پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۲۶ ب.ظ

۱

روش همیشگی مدیریت در ایران: پاک کردن صورت مسئله

چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۲۶ ب.ظ

شنبه مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور جمعی از سران و مسئولان کشورهای خارجی است.

دولت هم به همین مناسبت تهران را تعطیل کرد. یعنی به جای حل مسائل ترافیکی و امنیتی صورت مسئله را پاک کرد.
هر روز تعطیلی تهران حدود 400 میلیارد تومان زیان به کشور وارد می کند.
این در حالی است که بودجه سازمان محیط زیست در سال گذشته 250 میلیارد تومان بوده است.
در کشورهای مختلف مراسم تحلیف یا اجلاس های بین المللی با شرکت سران کشورها تشکیل می گردد.
کدام یک از کشورها برای برگزاری مراسم اینچنینی پایتخت را تعطیل کرده اند.
قطعا و مسلما تعطیلی تهران اقدامی بر خلاف اقتصاد مقاومتی است. بودجه های کلان را هدر می دهند. سفر یک روزه به کرج یک و نیم میلیارد تومان، برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور زیان 400 میلیارد تومانی برای اقتصاد کشور بعلاوه سایر هزینه ها!

۹۶/۰۵/۱۱

نظرات  (۱)

روز پنج شنبه ها که از زمان آقای احمدی نژاد بیشتر رنگ تعطیلی به خود گرفت چه طور؟ تعطیلات عید فطر که از زمان ایشان یک رو ز اضافه شد چه طور؟
پاسخ:
زمان احمدی نژاد هم بد کاری کردند بر تعطیلات افزودند.
به مقاله سال 1390 بنده توجه فرمایید:
قدیری ابیانه:تعطیلی 13فروردین ضرورتی ندارد
هم اندیشی:اگر به این دیدگاه اسلام ایمان داریم که اگر فقر از در بیاید ایمان از پنجره خارج می‌شود، نباید به بهانه هر مناسبتی تولید ثروت را در کشور متوقف کنیم زیرا که نتیجه آن عکس آن چیزی است که ما انتظار داریم.
پایگاه هم‌اندیشی یاران انقلاب اسلامی  با دکتر قدیری ابیانه در خصوص طرح تقلیل تعطیلی‌های کشور مصاحبه ای را ترتیب داده که متن آن در ادامه آمده‌است:

هم‌اندیشی: اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس طرحی را با عنوان تقلیل تعطیلی‌های سالیانه به مجلس ارائه کرده‌است. در این طرح برخی از ایام مذهبی که بزرگان و علمای به تعطیلی آن تأکید داشته‌اند، تعطیل اعلام نشده. ولی در این طرح در مقابل روز سیزده بدر تعطیل اعلام شده‌است. این طرح اقشار مذهبی و ارزشی را تا حدی به واکنش واداشته‌است. نظر شما در مورد این طرح چیست؟

دکتر قدیری ابیانه: حفظ تعطیلی سیزده فروردین ضرورتی نداشته‌است. با حذف تعطیلی این روز می شود تعطیلات را به 15 روز کاهش داد. اما این کاهش باز هم کفایت نمی‌کند. زیرا تعطیلات زیان اقتصادی برای کشور دارد و هر عزاداری و یا جشنی نباید با تعطیلی کار و تولید همراه شود.
برخی از تعطیلات مثل تاسوعا، عاشورا، عید غدیر و عید فطر باید بر جای خود باقی‌ باشد. اما آیا برای گرامی‌داشت هر یک از مناسبت‌های اسلامی باید به اقتصاد کشورهای اسلامی ضربه وارد شود؟!
امام خمینی فرمودند:‌15 خرداد تا ابد عزای عمومی است نه تا ابد تعطیل است! مادر زمان حکومت 5 ساله امیرالمومنین علی علیه السلام مناسبت‌هایی را داشتیم؛ تولد بعثت و ووفات پیغمبر اسلام، تولد و شهادت حضرت زهرا (س) عید غدیر قربان و فطر, محققان باید پاسخ دهند که حضرت کدام یک از این روزها را تعطیل کرده‌اند؟

آیا بهتر نیست که بجای تعطیلی تدبیری اندیشیده‌شود که بخشی از درآمدها صرف گسترش فرهنگ اسلامی شود؟

تعطیلات در کشورهای غربی بین 6 تا 12 روز است. چرا در ایران بیش از 2 الی 4 برابر کشورهای غربی تعطیلات وجود داشته‌باشد؟

آیا ایران نیاز اقتصادی ندارد؟ آیا محرومیت زدایی کامل صورت گرفته؟ این از ضعف‌های فرهنگی کشور ماست که به هر مناسبتی در پی تعطیل کردن کار هستیم. در حالی که از امام معصوم علیه السلام حدیث وارد شده‌است که: "اگر به تو خبر رسید که فردا روز قیامت است، امروز دست از کار نکش و باری بر دوش دیگران نباش"

درحالی که متاسفانه فرهنگ عمومی کشورمان این است که اگر به تو خبر برسد که یکشنبه تعطیل است شنبه را هم تعطیل کنیم.

تعطیلات زیاد در کنار ساعت کاری مفید کم و بار تکفل  که نصف اروپاست موجب بروز مشکلات اقتصادی در کشور شده‌است.

فرهنگ عمومی کشور این است که بهترین کار را تفریح می‌دانند. در حالی که امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرمایند" بهترین تفریح کار است"

اگر بهترین تفریح کار است و اگر بخواهیم وضعیت کشور بهبود پیدا کند باید به کار و تلاش و تولید ثروت و رفع فقر همت بیشتری بگماریم.

اگر به این دیدگاه اسلام ایمان داریم که اگر فقر از در بیاید ایمان از پنجره خارج می‌شود، نباید به بهانه هر مناسبتی تولید ثروت را در کشور متوقف کنیم زیرا که نتیجه آن, عکس آن چیزی است که ما انتظار داریم.

بنابراین اقدام مجلس در کاهش تعطیلات یک امر ضروری،انقلابی و اسلامی است و باید بیش از آنچه که مجلس در نظر دارد تعطیلات تقلیل یابد.اما اینکه کدام روزها باید تعطیل یا از لیست تعطیلات حذف شود امر جدایی‌آست.

این از توطئه‌های استعمار است که ایران و سایر کشورهای اسلامی نفت خیز برای وابسته‌بودن به فروش نفت خام باید تولید ثروت نداشته باشند، به همین خاطر  فرهنگ کار مارا تضعیف کرده‌اند.

چقدر خوب می شد اگر به مناسبت شهادت یا تولد حضرت فاطمه سلام الله علیها دوساعت بیشتر کار می‌کردیم و درآمد حاصل از آن را صرف گسترش فرهنگ عفاف و حجاب می‌نمودیم.

چقدر خوب می‌شد به جای تعطیلی روز ملی شدن صنعت نفت دوساعت بیشتر در این روز کار می‌کردیم و درآمد حاصل از آن را صرف توسعه تحقیقات برای بی‌نیازی از خام‌فروشی نفت می‌کردیم.

چقدر خوب می‌شد به جای تعطیلی 13 فروردین دو ساعت بیشتر کار می‌کردیم و ثروت حاصل از این کار را صرف کمک به بیماران نیازمند می‌نمودیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">