پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱ ب.ظ

۰

گروه سیاسی: کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با اشاره به تداوم نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا و کاهش نسبی واکنش‌ها به این اقدامات جنایتکارانه با گذشت زمان گفت: دولت ایران، دستگاه دیپلماسی و نهادها و سازمان‌های مردمی نباید اجازه دهند نسل‌کشی مسلمانان میانمار به یک خبر و اتفاق عادی تبدیل گردد.

«محمد حسن قدیری ابیانه» کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، درباره تداوم نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار و سکوت مجامع بین‌المللی گفت: متأسفانه باید گفت نسل‌کشی مسلمانان میانمار در شرایطی که مجامع و سازمان‌های بین‌المللی با بی‌تفاوتی به این قضیه می‌نگردند ادامه خواهد یافت.

دولت میانمار در آینده به نسل‌کشی غیرمستقیم مسلمانان روی خواهد آورد

وی افزود: کشورهای غربی نیز فقط در حد خنثی کردن برداشت افکار عمومی از نقش خود در حمایت از این جنایات و با سکوت و نادیده گرفتن این نسل‌کشی‌ها، مواضعی گذرا و بی‌خاصیت اتخاذ می‌کنند و اقدامی عملی انجام نخواهند داد.
قدیری ابیانه اظهار کرد: دولت و ارتش میانمار هم اگر ببینند اقدامات علنی آنها در ارتکاب این جنایات، این کشور را نزد افکار عمومی جهان منزوی می‌کند، نسل‌کشی را به طور غیر مستقیم ادامه خواهند داد و از روش‌های به کار گرفته شده توسط رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی مسلمانان بهره خواهد برد.
کارشناس عالی مدیریت استراتژیک عنوان کرد: به عنوان نمونه یکی از روش‌های رژیم صهیونیستی برای خالی کردن سرزمین‌هایی که نیل تا فرات را در برمی‌گیرد گسترش ایدز است و به همین دلیل اوگاندا به عنوان یکی از مهمترین کشورهایی که رودخانه نیل از آن می‌گذرد با درصد بسیار بالای بیماری ایدز مواجه است.
وی اضافه کرد: یادمان نرفته که تعدادی پرستار صهیونیست از کشورهای اروپای شرقی تحت عنوان کمک‌ به مداوای کودکان، ایدز را به کودکان لیبیایی تزریق می‌کردند، لذا در آینده شاهد استفاده دولت و ارتش میانمار از این شیوه‌ها علیه مسلمانان روهینگیا خواهیم بود.

ضرورت برانگیختن حساسیت‌های جهانی با فعالیت‌های دیپلماتیک و رسانه‌ای

قدیری ابیانه ابراز کرد: البته دولت جمهوری اسلامی ایران، دستگاه دیپلماسی و نهادها و سازمان‌های غیر دولتی و مردمی نباید اجازه دهند نسل‌کشی مسلمانان میانمار به یک خبر و اتفاق عادی تبدیل گردد.
سفیر اسبق ایران در مکزیک با بیان اینکه باید از طریق دیپلماسی عمومی و دولتی فعالانه و تحرک رسانه‌ای حساسیت‌ها را برانگیخت، گفت: نباید اجازه داد عواطف انسانی در سطح جهانی نسبت به این قضیه رو به فراموشی گذارد و باید ماهیت کشورهای حامی دولت و ارتش میانمار را برای جهانیان افشا کرد.

چگونگی استفاده از ظرفیت‌های حقوقی در برابر جنایات حقوق بشری براساس یک تجربه شخصی در مکزیک

قدیری ابیانه درباره مؤثر بودن استفاده از ابزارهای حقوقی بین‌المللی توسط کشورهای اسلامی علیه مقامات دولت میانمار و افزایش فشارهای حقوقی گفت: واقعیت این است که بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی، حتی سازمان‌های غیر دولتی مدعی دفاع از حقوق بشر مانند عفو بین‌‌الملل، تحت سلطه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها قرار داشته و اهداف آنها را دنبال می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که جمهوری اسلامی نیز دست از تلاش و پیگیری حقوقی این مسئله بردارد.
وی یادآور شد: این سازمان‌های غیر دولتی تلاش می‌کنند برای اعمال فشار به کشورهای مستقل، افکار عمومی را با خود همراه کنند. یکی از مظاهر این همراهی مکاتبات، ایمیل‌ها و پیام‌هایی است که به امضای بسیاری از افراد رسیده و به سران کشورها ارسال می‌شود. به جرات و بر اساس تجربه می‌توانم بگویم ۹۵ درصد کسانی که این پیام‌ها را امضا می‌کنند فریب فریبکاران را خورده‌اند و تنها حدود پنج درصد آنها مأمور هستند.
قدیری ابیانه عنوان کرد: به عنوان نمونه همین نامه‌هایی که به جمهوری اسلامی ایران در خصوص حقوق بشر ارسال می‌شود فرصتی برای شناسایی ایمیل‌ و مشخصات افرادی است که برای حقوق بشر دست به قلم می‌برند. اگر مثلا لیست این افراد را گردآوری کنیم و آنها را در معرض اطلاعات واقعی مانند نسل‌کشی مسلمانان در میانمار قرار دهیم می‌توانیم متقابلا از آنها استفاده کرده و این موج را علیه موج‌آفرینان برانگیزانیم.
وی با اشاره به تجربه شخصی خود در زمانی که سفیر ایران در مکزیک بود، گفت: من لیستی از ارسال‌کنندگان ایمیل‌های این‌چنینی تهیه کرده بودم و برای آنها تصاویر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و جاهای دیگر ارسال می‌کردم و می‌پرسیدم آیا شما به رژیم صهیونیستی برای این جنایات اعتراضی کرده‌اید و فکر کرده‌اید چرا شما برای زندانی شدن مثلا یک بهایی به سفارت ایران نامه نوشته‌اید اما در مقابل بمباران مناطق مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها در لبنان و فلسطین توسط رژیم صهیونیستی احساس انگیزه نکرده‌اید؟

قدیری ابیانه با مثبت ارزیابی کردن این نوع برخورد گفت: این افراد گاهی نامه‌هایی که بعد از این مکاتبات به رژیم صهیونیستی در اعتراض به نقض حقوق بشر را فرستاده بودند برای من ارسال می‌کردند. لذا هم دولت و دستگاه دیپلماسی می‌توانند و باید ناامید نشده و فعالیت‌های دیپلماتیک و حقوقی را برای جلوگیری از نسل‌کشی مسلمانان در میانمار ادامه داده و شدت بخشد و هم سازمان‌ها و محافل اسلامی و حتی افراد عادی باید یک رسالت جهانی برای خود در این موضوع قائل باشند.
سفیر اسبق ایران در مکزیک در پایان اظهار کرد: امروزه فضای مجازی این امکان را به همه ما می‌دهد که در جهت محکومیت اینگونه جنایات وارد عمل شده و با تشکیل کمپین‌ها فشار افکار عمومی را بر دولت و ارتش میانمار افزایش دهیم و نباید چنین امکانی را دست کم بگیریم.

www.iqna.ir/fa/news/3651318

۹۶/۰۷/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">