پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۵۵ ب.ظ

۳

زندگی نامه ادواردو آنیلی از تولد تا خاکسپاری

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۵۵ ب.ظ

نیویورک، منزل ، 6 ژوئن 1954

بخش سیاسی- اولین فرزند خانواده مطرح و صاحب‎ نفوذ آنیلی متولد می‎شود. آن‌ها برای او اسم ادواردو را انتخاب می‎کنند. پدرش سناتور جیووانی آنیلی یک مسیحی کاتولیک و مادرش پرنسس مارلا کاراچولو، یهودی بود. خانواده آنیلی که از آنان به‎عنوان خاندان پادشاهی ایتالیا نام برده می‌شود، ثروتمندترین و پرنفوذترین خانواده ایتالیا هستند که هفت کارخانه اتومبیل ‎سازی، چندین بانک خصوصی، باشگاه ورزشی یوونتوس و... بخشی از سرمایه عظیم آنان است.

http://negarkhaneh.ir/UserGallery/2012/2/ANJOMANE-EDVARDO-AGNIELI_13102209.jpg

 

ادواردوآنیلیرم، لندن، نیویورک

ادواردو تحصیلات ابتدایی و مقدماتی خود را در ایتالیا گذراند و پس از آن به کالج آتلانتیک در انگلستان عزیمت کرد. بعد از آن هم برای ادامه تحصیلات به ایالات متحده رفت. با این که زمینه خانوادگی برای او اقتضا می‎کرد تا در رشته‎های مهندسی یا اقتصاد ادامه تحصیل دهد، اما ادواردو گمشده‎ای داشت که باید آن را در جایی دیگری می‎‎‎جست. به همین خاطر، رشته ادیان را برگزید و مطالعات خود را به شناخت ادیان مختلف اختصاص داد.

 

کتابخانه دانشگاه پرینستون، 1974

در یکی از روز‌های دوران دانشجویی‎اش در آمریکا هنگامی که در کتابخانه قدم می‎زد، با کتاب تازه‎ای مواجه شد؛The Holy Quran.  آن را برداشت و مقداری از آن را مطالعه کرد. احساس عجیبی به او دست داد. او آن لحظه نمی‎دانست که این کتاب آینده‎اش را به‎کلی دگرگون خواهد کرد. از آن جایی‎که پدرش کاتولیک و مادرش یهودی بودند، زمینه حقیقت‎جویی و تفحص در مورد ادیان و مکاتب در وی ایجاد شده بود.

 

 

مرکز اسلامی نیویورک، 1974

بعد از مطالعه بخش‎های زیادی از قرآن، فهمید گمشده خود را در جملات نورانی آن یافته است. در حالی‎ که 20 سال سن داشت، به مرکز اسلامی نیویورک مراجعه و اعلام کرد که می‎خواهد مسلمان شود. همان جا هم شهادتین را بر زبان جاری کرد و آنان هم نام هشام عزیز را برای وی انتخاب کردند.

رم، سفارت جمهوری اسلامی ایران، 1980

ادواردو شبکه‎های تلویزیونی ایتالیا را بالا پایین می‎کرد که برنامه‎ای به چشمش جالب آمد؛ مناظره‎ای بین نمایندگانی از ایران، عراق، آمریکا و ایتالیا که در آن محمدحسن قدیری ابیانه - رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا- سخنش را با نام خداوند قویتر از ناو‌های آمریکا شروع کرده بود. تا انتهای مناظره را با دقت و علاقه تماشا کرد. خیلی خوشحال بود که در تلویزیون ایتالیا سخنی از خدای قدرتمند شنیده است. چند روز بعد با موتورگازی دربان منزل‎شان به سفارت ایران در رم رفت. چون یکشنبه بود و روز تعطیل، با در بسته سفارت مواجه شد اما آن‎قدر اصرار کرد که عاقبت قدیری ابیانه شخصا به استقبالش رفت و از همین‎جا باب آشنایی بیشتر او با ایران و انقلاب اسلامی فراهم شد.

//bayanbox.ir/id/4236982227041557747?view

http://img.irna.ir/1390/13901010/30741511/30741511-2130614.jpg

 

تهران، جماران، بیت امام خمینی (ره)،6 فروردین 1360

ادواردو که به‎شدت به انقلاب اسلامی ایران علاقه‎مند شده، در اولین سفرش فرصت پیدا می‎کند تا به اتفاق فخرالدین حجازی به دیدار امام خمینی برود. در همین دیدار است که حضرت امام (رحمت‎الله علیه) در حضور آیت‌الله خامنه‎ای، حاج سیداحمد آقا و آیت‎الله ‌هاشمی رفسنجانی پیشانی ادواردو را می‌بوسند.

زمین چمن دانشگاه تهران، صف اول نماز جمعه، 7 فروردین1360

ادواردو پس از دیدار با امام، این بار به نماز جمعه تهران می‎رود تا در صف اول به امامت آیت‎الله خامنه‎ای نماز بخواند. تصاویری از آن نماز که بعد‌ها با تلاش بسیار از آرشیو بیرون کشیده شد، خیلی کمک کرد که اثبات کند ادواردو مسلمان و شیعه بوده است.

تورینو، ویلای بزرگ آنیلیها، دهه 80 میلادی

در ابتدای مسلمان شدن ادواردو، خانواده‎اش تصور می‌کردند که این اقدام وی، حاصل شور و نشاط جوانی است و پس از مدتی به حال سابق برمی‎گردد؛ اما با گذشت زمان، ادواردو بر ایمان و عقیده خود پافشاری بیشتری می‌کند و برای اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرده، حتی خانواده خود را نیز به اسلام دعوت می‌کند. او امام خمینی را به‎عنوان مرجع خود پذیرفته و از حکم اعدام سلمان رشدی دفاع می‌کند. با تلاش فراوان او، فیلم مستندی درباره اسلام تهیه می‎شود که از شبکه اول ایتالیا به پخش می‎رسد و... همه این اقدامات باعث می‎شود که روز به روز سخت‎گیری و فشار خانواده بر وی بیشتر شده و کم‎کم ویلای مجلل آنیلی‎ها، به زندانی مخوف برای او تبدیل شود که حتی اجازه تردد عادی و خروج بدون اجازه را هم ندارد.

 

رم، شورای رهبری فیات، اواخر دهه80

ادواردوآنیلی

شورای رهبری فیات جلسه‎‎ای برای انتخاب جانشین سناتور آنیلی تشکیل داده است تا مدیر پس از مرگ

 

او مشخص شود. در آن جلسه اکثریت اعضا، ادواردو را به دلیل عقاید مذهبی، برای تصدی این سمت نامناسب تشخیص دادند. اما به هر ترتی

ب او وارث اصلی و قانونی بود و برای کنار گذاشتن و حذف او از این ثروت عظیم، باید بهانه‎هایی تراشیده می‎شد تا می‎توانستند توجیهی برای افکار عمومی داشته باشند.

کنیا، سواحل مالیندی، اکتبر 1990

ادواردو به جرم حمل 300 گرم هروئین در این شهر ساحلی قاره آفریقا دستگیر می‎شود. خبر به‎سرعت در رسانه‎های ایتالیا و خارج از آن منتشر می‎شود که فرزند ارشد جیووانی آنیلی به جرم حمل مواد دستگیر شد. همین کافی است تا زمینه‎ها برای کنار گذاشتن او مساعدتر شود. اگرچه خبر اندکی بعد تکذیب شود.

ادواردو 2

سوئیس، بیمارستان روانی، اوایل دهه 90

مسلمان شدن ادواردو و احتمال اعتیاد او بهانه‎های مناسبی بود تا خانواده ادعا کنند او بیماری روحی و روانی دارد و باید تحت درمان باشد. لذا او را در یک بیمارستان روانی در مرز‌های سوئیس بستری کردند؛ بیمارستانی که همه پزشکان و پرستاران آن، یهودی بودند. در آن بیمارستان وی احساس عدم امنیت می‌کرد و در این باره به یکی از دوستان صمیمی‎اش گفته بود: «صهیونیست‌‌ها مرا خواهند کشت و اجازه نمی‌دهند که این ثروت به یک مسلمان برسد.»

 

رم، شورای رهبری فیات، 1997

«جیووانی اومبرتو» پسر عموی مسیحی ادواردو که به جای او به عنوان وارث آنیلی‎ها انتخاب شده بود و ادورادو هم از انتخابش راضی بود، بر اثر سرطان ناشناخته‎ای درگذشت. شورای رهبری فیات تشکیل جلسه داد و بلافاصله « جان لاپو الکان»خواهرزاده یهودی ادواردو را به جانشینی برگزید. این اقدام ادواردو را بسیار ناراحت کرد و ضمن ابراز مخالفت، اجازه نداد نام خانوادگی «آنیلی» را بر خواهرزاده یهودیش بگذارند. این بهترین نشانه بود بر پیش‎بینی‎ای که ادواردو از نقشه صهیونیست‎ها برای تصاحب اموال خاندانش داشت.

بزرگراه تورینو - ساوونا، پل رومانو، 15 نوامبر 2000

ادواردو برای انجام کار‌های روزمره از منزل خارج شد. قبل از بیرون رفتن به آشپز خانواده، سفارش غذای مورد علاقه‎اش را داد؛ غذایی که از گوشت حلال تهیه شده باشد. اما ساعتی بعد پیکر بی‎جان او در حاشیه رودخانه زیر پل بزرگ رومانو پیدا شد؛ در حالی‎که خودروی او هم روی پل ر‌ها شده بود. در همان روز هم با اصرار اطرافیان بدون کالبدشکافی در مقبره خانوادگی آنیلی به‎عنوان یک مسیحی به خاک سپرده شد. همان روز رسانه‌‌های ایتالیا و از جمله روزنامه‎های پرتیراژ پدرش اعلام کردند که ادواردو خودکشی کرده است؛ چراکه او مدت‌‌ها بود که معتاد و منزوی شده بود. علی‎الظاهر پرونده ادواردو بسته می‎شود اما این آغازی بر یک پایان است.

 

http://www.lospiffero.com/images/galleries/edoardo-agnelli-ritrovamento-cadavere.jpg

منبع: تابناک

http://mobinmedia.ir/wp-content/uploads/2010/05/Edvardo.jpg

۹۱/۰۵/۳۰

نظرات  (۳)

اعتیاد داشته ؟
پاسخ:
اعتیاد نداشت
چقدر روح بزرگی داشتن. آدم جلوی این افراد کم میاره. روحشون در آرامش و راهشون پر رهرو :"(
خیلی دوست تون دارم همین :)
امشب به یاد مهدی آنیلی گریم گرفت . . .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">