پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۲۸ ب.ظ

۰

کارشناس عالی امور استراتژیک گفت: هیات ایرانی در مذاکرات امتیازات زیادی داد و امتیازات کمی گرفت و حفره های وسیعی در برجام وجود دارد که دشمن در حال سوء استفاده از آن است.

 

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی امور استراتژیک در گفتگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب، اظهارکرد: علی‌رغم تجربه طولانی مدت کشور مبنی بر بدقولی‌ها، فریب کاری‌ها، خلف وعده‌ها و دشمنی های آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی و ملت ایران، دولت جدید فکر می کرد که اگر خودش وارد مذاکره شود و با مذاکره، لبخند و حس ظن به گفتگو با مقامات آمریکا بنشیند می تواند دستاوردهایی داشته و آمریکا را از دشمنی با ملت ایران منصرف کرده و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد.

 

 وی افزود: علی رغم هشدارهای مقام معظم رهبری مبنی بر بی اعتمادی به آمریکا و ضرورت شناخت عمق دشمنی آمریکا با ملت ما، هیات ایرانی مطابق با آنچه رهبر انقلاب فرمودند که به انقلاب وفادار است اما مبنا را بر حسن ظن گذاشتند.

 

 این کارشناس عالی مسائل استراتژیک خاطرنشان‌کرد: هیات ایرانی در مذاکرات امتیازات زیادی داد و امتیازات کمی آنهم روی کاغذ گرفت و حفره های وسیعی در برجام وجود دارد که دشمن در حال سوء استفاده از آن است و راه سوء استفاده از آن نیز بسیارند به نحوی که خود اوباما، کری و مقامات آمریکایی اعلام  کردند اگر با وجود برجام جنگی سر بگیرد می توانند اهداف را گزیده تر مورد هجوم قرار بدهند.

 

 قدیری ابیانه گفت: آمریکا باز هم ثابت کرد که به تعهدات هرچند محدود خود وفادار نیست این موضوع که چه در دوره اوباما و چه ترامپ وجود داشته است. حتی اگر کلینتون انتخاب می شد باز خلف وعده ادامه پیدا می کرد.

 

 وی یادآورشد: دولت و تیم مذاکره‌کننده باید از این وضعیت درس بگیرد و حداقل با اعتراف به خلف وعده آمریکا تبلیغات خلاف واقع دولت خودمان را خنثی کند یعنی بگوید مردم ما اشتباه کردیم فکر کردیم با مذاکره، لبخند و حسن نیت می توان با آمریکا به تفاهم رسید، آمریکا ما را فریب داد و این فریب به خاطر این بود که رهنمودهای  مقام معظم رهبری و خطوط قرمز آن را رعایت نکردیم.

 

 سفیرسابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: حداقل افکار عمومی این تجربه را نیز به تجربیات گذشته خود اضافه کند اما متاسفانه دولت به جای شفاف سازی و بیان حقایق کماکان تلاش می کند برجام را یک موفقیت جلوه بدهد.

 

 قدیری ابیانه گفت: از آن جایی که تحریم ها باقی مانده است علیرغم اینکه آقای روحانی وعده داده بود روز اول اجرای برجام همه تحریم‌های بانکی، اقتصادی و غیره برداشته خواهد شد اما تحریم ها تشدید گردید دولت برای دستاورد سازی ادعا می کند با برجام سایه جنگ را از کشور دور کرده است.

 

 وی اظهارکرد: خود طرح این ادعا نیز خلاف واقع بوده و بیان آن برای کشور ما زیان آور است چراکه به دشمن پیام می دهد ما از جنگ می ترسیم و ترسیدن از جنگ یا هر عامل دیگری دشمن را ترغیب می کند تا روی همان موضوع تمرکز کند تا بلکه بتواند امتیازات بیشتری به دست آورد.

 

 کارشناس عالی امور استراتژیک خاطرنشان کرد: از قضا از زمان آغاز برجام و حتی بعد از اجرایی شدن آن و علی رغم اینکه ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده و حتی در مواردی بیش از اندازه عمل کرده نه تنها سایه جنگ از  کشور برداشته نشد بلکه تهدید به جنگ نیز بیشتر گردید و این هم قابل پیش بینی بود.

 

 قدیری ابیانه تاکید کرد: سیاست های انقلاب همواره پرهیز از جنگ بود اما باید همواره بر آمادگی کشور برای مقابله با جنگ احتمالی تاکید کرده و بر قدرت دفاعی و بازدارنده افزود و عملکرد دولت در این رابطه خلاف مصلحت بوده است.

 

وی بیان کرد: آمریکا با اقتدار اقتصادی و انسجام ملی حول محور ولایت، اقتدار  فرهنگی، هم چنین اقتدار نظامی اعم از قدرت نظامی سپاه، بسیج، نیروی قدس، ارتش، نیروی نظامی، وزارت اطلاعات و سایر رسته های  ایران مخالف اند و تلاش می‌کنند که آن را تضعیف کنند بخصوص که در عرصه های مختلف نظامی شاهد شکست های پی در پی توطئه های آنها در سوریه و عرق و سایر جاها هستیم.

 

 کارشناس عالی امور استراتژیک افزود: آمریکایی ها تلاش می کنند به طرق مختلف قوای نظامی ما را تضعیف کنند از سپاه قدس شروع کردند و به کلیت سپاه رسیدند و اگر بتوانند آنها را تضعیف کنند سراغ ارتش هم خواهند رفت اما گامهایشان را مرحله به مرحله برمی دارند و در ابتدا اهداف نهایی خویش را عنوان نمی کنند.

 

 قدیری ابیانه اضافه کرد: هدف نهایی آنها تجزیه کشور و تصاحب منابع نفتی و گازو سرمایه ملی کشور است.

وی تصریح کرد: مراکز پژوهشی آمریکایی اعلام کرده بودند که مشکل عمده آنها در این مسیر رهبر معظم انقلاب است که نقشه راه آنها را می شناسد یعنی که دست آنها را خوانده است و هدف، برنامه ها و روش آنها را می شناسد. دولتمردان ما نیز باید این شناخت را پیدا کنند و خداوند را باید برای داشتن چنین رهبر آگاهی شکر کرد.

 

 کارشناس عالی امور استراتژیک ضمن تاکید بر اینکه برجام نه تنها به هدفش نرسید بلکه ما شاهد تشدید تحریم ها هستیم، افزود: راه مقاومت نیز اتحاد و انسجام همه مسئولان و مردم حول محور ولایت و تلاش همگانی بخصوص دولت و مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است که با کار وتلاش دولت، رعایت الگوهای مصرف، پرهیز از مصرف کالاهای خارجی و امثالهم محقق می شود.

 

 وی تاکید کرد: هم چنین تقویت قوای نظامی و انتظامی در جهت بازدارندگی و کسب توان بیشتر در ضربه زدن به هر کسی که بخواهد به کشور ما تجاوز کند موثر است

۹۶/۰۳/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">