پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۴۱ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه کارشناس و تحلیلگر مسائل استراتژیک، گفت: بدهکاری دولت به‌اندازه ۱۰ سال درآمد نفت سال ۹۵ برآورد شده که از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بر مقدار این بدهی نیز افزوده‌شده است و متأسفانه دولت برای تأمین بودجه و حل بحران خود ناچار به‌ بدهی به بخش های مختلفی شده است.

به گزارش صاحب نیوز؛ سفیر سابق ایران در مکزیک و دیپلمات سابق کشورمان، با اشاره به بدهی ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت؛ اظهار کرد: بدهکاری دولت به‌اندازه ۱۰ سال درآمد نفت سال ۹۵ برآورد شده که از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بر مقدار این بدهی نیز افزوده‌شده است و متأسفانه دولت برای تأمین بودجه و حل بحران خود به‌جاهای مختلفی بدهکار شده است.

محمدحسن قدیری ابیانه، با بیان اینکه ۹۸ درصد از بودجه کشور صرف امور جاری می‌شود خاطرنشان کرد: حقوق کارکنان دولت بخش عمده‌ای از بودجه جاری کشور را تشکیل می‌دهد و دراین بین تعداد بازنشتگان بیشتر از شاغلین است.

وی کوچک کردن دولت‌ها را شعار اصلی دولتمردان دانست و متذکر شد: ایران برخلاف سایر کشورها به دنبال افزایش کارکنان دولتی است و درحالی‌که در جهان سال‌به‌سال سن بازنشستگی را بالا می‌برند، این سن در ایران رو به کاهش است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، با اشاره به تعداد زیاد کارکنان دولتی، ساعت کار مفید در این ادارات را رضایت‌بخش ندانست و تصریح کرد: سیستم اداری کشور ما بیمار است چراکه متوسط کار مفید کارکنان دولتی ۲۲ دقیقه در روز است و این نشان از آن دارد که حضور برخی کارکنان در نهادها نه‌تنها مفید نیست بلکه به ضرر مردم نیز می‌باشد.

قدیری ابیانه بابیان اینکه دولت‌ها قبل از رسیدن به حاکمیت وعده کوچک کردن دستگاه‌های دولتی را می‌دهند، یادآور شد: دولت‌ها بعد از به قدرت رسیدن این شعار خود را فراموش می‌کنند و ازآنجایی‌که امکان استخدام در دستان خودشان است با استخدام بستگان، هم‌حزبی‌ها و همشهریان، برخلاف وعده‌های انتخاباتی خود دولت را بزرگ‌تر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از نامزدها برای رسیدن به قدرت بابیان وعده‌های بی‌اساس، منافع انتخاباتی خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند افزود: قبل از انتخابات صحبت از تأمین چندین صد هزار شغل می‌کنند اما بعد از انتخابات ایجاد این مقدار شغل را وابسته به سرمایه‌گذاری‌های خارجی و اماواگرهای بی‌اساس عنوان می‌سازند.

قدیری ابیانه، در پاسخ به اینکه آمار اخیر دولت در ایجاد اشتغال آن‌هم در شش‌ماهه نخست سال ۹۶ را چگونه ارزیابی می‌کنید، خاطرنشان کرد: گاهی دولت‌ها برای ارائه عملکرد مطلوب از خود آمار و معیارهای اشتغال را دست‌کاری می‌کنند و اخیرا‌ یک‌ساعت کار در هفته هم جزو آمار اشتغال جدید محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر نقش اساسی دولت و مردم در ایجاد اشتغال و فراهم آوردن زمینه‌های شغلی در کشور تصریح کرد: هدف دانشجویان از تحصیل در دانشگاه باید کسب توانایی و مهارت‌های لازم و ایجاد شغل برای خود و دیگران باشد درحالی که امروز بسیاری از دانشجویان ما تنها نگران آینده شغلی خود هستند.

www.sahebnews.ir/783098

۹۶/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">