پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۲۴ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه کارشناس مسایل سیاسی با انتقاد از عدم انتشار آمار تفکیک‌شده صندوق‌های رای توسط وزارت کشور، گفت: دولت نگران است که مسؤولین هر صندوق با مقایسه آمار محاسبه شده در انتخابات و آنچه خود شاهد آن بوده‌اند به تخلفات احتمالی پی ببرند.


به گزارش خبرگزاری فارس|، محمدحسن قدیری ابیانه ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تخلفات انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: دولت هنوز آرای تفکیک شده صندوق‌ها را منتشر نکرده است؛ زیرا نگران است که مسؤولین هر صندوق با مقایسه آمار محاسبه شده در انتخابات و آنچه خود شاهد آن بوده‌اند به تخلفات احتمالی پی ببرند.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور تاکنون به هر نحو ممکن از ارائه این آمار خودداری کرده است، ادامه داد: وزیر کشور در شرایطی انتشار این آمار را به بعد از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در مورد انتخابات موکول کرد که متاسفانه با اینکه شورای نگهبان نظر نهایی در مورد انتخابات را اعلام کرده است، هنوز آمار صندوق‌ها اعلام نشده‌اند.

فعال سیاسی با انتقاد از اعلام نشدن آمار تفکیکی صندوق‌های اخذ رای توسط دولت، توضیح داد: اگر قوه قضائیه قرار است با تخلفات انتخاباتی برخورد کند باید امکان بررسی آمار هر صندوق توسط مسؤولان آن صندوق را فراهم کند، چه بسا در همین موضوع شاهد تخلفات گسترده باشیم که لازم است برخورد قضایی با متخلفان صورت گیرد.

وی با طرح این سؤال که چرا وزارت کشور آمار صندوق‌ها را اعلام نمی‌کند، اضافه کرد: در اعتراضات سال 88 وزارت کشور آمارهای صندوق‌های رای را به تفکیک منتشر کرد که این حرکت مهر تاییدی بر انتخابات آن سال شد و مدعیان تقلب می‌توانستند بررسی و در صورت وجود مشکل شکایت کنند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه برای فراهم کردن امکان کشف تخلفات احتمالی انتخابات باید حکم به انتشار آمار تفکیکی صندوق‌های رای را صادر کند؛ هرچند شورای نگهبان نیز می‌تواند چنین مطالبه‌ای داشته باشد، چون از دولت که خود در جایگاه متهم قرار دارد چنین انتظاری نیست.

سفیر اسبق ایران در استرالیا با اشاره به اینکه باید درخواست عمومی برای انتشار آمار تک تک صندوق‌های رای از وزارت کشور، شورای نگهبان و قوه قضائیه افزایش یابد، ادامه داد: از تمام کسانی که سر صندوق‌ها مسؤولیتی داشته‌اند و در جریان نتایج هر صندوق هستند می‌خواهم اطلاعات خود را محفوظ نگه دارند که در گذر زمان دچار فراموشی نشوند.
http://chaharmahal-bakhtiari.farsnews.com/news/13960502000877

۹۶/۰۵/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">