پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۲۰ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه:فلسطین یک کشور اسلامی است و اسلامی خواهد ماند و این مدت اشغال نمی‌تواند حقانیت برای رژیم صهیونیستی به دنبال بیاورد. مدت زیادی طول نخواهد کشید که ما اضمحلال این رژیم را خواهیم دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتر محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، نویسنده، محقق و استراتژیست مصاحبه‌ای پیرامون قرارداد ننگین کمپ دیوید میان مصر و رژیم صهیونیستی داشته است. متن زیر حاصل این مصاحبه می‌باشد.

رسا:‌درباره قرارداد کمپ دیوید توضیحی بفرمایید که به چه دلیلی تشکیل شد؟

بعد از جمال عبدالناصر، سادات که معاون او بود به قدرت رسید و مسیری بر خلاف مسیر جمال عبدالناصر در مبارزه با رژیم صهیونیستی در پیش گرفت و نهایتا در کمپ دیوید پیمان صلحی را با رژیم صهیونیستی امضا کرد که آن زمان با مخالفت شدید دنیای اسلام و دنیای عرب مواجه شد؛ از جمله مخالفت شدید انقلاب اسلامی ایران. به خاطر همین هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما رابطه خودمان را با مصر قطع کردیم و از مبارزات فلسطین حمایت کردیم.

 

احساس می‌کردند که نمی‌توانند حریف صهیونیست‌ها شوند

این خیانتی بود که سادات نسبت به حقوق ملت فلسطین مرتکب شد و راه را برای حکام جنایتکار و خیانتکار و دست نشانده غرب و برای رابطه با اسرائیل باز گذاشت. بعد از آن بود که حکومت‌های مرتجع ابتدا پنهانی و سپس به صورت علنی‌تر رابطه خودشان را با رژیم صهیونیستی برقرار کردند. در حقیقت به آرمان اسلام و آرمان‌های فلسطین خیانت کردند و رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند. البته یکی از دلایلی که سادات و دیگران به این سازش‌ها تن دادند، این بود که احساس ضعف می‌کردند که نمی‌توانند حریف رژیم صهیونیستی بشوند.

مطلع بودند که رژیم صهیونیستی مورد حمایت آمریکا و اروپا است و چون حکومتی بودند که تکیه به مردم خودشان نداشتند و فاقد ایمان اسلامی بودند و به وعده‌های الهی اعتقاد نداشتند، لذا احساس ضعف کردند و در این اندیشه بودند که جز تسلیم در مقابل اسرائیل و سازش با آن راه دیگری وجود ندارد. این حرکت مقدمه‌ای برای نفوذ آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی در مصر و در سایر کشورها شد. یعنی می‌توانیم بگوییم کمپ‌ دیوید به عمر رژیم صهیونیستی افزود.

قدیری ابیانه / تیه / دشمن شناسی / یهود

رسا: امتیازاتی که در این قرار داد به نفع رژیم صهیونیستی بود را بیان بفرمایید.

مهمترین آن این بود که رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناخت و بخشی از صحرای سینا که به اشغال رژیم صهیونیستی در آمده بود، به مصر برگرداند؛ به شرط اینکه مصر در آنجا نیروی نظامی مستقر نکند و در مرزهای رژیم صهیونیستی مستقر نشوند. با چنین شرایطی این قرارداد تشکیل شد.

رسا: مواجهه گروه های فلسطینی در حال حاضر با این قرار داد چیست؟

بعد از قرارداد کمپ‌ دیوید قراردادهای دیگری بسته شد، بین خود سازمان آزادی بخش فلسطین یا دولت خود گردان با رژیم صهیونیستی و در هر مذاکراتی باز هم نسبت به گذشته ما شاهد عقب نشینی‌هایی بودیم.

رسا:این قرار داد و قراردادهای مشابه، چه تاثیری روی محور مقاومت و ترکیب مبارزاتی ضدصهیونیستی دارد؟

قرار داد کمپ دیوید پشتوانه مصر را از نهضت آزادی‌بخش فلسطین گرفت و مصر به عنوان پر جمعیت‌ترین کشور عربی از اهمیت بالایی برخوردار بود و توانست مصر را از محور مقاومت جدا کند و محور مقاومت را در مقابل رژیم صهیونیستی تنها بگذارد. البته رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را کرده است که در صفوف فلسطینی‌ها نفوذ کنند و تا حدودی هم توانسته است موفق شود و هستند هنوز در سازمان‌های آزادی بخش فلسطین کسانی که امروز خودشان را به اسرائیل نزدیک‌تر می‌بینند تا مثلاً به دولت فلسطینی در غزه یا به محور مقاومت و سوریه.

یکی از راه‌هایی که رژیم صهیونیستی دست به ترور می‌زند، استخدام اعراب و فلسطینی‌های مزدوری است که حاضر می‌شوند خود فروشی کنند و گاهی این افراد خود فروش در مصدر امور قرار می‌گیرند، در سازمان ملل به خصوص در سازمان خودگردان فلسطین به رهبری محمود عباس. به هر حال رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا به هر طریق ممکن حرمت ملت فلسطین را در هم بشکند و بتواند عمر خودش را طولانی‌تر کند. این در حالی است که مراکز پژوهشی و حتی نظامی امریکا پیش بینی کرده اند که رژیم صهیونیستی مدت مدیدی باقی نخواهد ماند.

 

قدیری ابیانه / تیه / دشمن شناسی / یهود

 

مهاجرت‌های معکوس چیزی جز نابودی بر رژیم صهیونیستی نخواهد گذاشت

شکست های پیاپی ارتش رژیم صهیونیستی از مقاومت لبنان، حزب الله و از مقاومت فلسطین، حماس! باعث شده است که اعتماد و امید به ارتش در بین صهیونیست‌ها ساکن در مناطق اشغالی فلسطین از بین برود یا کم رنگ گردد و یک عدم احساس امنیتی در آنجا ایجاد شود و همین باعث شود که به کشورهای اصلی خودشان برگردند. بعضی‌ها پیش بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۹ رژیم صهیونیستی وجود نداشته باشد که البته این نکته به برکت مهاجرت معکوس آنها به خصوص صهیونیست‌هایی که از کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند و تابعیت کشور اصلی خودشان را دارند، حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار نفر از آنها فقط پاسپورت امریکایی دارند و حتی ویزای امریکا را نیز لازم ندارند .

لذا این رژیم قطعا رو به اضمحلال است، در حالی که بعضی از فلسطینی‌ها به درصد کوچکی از سرزمین فلسطین قانع هستند و به تشکیل دو کشور یعنی کشور فلسطین کوچک و رژیم صهیونیستی تن داده‌اند، مبارزات به سمتی می‌رود و به مسیری حرکت می‌کند که شعار رهبری حاکم شود و آن شعار از نهر تا بحر است که تمام فلسطین باید آزاد شود و ما به قطعه‌ای از آن فقط اکتفا نمی‌کنیم. کسانی که از کشورهای دیگر مهاجرت کردند، با ارتکاب جنایت باید به خانه‌های خودشان برگردند.

قدیری ابیانه / تیه / دشمن شناسی / یهود

 
ناقوس سقوط رژیم صهیونیستی به صدا درآمده است

ناقوس سقوط رژیم صهیونیستی الان در گوش‌ها طنین انداز است و ان شالله اگر عمر طبیعی داشته باشیم، سقوط آن را مشاهده خواهیم کرد. رژیم صهیونیستی با چند شعار برنامه خودش را پیش برد، یکی این بود که ملت بی‌سرزمین در سرزمین بی‌ملت؛ اولا فلسطین ملت داشته است و بیش از ۶۰ سال است که آنها را می‌کشند و به شهادت می‌رسانند، ولی هنوز هستند پس ملتی وجود داشت.

بعد هم می‌گویند ملت بی سرزمین که منظور یهودیان هستند؛ یعنی یهودی اهل هر کشوری که باشند آن کشور متعلق به آنهاست، مانند یهودی‌های ایران که ایرانی هستند و کشور ایران، کشور آنها محسوب می‌شود. شعار دیگرشان این بود که سلطه از نیل تا فرات؛ رودخانه نیل از رواندا و اوگاندا سرچشمه می‌گیرد و کشورهای مختلفی را پشت سر می‌گذارد؛ در نهایت از مصر عبور می‌کند و به دریای مدیترانه می‌ریزد.

رودخانه فرات هم از ترکیه سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد. بخش‌هایی از حدود ۲۰ کشور از جمله مکه و مدینه بین دو رودخانه نیل تا فرات قرار دارند. اصلا رژیم صهیونیستی تشکیل شد تا جهان اسلام را تضعیف کند اما به وضعیتی گرفتار شده که مجبور است دور خودش را با دیوارهای سیمانی بلند بکشد. یعنی از حالت تهاجمی به حالت تدافعی روی آورده است.

اینها هم نمی‌تواند به این رژیم کمک کند و جلوی اضمحلال آن را بگیرد. مسئله فلسطین یک مسئله اسلامی است و متعلق به جهان اسلام است، توجیه مقامات صهیونیستی و آمریکایی این است که هیتلر در قبال صهیونیست‌ها جنایت کرد، یهودی‌ها هم احتیاج به کشوری دارند و فلسطین باید به آنها تعلق بگیرد. اگر آلمان‌ها جنایت کردند، باید در آلمان فضایی را برای کشور یهودیان اختصاص بدهند، یا امریکا کشور بزرگی است، می‌تواند در کشور خودش فضایی را اختصاص بدهد.

۹۵/۱۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">