پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۱۳ ب.ظ

۰

یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت : باید بدانیم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور که تا کنون دولت برای آن کارمهمی انجام نداده است راهکار مقابله با تحریم هاست و انسجام ملی و دستگاه های حکومتی حول محور ولایت نیز نمایش اقتدار کشور برای برون رفت از مشکلات سیاسی و فرهنگی را به نمایش می گذارد و تسهیل می کند.

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی مسائل استراتژیک در گفت و گو با نما با بیان اینکه آمریکا چند روز پیش اعلام کرده بود ایران به تعهدات خود در برجام پایبند است و امروز حرف دیگری می زند ، گفت : این نوع از تناقض در رفتار آمریکایی ها نشان دهنده این مطلب است که آنها قواعد بازی را بلد نیستند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر چند نفر توسط دولت آمریکا مامور شدند که اعلام کنند ایران به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است ، اظهار داشت : این مطلب گواه این مدعاست که آنها هدف خود را رو کرده و اثر گزارش های بعدی خود را نیز از بین می برند .
وی افزود : سازمان بین المللی انرژی انرژی اتمی ، کشورهای اروپایی عضو 5+1 و اخیرا دولت ترامپ و وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است .
وی با تاکید بر اینکه امریکایی ها بر این تصورند که با برهم زدن برجام و آغار مذاکره مجدد می توانند امتیازات جدیدی را از ایران کسب کنند و محدودیت ها علیه ایران را بیشتر کنند ، عنوان کرد : در این بازی سیاسی آمریکا تمایلی برای بر هم زدن برجام ندارد و می خواهند با ارائه ترفندهایی در عرصه بین الملل کاری کنند که ایران را ناقض برجام جلوه دهند .
وی با بیان اینکه ایران در ماجرای برجام امتیازات زیادی را به کشور مقابل داده است ، اذعان داشت : نمایش میل دولت در ایجاد رابطه با آمریکا و هم چنین ابراز ضعف و ناتوانی، دشمن را ترغیب خواهد کرد که به دنبال شناسایی نقاط ضعف ما باشند و این نقد به دولتمردان ما وارد است که برخی از نقاط قوت را هم نقطه ضعف جلوه می دهند .

قدیری ابیانه در ادامه با اشاره به اینکه ترساندن مردم از جنگ باعث پررنگ شدن تهدید دشمن به جنگ می شود ، بیان داشت : ما نباید ترسی از جنگ داشته باشیم و آن ترس را بروز دهیم .درست است که نظام، احزاب و مردم علاقه ای به وقوع جنگ ندارند، اما باید با اقتدار بگوییم اگر جنگی رخ دهد در مقابلشان ایستادگی می کنیم و آنها را تنبیه خواهیم کرد ؛ به طوریکه تاثیر بازدارندگی این کار بسیار زیاد است .

وی در خصوص مسائل اقتصادی کشور و ابراز مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد ، گفت : ابراز ضعف در مسائل اقتصادی نیز یکی از اشتباهاتی است که دشمن از آن سو استفاده کرده و تا کنون فشارهای بسیاری را به کشور ایران با اعمال تحریم های پی در پی انجام داده است .

وی ادامه داد : البته باید بدانیم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور که تا کنون دولت برای آن کار مهمی انجام نداده است راهکار مقابله با تحریم هاست و نمایش انسجام ملی و دستگاه های حکومتی حول محور ولایت نیز نمایش اقتدار کشور برای برون رفت از مشکلات سیاسی و فرهنگی است .

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید تهدیدات دشمن را با متانت و اقتدار پاسخ گفت ، تصریح کرد : اگر دولت رویه خود را در این زمینه تغییر ندهد ، دشمن روز به روز سواستفاده بیشتری خواهد کرد و کشور با تهدیدات بیشتری رو به رو خواهد شد .

http://www.namanews.com/news/print/?n=204756

۹۶/۰۵/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">