پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۱، ۰۳:۵۳ ب.ظ

۰

تمام مردم در قبال اقتصاد مقاومتی مسئول هستند

سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۱، ۰۳:۵۳ ب.ظ

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل اقتصادی عمل به محورهایی که رهبری در طول سال‌های گذشته همچون فرهنگ و وجدان کار تعیین کردند را راه تبیین اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مام مردم در قبال تعهد به اقتصاد مقاومتی مسئول هستند.

محمدحسن قدیری ابیانه در حاشیه برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویان دانشگاه‌های قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم مهم‌ترین محورهای اقتصاد مقاومتی را کار و تلاش برتر، پرهیز از اسراف، مصرف کالاهای ایرانی به جای کالاهای خارجی، عدم خرید جنس قاچاق و توجه به تولید و سرمایه کشور دانست و تصریح کرد: در زمان اقتصاد مقاومتی وجدان و فرهنگ کار باید افزایش یابد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه حتماً نباید کالای با کیفیت خارجی نسبت به کالای داخلی ترجیح داده شود، خاطرنشان کرد: اگر به طور مثال پارچه ایرانی استفاده کنیم آیا عقل و ایمان ما کم می‌شود؟

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخل باید تلاش کنند تا کالاهای با کیفیت بهتری را تولید کنند، اضافه کرد: متأسفانه ورود کالاهای قاچاق به کشور سهل است و تا زمانی که مصرف کننده کالاهای قاچاق وجود داشته باشد، جنس قاچاق وجود خواهد داشت.

سفیر سابق جمهوری اسلامی در مکزیک با تاکید بر اینکه یکی از موثرترین راه‌های اقتصاد مقاومتی تعهد مردم نسبت به خرید کالای داخل و عدم خرید کالای خارجی است، تصریح کرد: هنگامی که مردم کالای خارجی را خریداری می‌کنند موجب افزایش و تقویت درآمد و اشتغال در کشور صادر کننده کالا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام مردم در قبال تعهد به اقتصاد مقاومتی مسئول هستند، خاطرنشان کرد: البته این مسئله از وظیفه دولت و مجلس نسبت به ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی کم نمی‌کند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا رهبری در سال‌های اخیر بسیار به مسائل اقتصادی توجه ویژه می‌کنند، اضافه کرد: این پیگیری رهبری به دلیل این است که قدرت اقتصاد کشور افزایش یابد.

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: راه تحقق خواسته‌های مردم در انتخاب شعارهای سال توسط رهبری مشهود است.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه استعمار به ما القا کرد به دلیل اینکه نفت داریم نیاز به کار نباید داشته باشیم، تصریح کرد: در آیه‌ای از قرآن آمده است «ای آل داوود به شکرانه نعمت هایی که دادیم، کار کنید».

وی با تاکید بر اینکه اگر به شکرانه داشتن نفت کار می‌کردیم امروز ایران جزو پیشرفته‌ترین کشور‌های جهان بود، خاطرنشان کرد: مردم فکر می‌کنند کشور باید با نفت اداره شود در حالی که تصور آن‌ها از درآمد نفتی غیرواقعی بوده و رسانه‌ها و سیستم آموزشی کشور در روشی غلط بر ثروتمند بودن کشور تاکید کرده‌اند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه راه علاج گرانی‌ها فقط بر عهده دولت نیست، اضافه کرد: دولت باید با مدیریت خود تلاش در راستای افزایش قدرت خرید مردم داشته باشد اما تمام مردم باید در این راه دولت را همراهی کنند.

وی مصرف‌گرایی مردم را مهم‌ترین دلیل گرانی‌های اخیر کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: تحریم‌ها و سوء مدیریت نیز از دلایل دیگر گرانی‌های کشور هستند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه متأسفانه وجدان کاری و ساعت مفید کاری در کشور پایین است، تصریح کرد: متأسفانه فریب و مخفی کاری بخشی از فرهنگ بازار شده است و آسیبی که از این فرهنگ غلط مشاهده می‌کنیم از توطئه خارجی نمی‌بینیم.

۹۱/۰۶/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">