پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۵۰ ب.ظ

۰

راه‌های نفوذ بسیاری در متن برجام وجود دارد/ افزایش تهدید به جنگ علیه ایران پس از برجام
یک کارشناس عالی امور استراتژیک گفت: برجام به نوعی نوشته شده است که راه‌های نفوذ بسیاری در آن وجود دارد و دولت آمریکا می‌تواند از آن سوء استفاده‌های بسیار کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی امور استراتژیک در گفت‌وگو با مشهد پیام اظهار کرد: برخلاف خطوط قرمز تعین شده توسط رهبری، دولت در مذاکرات هسته‌ای همه  امتیازات را به طرف مقابل واگذار کرد به همین دلیل معتقدیم که برجام یک خسارت محض برای ایران است.

 وی افزود: در ابتدای مذاکرات قرار شد ما دشمن را بشناسیم و قدم به قدم از طرف مقابل تضمین گرفته شود و به آمریکا اعتماد نشود؛ اما خلاف آن عمل و تمام امتیازات داده شد، حتی در مرکز هسته‌ای اراک سیمان ریختند.

 

سفیرسابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، تصریح کرد: طبق توافق برجام طرف غربی بدون هیچ محدودیتی و تنها به صرف مشکوک شدن می‌تواند مکان مورد نظر را بازرسی کند که این مسئله یکی از راه‌های نفوذ موجود در برجام است.

 

قدیری ابیانه گفت: طبق توافقات صورت گرفته در برجام روابط ما با سایر کشورها باید در سطح مطلوب‌تری برقرار می‌شد و پاسپورت ایرانی عزت پیدا می‌کرد در صورتی‌که چنین اتفاقی صورت نگرفت.

 

وی به کار شکنی‌های طرف غربی اشاره کرد و افزود: آنها کارشکنی‌ها را به اوج رساندند؛ در گذشته زمانی که اروپاییان می‌خواستند به آمریکا سفر کنند نیازی به تهیه ویزا نداشتند؛ اما اینک هر اروپایی که سفر به ایران داشته باشد قبل از ورود به آمریکا باید ویزا تهیه کند. بطور مثال مقام عالی سوئدی چندی پیش به ایران آمده بود و زمانی که به آمریکا سفر کرد یک ساعت در فرودگاه مورد بازجویی قرار گرفت!!!.

 

سفیرسابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، با اشاره به رفتار ترامپ درباره برجام افزود: آقای ترامپ هم در ابتدا قصد پاره کردن برجام را داشت که بعدها متوجه شد می‌تواند از راه‌های نفوذ موجود در برجام استفاده و تحریم‌ها را تشدید کند و ایران را در عرصه بین المللی مقصر نشان  دهد.

 

افزایش تهدید به جنگ علیه ایران پس از برجام

 

این کارشناس عالی امور استراتژیک، تصریح کرد: یکی از اقدامات دولت پس از تصویب برجام، دستاوردسازی برای آن است؛ به طور مثال دولت ادعا کرد که ما با تصویب برجام خطر جنگ را از کشور دور کردیم و این در حالی است که از زمان تصویب برجام تهدید لفظی علیه کشور ما بیشتر شده است.

 

قدیری با بیان این‌که  سیاست جمهوری اسلامی برای جنگ مشخص است، بیان داشت: دستگاه دیپلماسی و نیروهای نظامی کشورمان  همیشه تلاش داشتند تا با دیپلماسی و قدرت بازدارندگی خود و توان ضربه زدن به دشمن متجاور، آنان را از تجاوز منصرف کنند. ما باید اقتدار خودمان را به نمایش بگذاریم و نیز همیشه آمادگی کامل برای دفع کامل دشمن را داشته باشیم.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری کشورمان خاطرنشان کرد: مواضع و سیاست دولت منافع کشور را تامین نمی‌کند؛ در سال ۹۶ باید دولتی سر کار بیاید که نماینده اتحاد و قدرت ایران، اقتدار و انسجام حکومت در پیروی از ولایت و معتقد به اقتصاد مقاومتی باشد و در جهت تحقق آن بکوشد.

۹۶/۰۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">