پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۱، ۰۳:۳۰ ب.ظ

۰

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه تصور اشتباه از درآمد میلیونی نفت، توقعات جامعه را افزایش می‌دهد گفت: هر مقدار تصور بالاتر از واقعیت باشد به همین میزان توقع هم بالاتر خواهد بود.

خبرگزاری فارس: تصور اشتباه از درآمد میلیونی نفت توقعات جامعه را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدحسن قدیری‌ابیانه در جلسه «گفت و گوی روز» طرح ضیافت اندیشه دانشجویان دانشگاه‌های قم، با اشاره به اینکه مردم بسیاری از جامعه فکر می‌کنند میزان سهم ماهانه هر ایرانی از صادرات نفت رقم میلیونی است اظهار کرد: با فرض صدور 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در هر روز که معادل 69 میلیون بشکه در هر ماه می‌شود، اگر این عدد تقسیم بر 75 میلیون جمعیت شود، به هر نفر کمتر از یک بشکه می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه این آمار در منابع داخلی و خارجی ذکر می‌شو‌د تصریح کرد: تنها غلطی که در این آمار وجود دارد این است که نمی‌توانیم تمام این 2 میلیون و 300 هزار بشکه را صادر کنیم و به عنوان مثال مخالفین و منتقدین بودجه دولت می‌گویند این بودجه‌ای که به فرض صادرات حداکثری نفت ارائه شده، توهمی است به دلیل اینکه شما پیش از این و در شرایط بدون تحریم هم نتوانسته‌اید این مقدار از نفت را صادر کنید.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: اگر بودجه عمومی کل کشور در سال 1390 را در نظر بگیریم، درآمد نفت در آن 570 هزار میلیارد ریال است و آن را به 75 میلیون جمعیت و بر 12 ماه تقسیم کنیم رقمی که به دست می‌آید 63 هزار تومان می‌شود.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه اگر در بودجه سال 1389 این تقسیم‌ها صورت گیرد به درآمد 48 هزار تومانی صادرات نفت خواهیم رسید اضافه کرد: از این 48 هزار تومان، 33 هزار تومان صرف امور عمرانی و 13 هزار تومان صرف بودجه آموزش و پرورش بود و فقط دو هزار تومان از درآمد نفتی می‌ماند و این در حالی است که 9 هزار تومان فقط بودجه وزارت بهداشت بوده و حالا بماند که این رقم فقط میزان صادرات بوده و بایستی میزان هزینه‌ها را از آن کم کرد.

وی با تاکید بر اینکه تصور اشتباه از درآمد میلیونی نفتی توقعات جامعه را افزایش می‌دهد اظهار کرد: هر مقدار تصور بالاتر از واقعیت باشد به همین میزان توقع هم بالاتر خواهد بود و به همین میزان نارضایتی و بدبینی نسبت به مدیریت پیش می‌آید.

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه مقدار هزینه برای هر دانشجو لیسلنس در کشور حدود 3 میلیون تومان در سال است تصریح کرد: معنی این حرف آن است که دولت پول نفت را از چند نفر گرفته و هزینه تحصیل دانشجویان می‌کند.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه «روز دانشجو» روز مطالبات دانشجویان نیست خاطر نشان کرد: دانشجویان در این روز باید پاسخگو باشند که با این هزینه‌ای که دولت و خانواده برای آن‌ها کرده‌اند چه مقدار بازدهی داشته‌اند و با این پولی که صرف شده است خوب درس خواندند یا اینکه چه دردی را از کشور می‌توانند برطرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه پول نفت برای همه ملت است و تخصیص آن به دانشجویان به معنی گرفتن پول چند نفر دیگر و دادن آن به دانشجویان است تصریح کرد: بر این اساس دانشجویان دانشگاه آزاد هم دارند پول تحصیل خودشان و هم بخشی از پول تحصیل دانشجویان دولتی را پرداخت می‌کنند.

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه دانشجویان تحصیل می‌کنند تا برای مشکلات این کشور راهکار پیدا کنند خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات ما در دانشگاه‌ها این است که دانشجویان خودشان را بخشی از راه حل نمی‌دانند، بلکه بخشی از صورت مسئله می‌دانند که دیگران باید بیایند و مشکلات آن‌ها را حل کنند.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: دانشجویان ما پس از فارغ‌التحصیلی دنبال پیدا کردن کار هستند در حالی که باید به دنبال تولید کار برای خود و کسانی که پشت کنکور مانده‌اند نیز باشند.

۹۱/۰۶/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">