پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۱۱ ب.ظ

۰

یک کارشناس مسائل اقصادی گفت: متأسفانه در دولت یازدهم بر خلاف تبلیغات انجام شده، چندان توجهی به توان مدیریتی زنان در پیشبرد اقتصاد نشده است، این در حالیست که همه خانم‌ها چه خانم‌های خانه دار و چه شاغل توانایی نقش آفرینی به بهترین وجه را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسایل سیاسی و بین المللی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گوهرشادنیوز، در خصوص میزان حضور زنان در اقتصاد و تأثیر گذاری دولت یازدهم در این حضور گفت: حضور زنان در اقتصاد و تأثیر گذاری آنان بر رشد و پیشرفت اقتصادی یک کشور امری واضح است و کمتر کسی در خصوص این قضیه نظری غیر از این دارد اما اینکه این دولت چه کار مفیدی برای حضور زنان در اقتصاد داشته باید گفت؛ مگر این دولت برای اشتغال مردها در اقتصاد و افزایش توان اقتصادی کاری کرده که بخواهد برای زنان کار مفیدی انجام داده باشد.

👈کارهای نمایشی دولت یازدهم در حوزه زنان

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه با اشاره به یکسری کارهای نمایشی دولت روحانی در حوزه زنان از جمله انتصاب خانم ابتکار به ریاست سازمان محیط زیست افزود: آیا چون ایشان یک زن است حداقل خانم ها مشکل آلودگی هوا ندارند؟! البته انتصابات دیگری هم در حوزه زنان وجود داشته که نه تنها این انتصابات نتوانسته مشکلی از جامعه زنان را کم کند بلکه در پاره ای موارد بر مشکلات این حوزه افزوده است.

قدیری ابیانه ارتقاء موقعیت زنان در جامعه را جزو وظایف مهم دولت ها دانست و تصریح کرد: البته این سخن بنده به معنی عدم توجه به ارتقاء جایگاه مردان در جامعه نیست اما چون تخصصی در مورد زنان صحبت می شود این قضیه مطرح کردم.

وی ادامه داد؛ در راستای ارتقاء جایگاه زنان در جامعه باید به توانایی ها و و توانمندی های آنها توجه و از این توانایی ها به شیوه ای درست و با نگاه ارزشی _اسلامی در رشد اقتصادی بهره برد که البته این دولت نه به این توانایی ها توجه داشته و نه توانسته از آن بهره ببرد.

👈عدم توجه دولت روحانی به توان مدیریتی زنان

این کارشناسی سیاسی با بیان اینکه در این دولت و اعم دولت هایی که تا کنون بر سرکار آمده اند، چندان توچهی به توان مدیریتی زنان در پیشبرد اقتصاد نشده است، خاطر نشان شد: در حالی که همه خانم ها چه خانم های خانه دار و چه شاغل می توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند در حالی که دولت از این قضیه غافل شده است.

قدیری ابیانه با اشاره به اهمیت نقش همسری و مادری برای یک زن اظهار داشت: زنان می توانند، در پویایی اقتصاد نقش اساسی داشته باشند و البته این قضیه الزاماً به معنی داشتن یک شغل برای نقش آفرینی نیست بلکه مدیریت صحیح هزینه های خانواده و تربیت درست نسل، می تواند کمک موثری در این خصوص داشته باشد.

وی پرهیز از اسراف را یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اضافه نمود: علاوه بر این زنان خانه دار می توانند با استفاده از وقت آزادی که در منزل دارند هم به اقتصاد خانواده کمک کرده و هم به اقتصاد کشور. به عنوان مثال در زمان گذشته و هم اکنون در بخشی از روستاها زنان به امر کشاوری و دامداری پرداخته یا در محیط شهری ها و روستایی زنان بسیاری به کار بافندگی، دوزندگی و غیره در محیط خانه مشغولند که از این طریق ضمن رسیدگی به امور همسر و فرزندان به اقتصاد خانواده کمک می کنند.

👈غفلت دولت از ظرفیت بالقوه زنان در دانشگاهها در راستای پویایی اقتصاد

این کارشناس و تحلیل گر اقتصادی با اشاره به امکاناتی که علم نوین فراهم کرده، افزود: امروزه وجود اینترنت، اینترانت و شبکه های اجتماعی چه در شهر و چه در روستا این امکان را فراهم می آورد که زنان بتوانند، در منزل و کنار وظایف خود نسبت به همسر و فرزندان، خدماتی را به جامعه ارائه کرده و ضمن کمک به اقتصاد کشور به لحاظ درآمدی به خانواده کمک کنند.

قدیری ابیانه با اشاره به حضور بیش از پنج میلیون دانشجو در دانشگاه های کشور، اذعان داشت: این در حالی است که دو سوم این تعداد را خانم ها تشکیل داده اند که به دلیل غفلت دولت یازدهم از این ظرفیت بالقوه، بهره لازم برده نشده است. هر چند وجود باورهای غلط و رایج از جمله تحصیل صرفاً برای اخذ مدرک یا افزایش توقعات با بالا رفتن مدرک دانشگاهی به چنین روالی دامن زده است.

👈رکودی وحشتناک امروز حاصل توهم دولت در برجام است

وی با انتقاد سخت به دولت در حوزه اقتصاد تصریح کرد: دولت به جای اینکه پیگیر اقتصاد مقاومتی باشد، همه را در انتظار برجام که آن نیز نافرجام از کار درآمد گذاشته است که البته دولت آقای روحانی با این روندی که در پیش گرفته و اقتصاد کشور را به سمت رکودی وحشتناک سوق داده است نه تنها زنان از آن ضرر دیدند بلکه گسترش رکود و بیکاری و تعطیلی کارخانجات به مردان در عرصه اشتغال و تأمین معاش نیز ضربه سنگی وارد کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به وخامت مشکلات اقتصادی متذکر شد: در حال حاضر خانواده های زیادی هستند که حتی یک نفر شاغل هم در آنها وجود ندارد.

۹۶/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">