پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۱، ۰۱:۴۸ ق.ظ

۲

300 مکزیکی را با چند حدیث مسلمان کردیم.

چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۱، ۰۱:۴۸ ق.ظ

قدیری ابیانه:

سازمان اساتید جهان اسلام تشکیل شود

 آمریکا روزانه 8 میلیون ایمیل به ایران و چین می‌فرستد/

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: آمریکا روزانه هشت میلیون ایمیل به ایران و چین می‌فرستد؛ ما هم می‌توانیم چنین کاری بکنیم.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، قدیری ابیانه عصر امروز در اولین نشست از سلسله نشست های دانشجویان جهان اسلام که به همت سازمان دانشجویان جهان اسلام در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، با اشاره به تشکیل این سازمان گفت: بارها بر ضرورت تشکیل چنین سازمانی تأکید کردم، نیاز جهان اسلام این است و امروز باید زمینه برای گسترش اسلام را زیاد کنیم.

وی ادامه داد: امروز شاهد بیداری اسلامی هستیم بیداری به حرکت و مبارزه تبدیل شده است مردم میدان‌ها را تسخیر می‌کنند و حکومت‌ها را ساقط.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بیان داشت: یک بحث این است که بیداری را در جهان اسلام و فراتر از آن فراهم کنیم و دیگر اینکه انگیزه مبارزه را در مردم زیاد کنیم و در نهایت از آنها حمایت کنیم.

 سازمان اساتید جهان اسلام تشکیل شود

قدیری ابیانه با بیان اینکه امام می‌فرمودند این قرن قرن اسلام است اما ما می‌توانیم در ابتدای این قرن اسلام را فراگیر کنیم، گفت:  سازمان‌های غیر دولتی موثر و فراگیر هستند. پیشنهادم این است که به سازمان دانشجویان اسلام کفایت نکنیم می توانیم سازمان اساتید جهان اسلام، دانش آموزان و حتی زنان هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید پیشگام در جهان اسلام برای تشکیل این چنین سازمان‌ها باشد، گفت: امروز برای تبلیغات جهانی امکانات نیاز نیست هر زن خانه داری که به کامپیوتر و اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند خانه‌اش را به مرکز تبلیغات جهانی تبدیل کند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: زمانی که در مکزیک بودم یکی از فعالیت های من ارسال روزانه چند هزار ایمیل بود. افرادی هم که آن را دریافت می‌کردند به بقیه افراد می‌فرستادند. نیاز امروز جامعه ما استفاده از همین راه‌های ارتباطی است.

  300 مکزیکی را با چند حدیث مسلمان کردیم

قدیری ابیانه شهرهایی مانند مشهد و اصفهان را فرصت بسیار بالایی برای بهره‌گیری از توریست‌ها و دعوت به اسلام دانست و گفت: خود من تجربه کردم که در مکزیک با چند حدیث افرادی را مسلمان می‌کردیم که با تفکر ضداسلامی پیش ما می‌آمدند اما پس از جلسه با شهادتین خارج می‌شدند، 300 نفر در همین جلسات مسلمان شدند.

وی تصریح کرد: به سازمان دانشجویان جهان اسلام پیشنهاد می‌کنم هر دانشجوی خارجی که ب رای زیارت وارد مشهد می‌شود و یا از دانشگاه‌های این شهر استفاده می‌کند بعد از بازگشت در کشور خودش شعبه این سازمان را بزند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، سفر هر زائر خارجی و داخلی به مشهد را یک فرصت دانست و خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان اساسنامه سازمان‌های غیردولتی را بخوانند و ده‌ها نمونه مثل آن را با افراد محدودی می‌توانند ایجاد کنند.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه این پیشنهاد را به سازمان حج هم داده‌ایم تصریح کرد: وقتی به برون مرزی صدا و سیما رفته بودم پرسیدم که آیا ایمیل‌های مخاطبینی که به شما زده می‌شود را نگه می‌دارید گفتند پاک می‌کنیم. فرصت بسیار خوبی را از دست می‌دهند. هر کس روزنامه‌های خارجی را رصد کند می‌تواند ایمیل خبرنگاران و یادداشت‌نویس‌ها را پیدا کند و با تشکیل یک بانک ایمیل از آنها استفاده کند.

 آمریکا روزانه هشت میلیون ایمیل به ایران و چین می‌فرستد

وی گفت: آمریکا روزانه هشت میلیون ایمیل به ایران و چین می‌فرستد ما هم می‌توانیم همین کار را بکنیم.

 سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: اوباما می‌گوید خانواده سربازان امریکایی باید احساس غرور کنند بعد از این حرف برنامه‌ها و فیلم‌ها و سریال‌هایی برای این کار تولید می‌شود.

قدیری ابیانه تأکید کرد:‌ ما باید برعکس این کار را انجام بدهیم این خانواده‌ها را شناسایی کنیم و عکس جنایت فرزندان شان را ایمیل کنیم تا از حضور در جنگ احساس شرم کنند.

 وی با تأکید بر این مهم که امروز زمانه جنگ نرم و جنگ روانی است گفت:  در غرب نمی‌دانند سوره‌ای به نام مریم در قرآن داریم نمی دانند اعتقادمان به مسیح چگونه است در حالی که یهودی ها معجزه‌ای برای حضرت مریم قائل نیستند و ایشان را زناکار می‌دانند؛ مسیحی‌ها خبر ندارند که یهودی‌ها مسیح را نه پیامبر و نه خدا می‌دانند. می‌توانیم این چیزها را بگوییم.

 بیچاره زنان غربی

 سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه اگر دانشجویان بتوانند روی دانشجویان خارجی کنند خیلی اثر دارد، تصریح کرد: به طور نمونه زنان غربی می گویند زن مسلمان در اسارت حجاب است دلسوزی می‌کنند برای زنان مسلمان؛ اما وقتی با این مقوله آشنا می‌شوند خودم شاهد بودم بارها به من گفتند که قبلا فکر می‌کردیم زنان مسلمان اسیرند و چقدر بیچاره‌اند اما امروز می گویم بیچاره زنان غربی.

 قدیری ابیانه با بیان اینکه آستان قدس باید با استفاده از امکانات به شکل گیری نهضت جهانی اسلام کمک کند، تأکید کرد: مشهد باید به مرکز تبلغاتی جهان اسلام تبدیل شود و این امر شدنی است.

 غرب از قرآن می ترسد

 وی با اشاره سوزاندن قرآن در غرب خاطرنشان کرد: آنها از قرآن می‌ترسند که مبادا افراد جامعه مسلمان شوند؛ ادواردو یک نمونه جوانان غرب است که در سن 20 سالگی قرآن را خواند و فهمید این کلام بشر نیست.

 سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه اسلام یک ساعت تفکر را بهتر از 70 سال عبادت می‌داند، بیان داشت: در کلیساهای مسیحیان می نویسند تعقل بزرگ‌ترین دشمن ایمان است.

 قدیری ابیانه گفت: امروز در دنیا خلأ وجود دارد و شکست کمونیست و لیبرالیسم مشخص شده؛ مردم دیگر می‌دانند که این نظام‌ها عادلانه نیستند.

 وی ادامه داد: افرادی که در غرب زندگی می‌کنند اسلام را نمی‌خواهند چون آن را نمی‌شناسند. قرآن را آتش می زنند تا آن را نخوانند. ما باید قرآن را با صدها زبان مختلف به سراسر دنیا ایمیل کنیم که این امر آثار بزرگی به همراه خواهد داشت و تأثیرگذار خواهد بود.

 سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت کلیساها به استناد آ«چه از قول حضرت مسیح (ع)  در انجیل جعل شده که اگر به تو سیلی زدند گونه دیگرت را هم بیاور بزنند، پذیرش ظلم را نشانه ایمان می دانند و خاطرنشان کرد:  اگر ما بگوییم دینی داریم که حتی نباید در صورت حیوان هم بزنیم و تاکید می کند که کسی که ظلم را بپزیرد شریک ظالم است تاثیرگذار خواهد بود، احدایثی که در اسلام مطرح می‌شود همچون پتکی بر سر آنها می‌خورد. ما باید غرب را به تفکر و تعقل وادار کنیم.

 قدیری ابیانه در ادامه افزود:‌ اگر یهودیان و مسیحیان توانستند در برخی امور سرآمد باشند مسلمانان نیز با وجود نعمتی همچون قرآن می‌توانند سرآمد باشند اگر ما فعالیت‌هایمان را شروع کنیم قول می‌دهم که سازمان دانشجویان جهان اسلام یکی از سازمان های جهانی شود. زنان مومنه ما باید سرآمد زنان جهان باشند و دانشجویان ما نیز همچنین.

 وی حضور اتباع و طلاب خارجی را دنیایی از فرصت برای پیشبرد اهداف اسلام دانست و افزود: ما می‌توانیم در راه اسلام دستاوردهای زیادی داشته باشیم.

 در ادامه جعفری یک طلبه از پاکستان و دانشجوی جامعه المصطفی ایران به نقش دانشجویان و طلاب در بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: بیداری اسلامی جزء حرکات ماست و مسلمانان باید جزو مسلمات خود قرار دهند.

 وی بیداری اسلامی را فرامکانی دانست و گفت: تمام انبیاء بر مبارزه بر ظلم و ظلم ستیزی تأکید داشتند و ما باید این مهم را مدنظر قرار دهیم که اسلام دین جهانی است.

۹۱/۰۶/۰۸

نظرات  (۲)

۱۴ دی ۹۱ ، ۱۲:۴۰ روح اله حیدری
با تشکر از توجه شما. بنده دسترسی به آن روحانی ندارم، ایشان از دوستان برادرم هستند. مثل اینکه کتاب کلیدهای پیشرفت فعلا در تهران موجود هست.
پاسخ:
با سلام
برای تهیه کتاب می توانید با شماره 02188822374 انتشارات بنیاد بعثت تماس حاصل فرمایید. یا با انجمن اسلامی شهید ادواردو در اصفهان
shahid-edvardo.blogfa.com/
www.edvardo.com/
۱۴ دی ۹۱ ، ۰۱:۳۱ روح اله حیدری
سلام آقای دکتر قدیری. ایده هایی که شما در نظر دارید واقعا عالی و سازنده هست. من امیدوارم به کمک مسئولین و با پشتکاری شخص دلسوز و انسان دوست شما این مهم تحقق پیدا کنه. ان شاءالله.
اگه یادتون باشه شما برای سخنرانی در دانشگاه شهرکرد حضور پیدا کرده بودید و برای عزیمت به تهران شب را در منزل یکی از روحانیون که مراسم روضه هم بود دعوت داشتید. بنده توفیق نداشتم که در آن روضه حضور داشته باشم و از سخنان گهربار شما فیض ببرم. برادر بنده از شما خیلی تعریف کردند و دی وی دی شهید ادواردو هم که شما بعنوان هدیه در مجلس توزیع کرده بودید را همراهشون داشتن که مستندات رو دیدم، واقعا عالی بود. برای شخص بنده که سنی نزدیک به 22 سال دارم خیلی تاثیر گذار بود. بنده شما را تا به حال نمیشناختم و با شخصیت ادواردو آشنایی نداشتم. با توجه به اهدافی که اشاره کردید اینجانب بعنوان دانشجو در این امر چگونه میتوانم فعالیتی داشته باشم و شما چه پیشنهادی به امثال من میدهید که بتوانیم در این راه قدمی برداریم؟ مجددا از تلاشهای ارزنده شما برای میهن اسلامی تشکر میکنم و از خداوند متعال درخواست توفقیق روز افزون برای شما و همکارانتان دارم. و من الله التوفیق
پاسخ:
باسمه تعالی
 با سلام و تشکر
پیشنهاد می  کنم کتاب کلیدهای پیشرفت را بخوانید. آن روحانی گرانقدر آن را دارد. بعد م یتوانیم گفتگو را ادامه دهیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">