پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲ ب.ظ

۰

تهران - ایرنا - قدیری ابیانه کارشناس مسایل استراتژیک با بیان اینکه افکار عمومی باید بسیج و راهکاری برای مجازات مقامات میانمار اندیشیده شود، تاکید کرد: باید دادگاه های ایران از نظر حقوقی سران میانمار را مورد محاکمه قرار داده و علیه آنها حکم صادر کنند.

«محمدحسن قدیری ابیانه » روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره فجایع اخیر در میانمار به این سوال که چرا مجامع جهانی نتوانسته اند نسبت به این فجایع واکنش مناسبی نشان دهند، چنین پاسخ داد که نمی توانیم بگوییم چرا نتوانستند، باید گفت که چرا نخواستند. علت این است که اروپا و آمریکا و همپیمانان آنها هر جا که کشتار مسلمانان شود از آن حمایت می کنند و مساله شان اصلا مساله حقوق بشر نیست که بخواهند نسبت به آن عکس العمل نشان دهند.
سفیر سابق ایران در استرالیا ادامه داد: در سازمان های بین المللی و سازمان های وابسته به آن، نمایندگان دولت ها حضور دارند و دولت ها مطابق با منافع خودشان عمل می کنند. همانطور که این سازمان ها در مقابل کشتار ملت یمن، سرکوب ملت بحرین و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها و لبنانی ها عکس العمل مناسبی نشان ندادند.
قدیری ابیانه افزود: یک بار هم که گزارشگر ویژه سازمان ملل راجع به جنایات رژیم صهیونیستی گزارش کرد سازمان ملل آن گزارش را از سامانه های الکترونیکی خود حذف کرد ، دبیرکل سازمان ملل موضع گرفت و آن گزارشگر را وادار به استعفا کردند.
وی اضافه کرد: حتی یک بار که درباره کشتار کودکان یمنی توسط عربستان گزارش نوشته شد، دبیرکل سازمان ملل گفت که عربستان از نظر مالی تهدید کرده و لذا سازمان ملل گزارش خود را پس گرفت. در حقیقت دبیرکل و دیگر مسئولان را تطمیع کردند و این در حالی است که با وجود همه جنایت هایی که رژیم عربستان مرتکب شده بود این کشور را به ریاست شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب کردند.
قدیری ابیانه تصریح کرد: این واقعیت جامعه امروزی است که یک عده جنایت پیشه در جهان از جنایت ها حمایت کرده و خودشان مرتکب جنایت می شوند، اما همیشه این جنایت ها را در قالب کلمات زیبا عنوان می کنند. عربستان به یمن حمله می کند و این همه کشتار به راه می اندازد می گوید می خواستیم امنیت مردم را برقرار کنیم. آمریکا به عراق و کشورهای دیگر از جمله سوریه حمله می کند می گوید به خاطر دمکراسی و آزادی این کار را می کنیم.

** شورای امنیت سازمان ملل بر اساس قانون جنگل تشکیل شده است
این کارشناس مسائل استراتژیک گفت: عربستان، داعش و گروه های تروریستی را تشکیل داده، از آن ها حمایت کرده و اینها را نیروهای رزمنده معرفی می کند و حتی حاضر نیست با تروریسم مبارزه کند. اینها وقتی تروریست قلمداد می شوند که اعمالی علیه غرب انجام دهند وگرنه اگر مسلمانان را بکشند از نظر آنها هیچ اشکالی ندارد. لذا ما در یک دنیایی زندگی می کنیم که متکی بر انسانیت نیست. حتی شورای امنیت سازمان ملل متحد بر اساس قانون جنگل تشکیل شده است. 
وی افزود: کشورهایی که بمب اتم دارند حق وتو دارند و این 5 کشور دارای حق وتو هر جنایتی در دنیا مرتکب شوند امکان گرفتن مصوبه در شورای امنیت علیه آنها وجود ندارد. یعنی این قانون جنگل است که زوردارترها و کشور دارای قدرت درندگی بیشتر، دارای حق وتو هستند.
قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال که چرا ائتلافی شبیه ائتلاف ضد داعش علیه کشتار مسلمانان میانمار صورت نمی گیرد گفت: ائتلاف علیه داعش هم صوری است. ما شاهد این هستیم که هر بار داعش گرفتار می شود و سران داعش در آستانه دستگیری هستند آمریکایی ها با هلی برد آنها را نجات می دهند. اینها مخالف آن بخش از داعش هستند که تبعه خودشان بوده و ممکن است برگردند و برای آنها مشکل ایجاد کنند.
وی اظهار داشت: ما دیدیم که کسینجر به صراحت گفت باید داعش را حفظ کنیم و اینها که خودشان ایجاد کننده داعش بودند آن را حفظ کردند و داعش هم به نفع آنها عمل کرده است. اصولا ما نه تنها با دولت های جنایتکار که با مردم نژادپرست هم در غرب مواجه هستیم. اخیرا در یک نظرسنجی در یکی از دانشگاه ها اکثریت موافق بودند که در صورت جنگ آمریکا علیه ایران، از سلاح اتمی علیه ایران استفاده شود، در حالی که می دانند ایران، هسته ای نیست. استراتژی کلینتون، اوباما، ترامپ و دیگران این است که برای خودشان حق استفاده از سلاح هسته ای علیه کشورهای غیر هسته ای را هم قائل هستند. 

**برای حل مشکل میانمار باید به سازمان های بین المللی فشار بیاوریم/ ضرورت محاکمه سران میانمار
وی درباره راهکارهای موجود برای حل مشکل میانمار اظهار داشت: باید به سازمان های بین المللی فشار بیاوریم اما این به معنای آن نیست که آنها وظیفه خودشان را انجام می دهند. افکار عمومی باید بسیج و راهکاری برای مجازات مقامات میانمار اندیشیده شود.
قدیری ابیانه گفت: باید دادگاه های ایران از نظر حقوقی سران میانمار را مورد محاکمه قرار داده و علیه آنها حکم صادر کنند. باید در سطح بین الملل هم شکایت کنیم. مثلا نیروهای آزادی خواه در کشورهای غربی را ترغیب کنیم که آنها هم از مقامات میانمار شکایت کنند کما این که هستند کسانی که در انگلستان علیه نتانیاهو در دادگاه شکایت کردند و در برخی از کشورها این امکان وجود دارد که شما افرادی را به خاطر ارتکاب به جنایت مورد تعقیب قضائی قرار دهند حتی اگر در کشور دیگری مرتکب این جنایات شده باشند. این کار را راجع به مقامات آمریکا هم باید کرد.

**جایزه نوبل سیاسی است 
کارشناس مسایل استراتژیک یادآوری کرد: هم اینک موجی در جهان ایجاد شده که جایزه صلح نوبل را از رئیس جمهوری میانمار بگیرند. چون عامل آمریکا بوده و آمریکایی ها برایش تبلیغ و سعی کردند او را به حاکمیت برسانند. البته این تنها موردی نیست که جایزه صلح نوبل به یک جنایتکار داده شده است. به شیمون پرز هم این جایزه داده شد و خود این نوع جوایز هم سیاسی است.
قدیری ابیانه تاکید کرد: ما باید تبلیغات جهانی راه بیاندازیم؛ نه فقط دولت بلکه سازمان های غیر دولتی و هر فردی که می تواند این جنایت را در سطح جهان مطرح کند این کار را انجام دهد. حتی اگر دولت های غربی در این رابطه سکوت می کنند هزینه های تبلیغاتی خود را پرداخت کنند.
وی افزود: ما باید فعالیت های حقوقی و قضایی در سطح کشور و کشورهای اسلامی و دیگر کشورها و نیز دستگاه های حقوقی و قضایی بین الملل را دنبال کنیم و هم دولت و هم سازمان های غیر دولتی در این رابطه فعال شوند.
به گزارش ایرنا، در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.
براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.

www.irna.ir/fa/News/82659194

@ghadiri1404

۹۶/۰۶/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">