پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۱، ۰۹:۵۹ ب.ظ

۰

بدهی هزار میلیارد دلاری دانشجویان در آمریکا

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۱، ۰۹:۵۹ ب.ظ

بدهکاری دانشجویان آمریکایی پس از بحران وام های مسکن دردسرساز شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه دو تلویزیون فرانسه ، دانشجویان آمریکایی برای پرداخت شهریه های خود بدون اطمینان از توان بازپرداخت ، اقدام به گرفتن وام می کنند.

ربکا ولانتی بیست و چهار ساله پس از گذراندن سه سال تحصیل در رشته طراحی مد اکنون زندگی حرفه ای خود را با هشتاد و پنج هزار یورو بدهی شروع می کند. او می گوید : من دوران سختی را می گذرانم و بازپرداخت چنین پولی بسیار دشوار است اما باید مثبت به آن نگاه کنم.

بحران در آمریکا موجب شده چهل و نه درصد دانشجویان پس از فارغ التحصیلی شغل ثابتی پیدا نکنند.

با این حال دانشجویان امروزه شهریه های بیشتری می پردازند. در حالی که شهریه متوسط دانشگاه های آمریکا در سال دو هزار و شش به دوازده هزار و نهصد یورو می رسید اکنون هزینه تحصیل در سال به پانزده هزار و هفتصد یورو رسیده است.
دله استیونس پیمانکار جوان می گوید : من نمی خواهم چهار سال به دانشگاه بروم و مجبور به پرداخت بیست تا هشتاد هزار دلار بدهی شوم. در حالی که اطمینان ندارم پس از تحصیل شغلی بیابم.

این جوان خوشفکر بر این باور است که تحصیل کردن پرهزینه است و سرمایه گذاری خوبی برای آینده نیست. حتی یک بنیاد مشهور در سانفرانسیسکو به دانش آموزان مستعد به شرطی بورس پرداخت می کند که دانشکده را ترک کنند و به طرح ها و فعالیت های دیگری بپردازند.

مشکل بدهی دانشجویان به یکی از موضوعات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است.

حتی باراک اوباما این هفته در برابر دانشجویان اظهار داشت که به همراه همسرش پس از فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق بدهی سنگینی بر دوش داشتند.

باراک اوباما و همسرش هشت سال پیش بطور کامل بدهی های تحصیلی خود را پرداخت کردند.

امروزه میزان بدهی های دانشجویان در آمریکا به هزار میلیارد دلار می رسد.

تاریخ انتشار: ۰۶ شهریور ۱۳۹۱

۹۱/۰۶/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">