود را در سال 1991 به هنگام فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به دست آورد. ایرانِ امروز از فارسِ حدود دو قرن گذشته بسیار متفاوت است.
به دنبال خبرهای اخیر پیرامون شکوفایی همکاری نظامی بین اسرائیل و آذربایجان، مسأله آذربایجان مجددا مطرح گردیده است. حمایت از چنین همکاری‌ای برای ایالات متحده معقول به حساب می‌آید، چراکه حکومت دیکتاتوری و سلطه‌جوی تهران[!] دشمن ما و نیز دشمن آن ها می‌باشد. نحوه تعیین هویت، احساس وفاداری، و اقدامات مردم خاورمیانه را نمی‌توان همیشه بر اساس خطوط مرزی موجود بر روی نقشه یک کتابخانه تعیین کرد. ایران به منظور افزایش تأثیر خود در لبنان و عراق، از گروه‌های قومی و مذهبی سوءاستفاده کرده است. ایالات متحده باید به دنبال فرصت‌هایی باشد تا بتواند همین کار را در مناطق کلیدی انجام دهد. کمک در مشروعیت بخشیدن به اشتیاق مردم آذری برای کسب استقلال خود، در قیاس با تهدید بمباران مخازن تحقیقاتی هسته‌ای زیرزمینی ایران، می‌تواند خطر بسیار بزرگتری برای حاکمان مستبد[!] ایرانی به دنبال داشته باشد.»

 

 

 

گفتنی است سیاستمداران آمریکایی همیشه حقوق گفتاری و رفتاری را تنها برای خود محفوظ داشته‌اند، حقوقی که اگر از سوی دیگران مطرح شود به صورت اقداماتی کاملا زشت و شیطانی قلمداد می‌شود. تصور کنید که یکی از اعضای پارلمان کشوری نامه‌ای به دولت خود بفرستد و بخواهد تا از انتقال هاوایی به ساکنان هاوایی و یا بازگرداندن کالیفرنیا به مکزیکی‌ها حمایت کند. 

نامه "روهراباکر" ظاهرا از شکوفایی روابط نظامی اسرائیل و جمهوری آذربایجان الهام گرفته است. اشتباه نابخشودنی که بیش از همه مردم مسلمان و معتقد جمهوری آذربایجان و همچنین آذربایجانی های ایران را خشمگین کرده است.
 

 

۹۱/۰۵/۲۷

نظرات  (۱)

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/15540
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">