پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۱۴ ق.ظ

۳

سفیر اسبق ایران در استرالیا، گفت: درست است که دولت باید بودجه خود را در مسیر تامین اشتغال هدایت کند، اما جوانان نباید منتظر باشند تا دولت به آن‌ها شغل بدهد بلکه جوانان باید شغل ایجاد کنند نه اینکه شغل پیدا کنند.

به گزارش صاحب نیوز ؛ قدیری ابیانه، بعد از ظهر دیروز، در دوره نفحات ویژه فعالان فرهنگی استان اصفهان در خصوص فرهنگ اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: بعضی ها می گویند ما برای اسلام انقلاب کرده ایم نه برای اقتصاد و این ها کسانی هستند که فکر می کنند انقلاب و اقتصاد ما شکست خورده  است، برای همین می گویند اصلا هدف اقتصاد نبوده است.

محمد حسن قدیری ابیانه گفت: باید نقاط ظعف را شناسایی و آن ها را برطرف کنیم.

وی با طرح یک سوال گفت: گاهی سوال هایی شنیده می شود مانند اینکه با در آمد نفت چه شده؟ آیا اگر پول نفت درست خرج می شد مشکلات حل می شد؟

قدیری ابیانه ادامه داد: برای ملموس کردن درآمد نفت ایران آن را با درآمد ماهیانه مردم مقایسه می کنیم. اینگونه مطرح می کنیم که اگر درآمد نفتی کشور را بخواهند ماهیانه بین افراد تقسیم کنند هر شخص چه میزان دریافت می کند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: درآمد نفتی کشور در سال 91 حدود 61هزار میلیارد تومان بوده یعنی با فرض 75 میلیون نفر جمعیت ایران اگر این مبلغ بین مردم تقسیم بشود، در آمد نفتی ایران در سال 91 به ازای هر نفر ماهیانه 67 هزار تومان بوده است؛ در صورتی که که افراد درآمد نفتی دولت به ازای هر نفر را رقمی نجومی می پندارند.

وی تاکید کرد: این تصور اشتباه از درآمد نفتی کشور به همین میزان باعث تصور غلط ناکارآمدی نظام می شود.

قدیری ابیانه ادامه داد: به همین میزان تصور مردم از فساد خیلی بالاتر از فساد موجود است مانند این است که خانمی فکر کند حقوق همسرش 60 میلیون تومان است در صورتی که یک میلیون تومان حقوق می گیرد و این تصور اشتباه قطعا شک و مشکلاتی را در زندگی به وجود می آورد.

وی در ادامه گفت: با این توقعات اگر خدا هم هرسال کتاب تقسیم بودجه نازل کند باز هم این افراد با تصورات غلط و انتظارهای بالا راضی نمی شوند و مشکلاتشان حل نخواهد شد.

این استاد علوم استراتژیک گفت: تا پیش از بررسی درآمد ماهیانه نفتی دولت به ازای هر نفر، در این تفکر بودیم که با این پول ها چه کاری می کنند اما اکنون در ذهن شما این مسئله ایجاد شده که با این پول کم چگونه کشور را اداره می کنند.

وی با بیان اینکه چرا روز دانشجو تبدیل به روز مطالبه‌گری شده، گفت: چرا شما دانشجویان گزارش نمی دهید که در طول این دوران دانشجویی چه کاری برای پیشرفت کشور انجام داده اید.

قدیری ابیانه در ادامه گفت: بعضی معتقدند دولت که پول نفت را می گیرد باید نیازهای مردم را فراهم کند اما با کدام پول؟ 67 هزار تومان ماهیانه؟

وی ادامه داد: می توان گفت دولت برای اداره کشور و مثلا هزینه دانشگاه یک نفر پول نفت چندین نفر را برای همان یک دانشجو خرج کرده است! آیا شما از دوران دانشجویی خود آنقدر استفاده کرده اید که ارزش کپرنشین شدن چند نفر برای تأمین هزینه‌های تحصیل شما را داشته باشد؟ اگر پاسخ خیر است پس اشتباه کرده اید.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: این تصورات اشتباه و توقعات غلط در بیشتر کشور ها وجود دارد و به اشتباه که همه امکانات رفاهی، اشتغال و… را دولت باید تامین کند.

این استاد دانشگاه با ذکر یک مثال گفت: در یک مجتمع آپارتمانی، ساکنان می دانند که باید پول شارژ بدهند تا مدیر مشکلات را بر طرف کند و کسی نمی گوید هزینه های ساختمان را مدیر ساختمان باید خودش تامین کند اما این انتظار را در سطح بزرگتر در کشور دارند چون ساختمان به عنوان یک سیستم کوچک و در دسترس قابل درک است اما یک کشور به دلیل بزرگی قابل درک نبوده و مسائل و مشکلات آن ملموس نیست.

وی با بیان یک مثال گفت: شهرداری تهران طرح عوارض زباله را در دستورکار خود قرار داد اما منتقدان معتقد بودند که هزینه جمع آوری زباله  نباید از مردم گرفت؛ پس باید نفت بفروشیم و زباله جمع کنیم؟

قدیری ابیانه خطاب به جوانان گفت: درست است که دولت باید بودجه خود را در مسیر تامین اشتغال هدایت کند اما جوانان نباید منتظر باشند تا دولت به آن ها شغل بدهد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک تاکید کرد: جوانان باید شغل ایجاد کنند نه اینکه شغل پیدا کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به مثال قبلی خود گفت: همانگونه که آن خانم باید بداند حقوق همسرش یک میلیون است تا شبهه هایش برطرف شود، این تصورات اشتباه نیز در جامعه باید برطرف بشوند.

وی تاکید کرد: فعالان فرهنگی باید برای اصلاح این تصور غلط برنامه ریزی کنند

قدیری ابیانه تصریح کرد: خیلی ها فکر می کنند یکی از راه حل های مشکل اشتغال استخدام افراد است در صورتی که استخدام روش حل مشکل افراد بیکار نیست بلکه جوانان باید با مطالعه اقتصاد مقاومتی در مسیر ایجاد شغل وارد شوند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: کشور ژاپن با 50 میلیون نفر جمعیت بیشتر از ایران، 330 هزار کارمند دارد و اما ما در ایران فقط 450 هزار مدیر داریم.

وی تصریح کرد: چهار و نیم میلیون باز نشسته داریم و چهار میلیون شاغل در صورتی که در دنیا نسبت شاغلین به بازنشسته‌ها شش به یک است در حالی که در ایران تعداد بازنشسته‌ها بیش از شاغلین است.

قدیری ابیانه در تشریح بخشی از اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای کار کردن است نه اینکه منتظر باشیم تا به ما امکانات بدهند تا کار کنیم.

وی با بیان جمله ای از شهید تهرانی مقدم گفت: "فقط انسان های ضعیف در حد امکاناتشان کار می کنند" 

وی تأکید کرد که ما باید امکان آفرینی کنیم.

انتهای پیام/ اصفهان بیدار به نقل از صاحب نیوز

۹۶/۰۸/۰۲

نظرات  (۳)

۰۳ آبان ۹۶ ، ۰۷:۰۲ موسی کاظمی
ما هم افتخار می کنیم به اقا زاده شما که در سن جوانی کتاب تالیف کرده اند .اما حتما موضوع ان را می دانید .چرا رویکرد امنیتی داشته کتاب ؟ایا گرد اوری مطالبی که  با نشریات ضدیت دارد سخت است ؟
پاسخ:
سلام.
اگر کار ااسانی است شما هم کتاب بنویسید.
افشای توطئه های رسانه‌ای بیگانان و عوامل داخلی و روش بکار گرفته شده توسط آنان بای فریب مردم کار ارزنده ای است.
۰۳ آبان ۹۶ ، ۰۶:۵۹ موسی کاظمی
با سلام 
فرمودید فرزند  محترمتان در یک مدرسه درس می ده و امرار معاش می کنه .ایشون باید متاهل باشند و زندگی تشکیل داده باشند لطفا بفرمایید  که ایا  معلم اموزش پرورشن؟یا اینکه ساعات محدودی درس می دن ؟ایا در امد این تدریس کافی بوده برای گذران زندگیشون ؟به نظر می رسه شما  این مورد را عنوان کردید که فکر کنیم کمکی نشده .
پاسخ:
بنده برای تحصیل فرزندانم و ازدواجشان هزینه کنم اشکالی دارد؟
۰۲ آبان ۹۶ ، ۰۷:۳۱ موسی کاظمی
سلام استاد 
حدا رحمت کند  رفتگان شما را .متشکریم از این تشری که به جوانان زدید .انها نباید منتظر  دولت شوند .چه ایرادی داره  سیب بفروشند ؟یا  کارگری در ساختمانها ببکنند ؟البته ساختمان سازی نداریم ..ببخشید .تو مترو  خودکار و لوازم تحریر  بفروشند ؟
فرزند شما دارند دکتری می گیرن .جوان شاد و حامی انقلاب و نظام .فکر کنم در شمال سخنرانی دارند در مورد اینکه با خبر  جراید چگونه مقابله کنیم .چگونه فتنه را خنثی کنیم ؟خب این یک جوان که اصلا دغدغه مالی نداره چون پدرش شمایید و سالهاست که این پدر کشف کرده در امد نفت توهمه هر کسی هم که جواب بده  دشمن اسلامه !و این کشف مهم اقتصادی که با مدد  یک تقسیم ساده در امد به جمعیت ایجاد شده همه را در دنیا متحیر کرده .اما شما مقابل منتقد  هر گز تسلیم نمی شید حتی اگر با سیلی به صورتش بزنید .امروز کشور در وضعیت توسعه نیافتگی و عقب مانده گی هست و شما تحریم ها را نعمت خواندید .باید دادگاهی شما را محاکمه کند تا حد اقل  وجدانتان راحت شود .
پاسخ:
سلام. خدا رفتگان شما را هم رحمت کند. پسر من هفته ای نیست که یک کتاب قطور نخواند. از بچگی اینگونه تربیت شده و در 26 سالگی شده نویسنده کتاب و دعوتش می کنند برای سخنرانی برای استاد و دانشجو و .. . در مدرسه ای درس می دهد تا بتواند بخشی از مخارجش را تامین کند. استخدام هیچ دستگاه حکومتی نیست. 
نوشته اید: "سالهاست که این پدر کشف کرده در امد نفت توهمه هر کسی هم که جواب بده  دشمن اسلامه !و این کشف مهم اقتصادی که با مدد  یک تقسیم ساده در امد به جمعیت ایجاد شده همه را در دنیا متحیر کرده .اما شما مقابل منتقد  هر گز تسلیم نمی شید".
شما حساب کتاب کنید و نقد کنید و رد کنید نظر بنده رو. حرف حق بزنید بنده تسلیم حرف حق هستم ولی تسلیم حرف نا حق نمی شوم. 
آنکس که سیلی خورد دانشجو و منتقد نبود مسئول حراست دانشگاه بود که فحاشی کرد و نه انتقاد.
امروز اگر کشور به قول شما در وضعیت توسعه نیافتگی و عقب ماندگی است به خاطر این است که اگر کسی راه را به شما نشان داد و با به قول شما با ضرب و تقسیم شما را از توهم خواست خارج بکند مورد حمله قرار می گیرد. 
ضمنا من نگفتم دولت وظیفه ای ندارد که دارد و معتقدم به وظیفه اش عمل نمی کند ولی شما نباید منتظر دولت بمانید. 
بله کارگری شرف دارد بر بیکاری و بی عاری و سربار خانواده و جامعه شدن و به جای کار حلال کردن و تحقیر کارگری نق زدن و به قول خودتان انتقاد.
اگر تحریم ما را از تنبلی درآورد نعمت است ولی دیدید که آنها که به رأفت استکبار امیدوار بودند و می خواستند به جای مقابله با تحریم از طریق مذاکره و تعامل با غرب تحریم ها را بردارند به کجا رسیدند و نه تتها تحریم ها لغو نشد بلکه افزایش هم یافت.
به یاد بیاورید که اگر در شعب ابی طالب مسلمانان در مقابل تحریم مقاومت نمی کردند اسلام جهانگیر نمی شد. انّ مع العسر یسری 
ما خواستار تحریم شدن نبودیم ولی توانستیم تحریم های تحمیلی را با کار و تلاش به فرصت تبدیل کنیم.
شما باید دست از تنبلی بردارید و نگاه خود را اصلاح کنید وگرنه شامل وضعیت کسی خواهد شد که "آنکس که نداند که نداند ..." می شوید. شما مشکل را در بیرون از خود جستجو می کنید. مشکل در درون شماست.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">