پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۱۷ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به نوع سیاست انگلیس گفت: سیاست اختلاف بینداز و حکومت  کن، بود که انگلیس توانست برای چند قرن متمادی بر کشورهای جهان اسلام حکومت کند.

برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع(ساخت فیلم شش روز توسط انگلستان با محوریت اشغال سفارت ایران در لندن در ابتدای انقلاب جعل تاریخ و جنگ روایت‌ها عرصه جدید رویارویی گفتمانی در فضای جهانی) با حضور دکتر محمدحسن قدیری‌ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد. 

محمدحسن قدیری‌ابیانه در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو بیان کرد: نگاهی به اسناد لانه جاسوسی آمریکا حاکی از حمایت آمریکا و انگلیس از تجزیه‌طلبان و ترغیب افراد به تجزیه‌طلبی است. سیاستی که به دنبال ضربه زدن به جهان اسلام و تجزیه کشورهای آن است. این سیاست پیرو این رویکرد است، اختلاف بینداز و حکومت کن. با این سیاست بود که انگلیس توانست برای چند قرن متمادی برای کشورهای جهان اسلام حکومت کند. 

وی درباره اهداف ساخت فیلم شش روز اظهار کرد: اهداف انگلیسی‌ها ، تجزیه‌طلبی، تحریف و جعل تاریخ است که در فیلم‌هایی که می‌سازند، نیز پیاده می‌کنند، خودشان را نجات‌بخش و ازادی‌بخش معرفی می‌کنند. از طرفی خود را مقابل تروریسم جلوه می‌دهند و این سیاستی است که انگلیس همیشه دنبال می‌کند. 

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: در حال حاضر ضدیت انگلیس در تمام ابعاد مختلف با ایران مشخص است و قطعنامه‌ای علیه ایران نمی‌بینید که بانی آن انگلیس نباشد. گروه تروریستی را در ایران پیدا نمی‌کنید که مستقیم یا غیرمستقیم مورد حمایت انگلستان نباشد. در حال حاضر انگلیس یکی از کشورهای پایگاه تروریسیم علیه ایران و کشورهای مستقل است. 

سیاستی که از قبل در پیش گرفته و در حال حاضر هم دنبال می‌کند. به هر حال دامن زدن به تجزیه‌طلبی یکی از اهداف آنهاست و حتی اگر در یک مرحله‌ای آنرا پنهان کنند. مثل حال حاضر با اینکه اظهار می‌کنند با رفراندوم در عراق مخالف هستند اما اگر ته قضیه را نگاه کنید، به نحوی رد انگلیس را پیدا می‌کنید که پشت قضیه هستند. 

قدیری‌ابیانه عنوان کرد: سیاستی که انگلیسی‌ها در ایران دنبال می‌کنند، تجزیه‌طلبی است اما به صراحت آن را بیان نمی‌کنند اما این سیاست را در فیلم‌هایشان نشان می‌دهند و برنامه‌های کانال‌های این کشور این سیاست را تقویت می‌کند. برای مثال از ریگی که در سیستان به هر کاری دست می‌زد، حمایت می‌کرد و از این شخص به عنوان تروریست نام نمی‌برد و از وی به عنوان مخالفین دولت ایران یاد می‌کرد. 

وی افزود: انگلیسی‌ها زیرکی خاصی در سیاست‌های تبلیغی خودشان دارند و مثلا در برنامه B.B.C فارسی خلیج‌فارس می‌گویند و در بخش عربی از آن به خلیج عربی یاد می‌کنند. به این شیوه مخاطبان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و از نظر رسانه‌ای بسیار قوی هستند و حتی می‌توان گفت در حوزه تبلیغات زیرک‌تر از آمریکایی‌ها هستند. 

۹۶/۰۶/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">