پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۳:۳۹ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه گفت: دشمن تلاش دارد با دور کردن مردم و مسئولان از باورهای دینی و نیز پهن کردن دام های گسترده و گوناگون، آنها را خنثی  و به خدمت خود درآورند .

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛ بعد از فتح مغرب، مسلمانان درپی فتوحات دیگری بودند تا زمینه نشر اسلام را هرچه بیشتر فراهم آورند. آمادگی مسلمانان و بروز شرایط مناسب، زمینه فتح یکی از مناطق وسیع اروپا  یعنی اندلس را ممکن ساخت و با فتح آن، اسلام تمام این منطقه را فرا گرفت. ابتدا سیاست های مسالمت آمیز حکام و اتحاد مسلمانان توانست مسلمانان را به عزت و افتخار برساند، و  در این دوران، نور تمدن، اروپا را نورانی ساخته بود . در بین کشورهای اروپایی، علوم و ادب و صنعت فقط در اسپانیا رواج داشت. در این دوران، علوم ریاضی، فلکی، گیاه شناسی، تاریخ، فلسفه، قانون گذاری و … فقط در اسپانیای اسلامی رونق داشت.

 در زمان حکومت مسلمانان مسیحیان چندین بار درصدد این برآمدند که سرزمین اندلس را از مسلمانان باز پس بگیرند اما مسلمانان مقاومت می کردند و آنها را شکست می دادند و  بعد از شکست های پی درپی مسیحیان برای غلبه بر اندلس، به یک حیله فرهنگی متوسل شدند و دختران بی پوشش اروپایی را روانه اسپانیا نمودند، این دختران، جوانان مسلمان را فاسد کرده و کم کم آنها را گرفتار
فحشا نمودند و این معصیت چنان سریع رواج یافت که دامن سردمداران را هم آلوده ساخت و آنگاه که درخت از داخل تهی شد یک حمله نظامی در سال ۱۴۹۲ میلادی مسلمین را از پای در آورد. در واقع تهاجمات فرهنگی، اختلافات قبیلگی و آشوب های سیاسی، رفاه طلبی، اشرافیت و نظام طبقاتی سرزمین اندلس را در معرض تاخت و تاز دشمن قرار داد.

مطالعه تاریخ اندلس بیانگر این است که سرزمین های اسلامی هیچگاه از گزند دشمنان خود در امان نبوده و غفلت و بی توجهی به تحرکات دشمن و نداشتن بصیرت در شناخت او می تواند دشمن را بر ما غالب کند واهل بصیرت کسانی هستد که از حوادث تاریخی عبرت می گیرند و با به کارگیری عبرت ها از تکرار قصه های پرغصه جلوگیری می کنند. اگر اندلس اسلامی پس از هشتصد سال با ترویج فساد و بی بند و باری و تباه شدن فکر و اندیشه مسلمانان در برابر دشمنان سرتسلیم فرود آورد، اکنون با گذشت فقط  ۳۸ سال از انقلاب اسلامی زنگ  خطر برای جامعه اسلامی ایران به صدا در آمده است که آگاه باشید، دشمن در پی اندلسی کردن ایران اسلامی است و افسوس از آن روزی که تاریخ تکرار شود.
۲۵ تیر ماه سالروز فتح اندلس به دست مسلمانان در سال« ۹۲ هـ قـ» بهانه ای شد تا گفتگویی با یکی از کارشناسان مسائل سیاسی در این خصوص داشته باشیم.
محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی و سفیر سابق ایران در مکزیک در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان گفت: مسلمانان با فتح آندلس تمدن را به آن منطقه بردند در آن زمان اسپانیایی ها مصداق مردانگی را بوی بد بدن می دانستند و لذا استحمام نکردن را روشی برای رسیدن به اوج مردانگی تلقی می نمودند مسلمانان حمام های عمومی را در آنجا رایج کردند و از نظرعلم آموزی کتابخانه هایی به وجود آوردند و همچنین معماری اسلامی؛ صنعت، بهداشت، تجارت و فرهنگ اسلامی را نیز در آن جا رواج دادند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: غربی ها برای تسلط مجدد بر سرزمین خود و مسلمانان امیدی به پیروزی از طریق جنگ نداشتند زیرا قدرت مقاومت مسلمانان را می دانستند که حاضرند  در راه اسلام ایثار گری کنند.
آن ها راه نفوذ را از طریق فرهنگ تشخیص دادند و زنان غربی را به تزویج حاکمان آن دوران درآوردند و از این طریق نفوذ را آغاز کردند و پیرو آن تلاش هایی انجام دادند؛ بی بند و باری و شهوت رانی را بین حکام و هم در بین مردم ترویج دادند از همین طریق قدرت، منطق و دلیل مقاومت را از آن ها سلب کردند.

سفیر سابق ایران در مکزیک اظهار داشت: وقتی اضمحلال اخلاقی در بین مسلمانان که نقشه مسیحی ها بود صورت گرفت آن گاه با عملیات نظامی کار را تمام کردند نفوذ در کاخ های سران کشورها و در حرمسراهای سلاطین از جمله این روش ها بود؛ یهودیان معتقدند که دختر یهودی نباید با مردان غیر یهود ازدواج کند اما پرانتزی باز کردند و گفتند دختران زیبای یهودی به ازدواج مردان صاحب قدرت و ثروت در این سرزمین درآوریم تا از این طریق بتوانیم در کشورها نفوذ کنیم ماجرای استر در ایران نمونه آن است که با جلب نظر پادشاه و در هنگام مستی او را وادار می کند که دستور قتل عام ایرانیان را بدهد و هنوز یهودیان این روز را جشن می گیرند.

قدیری ابیانه ترویج فساد و فحشا و نفوذ فرهنگی در ایران را نیز مکر دشمن دانست و افزود: دشمن تلاش دارد با دور کردن مردم و مسئولان از باورهای دینی و نیز پهن کردن دام های گسترده و گوناگون آن ها را خنثی کند و به خدمت خود درآورند. این همه شبکه های تلویزیونی، رادیویی رسانه ای، تشکل های مختلف ضد انقلاب که در خارج از کشورعلیه ایران برنامه پخش می کند در حقیقت به دنبال تاثیرگذاری منفی بر ایران هستند.

وی بیان کرد:  آن ها می دانند تا زمانی که جوانان ما ایثارگرند نمی توان بر کشور ما مسلط شد و ایران را اشغال کنند و این ایثار، فداکاری و مقاومت ناشی از ایمان اسلامی است ایمانی که می گوید در صورت مقاومت در مقابل جنگ تجاوزکارانه و کسب فیض شهادت بهشت ابدی را برای خود تضمین کرده ای.  برای اینکه نیروی مقاومت و ایثار گری را خنثی کنند و از بین ببرند باید ایمان اسلامی را از بین ببرند.

سفیر سابق ایران در مکزیک اظهار داشت: دشمن با هدف از بین بردن ایمان اسلامی در بین مردم برنامه های گسترده ای دارند حتی پشت سر سازمان های مافیای توزیع مواد مخدر سازمان های اطلاعاتی امنیتی غرب وجود دارد زیرا آن ها ترجیح می دهند جوانان ایرانی معتاد باشند اگر در نقشه خود موفق شوند و ایمان را بزدایند آنگاه تهاجم دشمن قطعی خواهد بود.

وی افزود: نفوذ درمسئولین هم جز برنامه های دشمن است گاهی در ذهن و تفکرات آنها تاثیر می گذارند. در حقیقت با نفوذ در فکر و ذهن آن ها سعی می کنند محاسبات آن ها را تغیر دهند و آنان را وادار به اخذ تصمیماتی می کنند که اتخاذ آن تصمیم ها به ضرر کشور و به نفع دشمن باشد.

قدیری ابیانه در خصوص تاثیرگذاری دشمن بر جامعه روشنفکران و مدیران کشور بیان داشت: دشمن با استخدام افرادی چه در کشور خود و چه در سایر کشورها به تئوری‌پردازی روی می آورد و سعی می کنند این تئوری ها را واقعی جلوه دهند.
مثلا باوراندن این مطلب که عصر جنگ و کشور گشایی گذشته است. اگر کشوری باور کند که عصر جنگ و کشور گشایی گذشته است آنگاه به فکر تقویت نیروی دفاعی خود نخواهد بود یا احساس ضعف و ناتوانی را چه در مردم چه در مسئولین القا می کنند، احساس خودباختگی، احساس ما نمی توانیم، احساس اینکه آمریکا ابر قدرت است و کدخدای واقعی اوست و باید دم کدخدا را دید.

وی ابراز کرد: گاهی نفوذ از طریق ایجاد رعب و وحشت در دولتمردان محقق می شود دولتمردان را می ترسانند که اگر فلان امتیاز را ندهید یا در فلان مذاکرات کوتاه نیایید جنگ را به ما تحمیل خواهند کرد و در آن جنگ خسارات اساسی به ما خواهند زد تا آن مقام کشوری برای جلوگیری از خسارات جنگ بین بد و بدتر، بد را انتخاب کند.

این کارشناس مسائل سیاسی از تاثیر ابزارها و روش های تبلیغاتی دشمن یاد کرد و افزود: امروزه ابزار و روش های تبلیغاتی آنچنان قدرتمند هستند که می توان به مخاطبین خود موضوعاتی را القا کرد که آن مخاطب فکر کند تصمیمی را که اتخاذ کرده است مطابق میل خودشان است بدون اینکه بفهمند حتی این میل و علاقه نیز با ترفند های تبلیغاتی در او ایجاد شده است و او را وادار می کنند مطابق با میل  نفوذ گران عمل کند. خیلی از افراد بدون اینکه خود بدانند و متوجه باشند نحوه رفتار، عملکرد و حتی علائق شان محصول برنامه ریزی هدفدار دشمنان است اما باید یک مبارزه همه جانبه و فعالیت گسترده برای خنثی کردن این ترفندها و پاک کردن تاثیرات آن انجام دهیم.

۹۶/۰۴/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">