پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۱، ۰۷:۵۹ ب.ظ

۰

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در خصوص تمهیداتی که مجموعه بزرگ عدم تعهد بایداجرا کند تا از لحاظ تصمیم‌گیری، هم ردیف سازمان ملل متحد شود، اظهار داشت: اگر همه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد واقعا به عدم وابستگی و تعهدشان پایبند باشند، با توجه به اینکه 120 کشور هستند و اکثریت تعداد را در سازمان ملل متحد تشکیل می‌دهند می‌توانند در تصمیم گیری‌های سازمان ملل متحد بسیار اثر گذار باشند.

وی تصریح کرد: البته در شرایط فعلی با توجه به این که پنج کشور با در اختیار داشتن حق وتو حرف اول را در تصمیم‌گیری می‌زنند لذا باید جنبش عدم تعهد به سمت ایجاد تغییرات بنیادین در شورای امنیت و لغو حق وتو با کمک و مشارکت همه کشورها و با هدف حفظ حقوق ملت‌ها پیش برود.

کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: در چنین شرایطی است که جهان به سرعت رشد و توسعه خواهد داشت و بسیاری از مسائل کشورهای جهان حل می‌شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: البته باید به این واقعیت اذعان داشت که تعدادی از این کشورهای عدم تعهد، عملا وابسته به غرب هستند، بنابراین تحول اساسی زمانی رخ می‌دهد که حاکمیت‌های مردمی در این کشورها ایجاد شود مثل تغییری که در مصر با رفتن مبارک و جایگزینی مرسی انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: ریاست 3 ساله ایران بر این اجلاس در کنارش جنبش بیداری اسلامی فرصت گرانبهایی برای ملت‌ها و اعضا این سازمان محسوب می‌شود.

قدیری ابیانه با اشاره به مسئله سوریه و اوضاع بحرانی این کشور گفت: طبیعتا ایران برای ایجاد آرامش در سوریه و جلوگیری از دخالت‌های خارجی و عملیات تروریست‌ها در این  کشور، تلاش خواهد کرد.

وی افزود: از طرفی استکبار و عوامل دست نشانده آن در اجلاس غیر متعهدها تلاش خواهند کرد با پیشنهاد قطعنامه‌هایی دولت سوریه را محکوم و از تروریست‌ها حمایت کنند و حتی سعی دارند عضویت سوریه در جنبش عدم تعهد را تعلیق و یا این کشور را از جنبش اخراج کنند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: طبیعتا ایران تمام تلاش خود را برای خنثی کردن این توطئه‌ها به کار خواهد گرفت، البته تصویب هر قطعنامه‌ای بستگی به آرای کشورهای عضو دارد اما امید می‌رود با درایت و تدبیر دستگاه دیپلماسی کشورمان هرگونه توطئه‌ای خنثی شود.

۹۱/۰۶/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">