پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶ ق.ظ

۰

هوش مصنوعی با مشاغل 2030 چه خواهد کرد؟ مقاله ای از Journal of Future Studies همراه با ملاحظاتی از دکتر قدیری ابیانه

✔️هوش مصنوعی بعد از دهه‌ها شکست در عمل کردن به وعده‌هایش، اکنون در حال سرعت گرفتن است. شکاکان دیروز سکوت کرده‌اند و تنها بحث‌های جاری درباره این است که ماشین‌های هوشمند چقدر عمیق و چقدر سریع شغل‌ها را خودکار خواهند کرد و آیا نیروهای فناورانه متناظر وظایف قدیمی خواهند توانست به اندازه کافی کار جدید تولید کنند.

✔️پیش‌بینی‌های متعددی تخمین زده‌اند که هوش مصنوعی احتمالا تقریبا نیمی از مشاغل موجود را تا سال 2050 از بین خواهد برد و باعث ایجاد بیکاری عظیمی خواهد شد. ری کورزویل که اکنون در گوگل کار می‌کند، رشد قدرت رایانه را برآورد کرده و تخمین زده است که رایانه‌های شخصی هزار دلاری نزدیک به سال 2020 خواهند توانست با مغز انسان سازگار شوند و سیستم‌های قدرتمند هوش مصنوعی به زودی آنها را به کار خواهند بست. بن گوئرتزل، مدیر پروژه «اوپن کاگ» می‌گوید: «من مطمئنم که ما تا سال 2025 به هوش مصنوعی در سطح مغز انسان خواهیم رسید. شاید هم زودتر.»

✔️سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته حتی اکنون هم عرضه شده‌اند. بخش «واتسون» شرکت آی‌بی‌ام در حال مشارکت با صدها شرکت برای خودکارسازی تمام حوزه کاری آنهاست. مشارکت این موسسه با «کلینیک کلیولند» در حال توسعه دادن یک سیستم تشخیص پزشکی است که قول داده همه پزشکان به جز بهترین آنها را از نظر صحت تشخیص پشت سر بگذارد. یک مشارکت دیگر این موسسه قول داده است که فعالیت‌های حقوقی را خودکار سازد. پروژه «دیپ مایند» گوگل یک نظام «یادگیری عمیق» است که نیازی به آموزش ندارد چراکه خودش یادگیری را انجام می‌دهد.

⭕️روش تک‌کست برای پیش‌بینی

✔️موسسه «تک‌کست گلوبال» از روشی برای آینده‌پژوهی استفاده می‌کند که عبارت از است از نظرخواهی از 150 کارشناس در زمینه فناوری‌های نوین در سراسر جهان. طبق الگوهای آماری میزان خطای این روش بررسی شده و کسانی که از آنها نظرخواهی به عمل آمده تنها کسانی نیستند که در زمینه فناوری فعالیت دارند اما دارای افکار نوآورانه در زمینه‌های کسب‌وکار و تولید هستند و می‌توانند روندهای سال‌های آینده را تشخیص بدهند و تخمین بزنند.

✔️در این روش، ابتدا تحلیل‌هایی درباره روند پیش‌زمینه موجود و آینده تاثیرات هوش مصنوعی می‌آید و سپس دو سناریوی خوش‌بینانه رشد و بدبینانه بحران درباره تاثیرات هوش مصنوعی بر چند دسته از صنایع و آینده مشاغل در سال 2030 میلادی، بر اساس تخمین‌های کارشناسانی که از آنها نظرخواهی شده می‌آید.

||مجله آینده نگر||

◀️ملاحظاتی از قدیری ابیانه

دانشگاه‌ها و دانشجویان ما باید خود را برای چنین وضعیتی آماده سازند.

بسیاری از مشاغل از بین خواهند رفت. همانطور که پنبه زنی ها رخت بر بستند و همانطور که اسنپ دارد بساط آزانس‌های مسافربری را جمع می کند. ٪آژانس مسکن هم به سرنوشت اژانس های مسافربری دچار خواهد شد.

مشاغلی مانند ترجمه، تایپ هم به همچنین.

مهاجرت.معکوس از شهرها به روستاها شکل خواهد گرفت.

با توسعه مخابرات و اینترنت افراد می توانند در روستاها مستقر شده و در دانشگاههای معتبر ایران و جهان درس بخوانند یا درس بدهند و یا به کارهای مهم بپردازند. کارمند باشند یا مدیر.

دیگر برای بسیاری از مشاغل نیاز به سفر داخلی و یا خارجی نخواهد بود.

مقامات در منزل خود با مقامات دیگر کشورها مذاکره تصویری خواهند داشت.

کنفرانس مطبوعاتی هم به همچنین.

دنیای کاملا متفاوتی خواهد بود.

لذا باید خود را برای دنیای جدید بیش از پیش آماده سازیم.

۹۶/۰۴/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">