پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۱:۳۶ ب.ظ

۰

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است: ما با تهدیدات و فرصت ها مواجهیم و در یک پیچ تاریخی هستیم. لذا رئیس جمهور باید بتواند نقش خودش را در عبور مطمئن از این پیچ تاریخی خوب ایفا کند تا نه تنها بتواند از تهدیدات دوری نماید بلکه باید بتواند تهدیدات را به فرصت تبدیل نماید.

 

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا به معیارها و ارزش‌های انتخاب رئیس جمهور اصلح  اشاره کرد و گفت: در تعیین انتخاب رئیس جمهور اصلح باید معیارها و ارزش‌های اسلامی مورد توجه قرار بگیرد چرا که آن شخص می خواهد در نظام جمهوری اسلامی ایران  رئیس جمهور باشد و باید به ولایت فقیه و قانون اساسی پایبند و اعتقاد داشته باشد و به اعتقاد بنده به این عقیده افتخار کند.

 

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید مسائل کشور را بداند و برای آن راه‌حل داشته باشد همچنین قدرت تعامل با سایر قوا را داشته باشد و بتواند در صحنه‌ی بین المللی خوش بدرخشد.


این تحلیلگر مسائل سیاسی، دشمن شناسی رئیس جمهور را یکی دیگر از ویژگی‌های لازم برای این مقام کشوری عنوان و تصریح کرد:رئیس جمهور باید دشمن‌شناس باشد و فریب دشمن را نخورد و از عزت ملت دفاع کند.


 رئیس جمهور باید از تعصب فامیل‌گرایی  دوری کند

وی با تاکید بر این که رئیس جمهور باید در انتصاباتش شایسته سالاری را ملاک قرار داده و از تعصب فامیل گرایی و قوم گرایی در انتخاب کابینه خود جدا خودداری نماید عنوان کرد: لازم است رئیس جمهور آدم سالمی باشد و اجازه دزدی به نزدیکانش ندهد و با تخلفات نزدیکان و اقوامش برخورد نماید.

وی در پایان ریاست جمهوری را یک فرصت برای خدمت به ملت دانست و افزود: منتخب ملت، فرصت ریاست جمهوری را فرصتی

برای خدمت به ملت بداند و آگاه باشد بیت المال هرچندکه در اختیار اوست  اما متعلق به خودش  نمی باشد و به خودش اجازه ندهد که در آن هرطور که مایل است دست اندازی کند؛ در ضمن باید در نظرداشته باشیم که آیا این مقام کشوری که قرار است ریاست جمهوری را در دست بگیرد قدرت کار تیمی را دارد یا خیر؟ آیا قدرت رای آوری دارد؟ آیا می‌تواند بین قومیت ها و مردم کشور تفاوتی نگذارد و عدالت را در اختصاص بودجه رعایت کند؟


رئیس جمهور باید بتواند مشارکت مردم برانگیزد

قدیری ابیانه تصریح کرد:رئیس جمهور باید بتواند مشارکت مردم را در امور برانگیزد، قدرت اغنا داشته باشد و بتواند مردم را برای مشارکت در امور قانع کند و ارتباط با مردم داشته باشد و همچنین اعتماد و اطمینان مردم را نسبت به دولت خود جلب نماید که این لازمه همکاری و مشارکت عمومی است.

این کارشناس سیاسی در ادامه به وضعیت اقتصاد کشور پرداخت و گفت: چون اقتصاد کشور مشکل دارد رئیس جمهور باید بتواند کشور را از این وضعیت خارج کند و یا هدایت خارج کردن اقتصاد کشور را از این وضعیت به خوبی دردست بگیرد و عمل نماید.


در این دوره خیلی فرصت سوزی صورت گرفت 

وی در ادامه با اشاره به موضوع برجام و فرصت سوزی دولت عنوان کرد: در این دوره خیلی فرصت سوزی صورت گرفت تمام فرصت سه سال و نیم خود را صرف برجام قربانی کرد و از برجام نتیجه نگرفت.

این کارشناس سیاسی در پایان استفاده از فرصت ها  و عبور از پیچ تاریخی را یک نقطه قوت عنوان کرد و گفت: ما با تهدیدات و فرصت ها مواجهیم و در یک پیچ تاریخی به سر می‌بریم و رئیس جمهور باید بتواند نقش خودش را در عبور مطمئن از این پیچ تاریخی خوب ایفا کند تا نه تنها بتواند از تهدیدات دوری نماید بلکه باید بتواند تهدیدات را به فرصت تبدیل نماید.

۹۵/۱۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">