پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۲۲ ب.ظ

۰

جشن پیروزی نزدیک است/ به قلم دکتر محمدحسن قدیری ابیانه مندرج در روزنامه حمایت مورخ دوم مهر 96

درحالی‌که «استفان دی‌ میستورا»، نماینده ویژه سازمان ملل سه هفته پیش از «احتمال» شکست داعش در سوریه خبر داده بود، سرلشکر «قاسم سلیمانی»، فرمانده پرافتخار سپاه قدس به‌تازگی اعلام کرد که این گروه تروریستی – تکفیری کمتر از دو ماه دیگر با نابودی کامل در عراق و سوریه فاصله دارد و توطئه‌ مشترک جبهه عبری، غربی، عربی به سقوط در دره هزیمت بسیار نزدیک شده است. اکنون‌که ناقوس مرگ اجیرشدگان تروریست نظام سلطه در منطقه به صدا درآمده است، لازم است که روند شکل‌گیری این گروه تروریستی را از شش سال پیش تاکنون به‌اختصار مرور کنیم و موقعیت به‌شدت متزلزل کنونی داعش را مورد واکاوی قرار دهیم.
ماجرا ازآنجا آغاز شد که وزارت جنگ آمریکا و «هنری کیسینجر»، وزیر اسبق وزارت خارجه این کشور پیش‌بینی کرده بودند که رژیم صهیونیستی تا سال 2025 مضمحل خواهد شد و علت آن را نیز سیل مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از سرزمین های  اشغالی ذکر کرده بودند. ضمن اینکه ارتش رژیم صهیونیستی، مبنای اعتماد و امید به آینده در نزد مهاجران اشغالگر بود ولی این ارتش پوشالی که زیر چتر گسترده حمایتی آمریکا قرار دارد و ادعا دارند که قوی‌ترین مجموعه نظامی درغرب آسیاست، به‌شدت و به‌کرات، در مقابل حزب‌الله لبنان و جنبش مقاومت حماس شکست خورد. به‌این‌ترتیب، اسطوره شکست‌ناپذیری این ارتش در ذهن صهیونیست‌ها فروپاشید و لذا امید آن‌ها در ادامه اشغالگری با یأس و سرخوردگی مواجه شد. همین دلیل کافی بود که پیش‌بینی اضمحلال رژیم جعلی اسرائیل توسط حامیان پر و پا قرص آن‌ها از طریق مهاجرت معکوس شکل بگیرد.  
ازاین‌رو، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از چنین سرنوشتی دست به ایجاد داعش در قالب طرحی موسوم به «لانه زنبور» زدند تا خط مقدم جبهه اعم از سوریه و لبنان و فلسطین و همچنین ایران و عراق را به‌زعم خود به ورطه تروریسم و نابودی بکشانند که مدارک آن، توسط «ادوارد اسنودن»، افشاگر مسائل امنیتی آمریکا منتشر شد. همچنین «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطراتش (انتخاب‌های سخت) در خصوص نقش خود در شکل‌گیری داعش تأکید کرده و توضیح داده است که سفرهای زیادی را به کشورهای مختلف داشته تا زمینه ایجاد و به رسمیت شناختن حکومت تکفیری‌ها را فراهم کند.
کشورهای هم‌پیمان آمریکا و مرتجع منطقه زمینه‌های لازم را برای سرباز کردن این غده چرکین فراهم کرده و  بر این تصور بودند که ظرف مدت کوتاهی، دولت سوریه را ساقط کرده، سپس حزب‌الله را مهار و منهدم نمایند، بر عراق نیز تسلط یابند و آنگاه به سراغ ایران بیایند. در این پازل، طراحی ویژه‌ای برای به‌اصطلاح حذف مقاومت اسلامی لبنان صورت گرفت چراکه قدرت ضربه زدن، به عمق رژیم صهیونیستی را دارد و از موانع مهم حمله مستقیم نظامی آمریکا به ایران اسلامی بوده و هست.
با این حجم بی‌سابقه از حمایت‌های مالی، اطلاعاتی و لجستیکی از تروریست‌ها، صحنه‌گردانان اصلی داعش حتی گمان هم نمی‌کردند که محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی یک‌تنه به میدان آمده و کمک‌های مستشاری به عراق و سوریه ارائه کند. از سوی دیگر، با تشکیل بسیج مردمی عراق و ورود حزب‌الله لبنان به عرصه نبرد و پیوستن روسیه به میدان جنگ، تمام نقشه‌های نظام سلطه یکی پس از دیگری با شکست مواجه شد و تروریست‌ها هرچند جنایات فجیعی را رقم زدند، اما با دومینویی از ناکامی‌ها‌ روبه‌رو گردیدند. با آزادسازی شهرهای حلب و تدمر در سوریه و فلوجه در عراق، دژهای داعش یکی پس از دیگری فروریخت، پایتخت خودخوانده آن‌ها در موصل آزاد شد، دیرالزور در آستانه فتح کامل قرارگرفته و با بازپس‌گیری حویجه عراق و رقه سوریه، کار داعش به پایان خواهد رسید.
در این میان، نباید از نقش ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا که بیشتر برای نجات سران داعش تشکیل‌شده بود غافل شد، چراکه کماکان به بارریزی و هلی‌برن سران دولت خیالی عراق و شام مشغول‌اند.
طرفه آنکه با پیروزی قریب‌الوقوع جبهه مقاومت بر تکفیری‌ها، آن‌ها دیگر سرزمینی در اختیار نخواهند داشت و ریشه نظامی آن‌ها خشکانده خواهد شد، هرچند که عقبه فکری و عقیدتی آن‌ها در عربستان سعودی باقی خواهد ماند؛ چراکه تروریسم، علاوه بر حمایت خارجی، بر حماقت عده‌ای افراطی که می‌توان آن‌ها را با خوارج مقایسه کرد، استوار است. به‌این‌ترتیب، هزیمت داعش به معنای شکست حامیان منطقه‌ای از ارتجاع عرب گرفته تا صهیونیست‌ها و هم برای غرب و آمریکا به شمار می‌آید.
از سوی دیگر، همان‌گونه که اساس فلسفه تشکیل داعش، دفع خطرات محور مقاومت از رژیم جعلی صهیونیستی بود، نسخه جایگزین آن نیز با همین منظور طراحی و در شرف پیاده‌سازی است. در این راستا، توطئه رفراندوم و تجزیه‌طلبی در کردستان عراق، کلید خورد تا اسرائیل دوم در منطقه ایجاد شود؛ به‌بیان‌دیگر، تجزیه کردستان عراق، مقدمه‌ای برای تجزیه سایر کشورها، کوچک شدن ارتش‌ها و تحلیل رفتن اتحاد کشورهای تجزیه‌شده علیه اشغالگری صهیونیست‌هاست. رژیم صهیونیستی، تنها حکومت نامشروعی  است که به‌طور قاطع، حمایت خود را از تجزیه عراق و تشکیل کشور کردی اعلام کرده است، درحالی‌که برخی از کشورها که در حقیقت، حامی چندتکه شدن عراق هستند ولی ژست مخالفت با این امر را می‌گیرند، تنها خواستار تعویق همه‌پرسی استقلال این کشور شده‌ و سخنی از لغو آن به میان نیاورده‌اند.
توطئه تجزیه کردستان عراق در صورت تحقق، یک‌بار دیگر آتش جنگ درغرب آسیا را مطابق میل صهیونیست‌ها روشن کرده و کشورهای منطقه، بیشترین ضرر را از این ناحیه خواهند دید اما بیداری و عزم کشورها، این توطئه را همانند آتش فتنه داعش خاموش کرده و اجازه محقق شدن نقشه‌های شوم استکبار را نخواهند داد.

www.hemayatonline.ir/?nid=4021&pid=2&type=0

 

۹۶/۰۷/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">