پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۷:۱۴ ق.ظ

۰

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک گفت: چهره‌ای که آمریکا از خود در دنیا ترسیم کرده در سالیان متمادی کشوری متجاوز به حقوق ملت‌ها و کشورها بوده و ایران بیش از هر کشوری به آن آشناست و هیچ زمانی فریب ژست‌های انساندوستانه این شیطان بزرگ را نخورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ساعتی پس از آغاز جوسازی رسانه‌ای آمریکایی‌ها در خصوص حمله نظامی به دولت قانونی سوریه، ارتش آمریکا با شلیک 59 موشک کروز «تاماهاک» به یک پایگاه هوایی ارتش سوریه در غرب شهر «حُمص» حمله کرد.

بر اساس گزارش پنتاگون، این موشک‌ها از روی دو ناو جنگی «یواس‌اس راس» و «یواس‌اس پورتر» مستقر در دریای مدیترانه به سمت پایگاه هوایی «الشعیرات» در حُمص شلیک شده‌اند و هدف این موشک‌ها نابودی جنگنده‌ها و نیز سامانه‌های دفاع هوایی در پایگاه مذکور بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی پس از حمله موشکی ارتش کشورش به خاک سوریه گفت که این حمله در راستای منافع ملی آمریکا بوده و از کشورهای دیگر خواست که در این نبرد به آمریکا بپیوندند.

وزیر خارجه آمریکا ضمن تاکید مجدد بر لزوم اقدام علیه رئیس جمهور سوریه، گفت: پس از شکست دادن داعش با شرکای خود برای کنار زدن بشار اسد اقدام سیاسی انجام می‌دهیم.

یک سناتور دموکرات آمریکا گفت: عملیات نظامی در سوریه به دستور دونالد ترامپ بدون تایید کنگره و بر خلاف قانون اساسی آمریکاست.

این اقدام آمریکا نشان دهنده نتیجه گفتگوها و تصمیمات پشت پرده از  آمد و رفت های سران عربستان به این کشور است.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس سیاسی و سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز با محکوم کردن این اقدام آمریکا می‌گوید: طبیعتا آمریکا عربستان را حامی خودش در منطقه برای سلطه بر نفت جهان و برای پایین نگه داشتن قیمت آن و غارت منابع نفت و همچنین سلطه بر کشورهای اسلامی می داند و آنها دو ستون را در جهان اسلام دارند، یکی اسراییل ویکی عربستان است و اینها در خدمت منافع رژیم آمریکا و استکبار و استعمار هستند و سعی می کنند از هر جهت منافع ملت های مستضعف و مسلمان را به خطر اندازند.

وی می‌افزاید: قطعا هم عربستان،هم ترکیه و هم اردن و هم اسراییل خواستار مداخله آمریکا در مسءله سوریه هستند البته آمریکاییهاآسیب پذیرترند.نیروهای نظامی هم در سوریه و هم در عراق دارند و این می تواند برای آمریکاییهاخطرناک باشد.

کارشناس مسایل سیاسی در رابطه با اقدام متقابل سوریه در برابر این تجاوزات می گوید: فعلا دولت سوریه باید همراه با نیروهای مربوطه تلاش کند گروههای تروریستی را سر جایشان بنشاند.آنموقع این کشورها خودبخودعقب نشینی خواهند کرد و آمریکا و سردمدارانشان  با همه ددمنشی‌ها و خوی تجاوزکارانشان همیشه به بهانه دفاع از حقوق بشر حریم مرزها را می‌شکنند.

قدیری ابیانه با اشاره به همین موضوع می‌گوید: اصولا کشورهایی که بیش از همه در تاریخ مرتکب جنایت شده‌اند مثل انگلستان و آمریکا ادعای حقوق بشریشان بیش از دیگر جاهاست و هرجنایتی هم که میخواهند بکنند آن را تحت لوای صلح و حقوق بشر و دموکراسی انجام می‌دهند می‌بینیم که انگلستان و آمریکا ازکشتار ملت یمن به دست عربستان و کشورشان نهایت حمایت را دارند انجام می‌دهند این دولت‌ها، مثل آمریکا و انگلیس جزء جنایتکارترین دولت‌ها در جهان هستند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود می‌افزاید: پیروزی دولت سوریه در فلسطین و شکست تروریست‌ها در کشور سوریه و در عراق یک شکست استراتژیک است که تحولات منطقه را شکل خواهد داد و بیش از گذشته قدرت و نفوذ مقاومت را در جهان اسلام تشدید خواهد کرد اگر اسراییل ضربه‌پذیر باشد که هست آن وقت آل سعود هم ضربه‌پذیر خواهد بود و حکومت‌های دست نشانده هم پایگاهشان ضعیف‌تر خواهد شد.

به گفته وی اصولا غرب و استکبار، اسراییل را ایجاد کردند و با شعار سلطه از نیل تا فرات برای تضعیف کشورهای اسلامی و جلوگیری از اتحاد مسلمانان و همچنین جلوگیری از شکل‌گیری قطب بزرگ اسلامی این توطئه ها در نهایت شکست خواهد خورد.


گزارش فارس حاکی است، ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺩﻳﺪﻳﻢ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ  در دوران اوباما ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺗﻬﺪﻳﺪ ﺑﻪ ﺣﻤﻠﻪ ﻧﻈﺎﻣﻲ ﺑﻪ ﺳﻮﺭﻳﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺳﻮﺭﻳﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﺷﺪ ﺫﺭﺍﺕ ﺧﺎﻧﻪ ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﻴﺎﻧﺠﻲ ﮔﺮﻱ ﺭﻭﺳﻴﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻴﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﻲ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺩﻫﺪ باز به بهانه های دیگر حضور نظامیش را در این منطقه  افزایش داد.

 ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ  ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﻮﺭﻳﻪ ﻛﻪ ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺳﺪ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺁﻥ ﺗﻼ‌ﺵ ﻛﺮﺩ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺩﺭ ﻋﺮﺽ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻩ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻭﻳﺮﺍﻧﻪ ﺍﻱ ﻛﻨﺪ.
 اکنون رییس جمهور جدید آمریکا با پیش کشیدن همان بهانه های واهی و نابودی پایگاه هایی که به اذعان آنها دارای تسلیحاتی شیمیایی هستند حمله موشکی کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن شدن 4 نظامی ارتش در حمله موشکی آمریکا علیه فرودگاه الشعیرات (تحت کنترل دولت بشار اسد) خبر دادند.

به گزارش العالم بولیوی و روسیه خواهان برگزاری جلسه فوری شورای امنیت درخصوص حمله موشکی آمریکا به سوریه شد.

خبرگزاری ان.بی.سی مدعی شد که پیش از انجام حمله، به نیروهای روس مستقر در سوریه هشدار و اطلاع داده شده است.

همچنین رسانه‌های غربی به نقل از (پنتاگون) اعلام کردند که در حال حاضر آمریکا هیچ برنامه دیگری برای حملات بیشتر علیه سوریه ندارد.
 چهره ای که آمریکا از خود در دنیا ترسیم نموده در سالیان متمادی کشوری متجاوز به حقوق ملتها و کشورها بوده و ایران بیش از هر کشوری به آن آشناست و هیچ زمانی فریب ژستهای انساندوستانه این شیطان بزرگ را نخورده است.

۹۶/۰۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">