پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۲۱ ب.ظ

۰

تحریم‌های بانکی و مالی برداشته نشده است

شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۲۱ ب.ظ

فارس/ یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: تحریم‌های بانکی و مالی برداشته نشده است و تویوتا به خاطر فروش یک خودرو به سفارت ایران از آمریکا عذرخواهی کرد.


محمدحسن قدیری‌ابیانه درباره تشدید محدودیت‌ها در برجام علیه ایران توسط سنای آمریکا اظهار کرد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که برجام حفره‌هایی دارد و از این طریق می‌توانند رخنه کنند.

وی با تأکید بر اینکه طرح لغو برجام فعلاً در چنین شرایطی از سوی آمریکایی‌ها منتفی است، تصریح کرد: مجموعه حاکمیت آمریکا اعم از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در زمان اوباما و اکنون نیز ترامپ دنبال تأیید اینکه ایران به برجام عمل نکرده است، هستند و در این راستا طرح تشدید تحریم‌ها و محدودیت‌ها را پیش گرفته‌اند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه معاون وزیر امور خارجه و مسؤول هیأت مذاکره آمریکا در برجام در کنگره گفته بود که می‌توانیم تحریم‌های جدیدی علیه ایران به بهانه حقوق بشر و صنایع موشکی و حمایت از تروریسم اعمال کنیم، افزود: الآن هم همین کار را می‌کنند و منظور آنها از تروریسم، همین نیروهای مقاومت مردمی است.

تحریم‌های بانکی و مالی برداشته نشد

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه به قول رئیس‌جمهوری قرار بود تحریم‌های بانکی و مالی ابتدای اجرای برجام برداشته شود؛ ولی این‌طور نشد، تصریح کرد: این تحریم‌ها هنوز لغو نشده و از دولت اوباما و ترامپ و در دوران این رؤسای‌جمهور تحریم‌ها اضافه شد؛ آن‌ها معتقدند بدون خروج از برجام می‌توانند تحریم‌ها را تشدید کنند و تشدید کرده و خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از تاکتیک‌های آمریکا برای همراهی اروپا و سایران با خود این است که به مرگ می‌گیرند تا آنها به تب راضی شوند، اضافه کرد: می‌گویند قصد ورود به فاز اقدام نظامی داریم یا دنبال خروج از برجام هستیم تا اروپا به بهانه جلوگیری از خروج آمریکا از برجام یا جنگ، به اعمال این تحریم‌های ضد ایرانی راضی شود.

این کارشناس امور دیپلماتیک با اشاره به اینکه در اجلاس مشترک سران فرانسه، آلمان و انگلیس تأکید کردند به خاطر تروریسم، حقوق بشر و صنایع موشکی فشارها علیه ایران را افزایش می‌دهند، افزود: این نشان می‌دهد که تاکتیک آمریکا جواب داده است.

تویوتا به خاطر فروش یک خودرو به سفارت ایران از آمریکا عذرخواهی کرد

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه اروپایی‌ها و حتی ژاپن و سایر هم‌پیمانان غرب منافع گسترده‌ای در آمریکا دارند، تصریح کرد: آنها حاضر نیستند این منافع و بازار بزرگ آمریکا را به خاطر بازار ایران از دست دهند.

وی با تأکید بر اینکه ارتباطات با ایران افزایش می‌یابد؛ مگر اینکه تحریم‌ها را علیه خودشان و جرائم را به جان بخرند و همه متحدو مشترک تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا را نقض کنند، اضافه کرد: در آن صورت، مجازات همه توسط آمریکا ممکن نیست.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه شرکت تویوتا ناچار شد به خاطر فروش یک خودرو به سفارت ایران در هند از آمریکا عذرخواهی کند، تصریح کرد: تویوتا به شکل گسترده توسط داعشی‌ها استفاده می‌شود و عذرخواهی و تحریم مطرح نیست؛ چون آنها همسوی با آمریکا عمل می‌کنند.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه لغو تحریم‌ها به‌ واسطه برجام نتوانسته این دست موارد را برطرف کند، اضافه کرد: برداشت آن‌ها این است که ایرانی‌ها در مشکلات اقتصادی غوطه‌ور شده‌اند و چاره‌ای جز مذاکره مجدد و امتیازدهی بیشتر ندارند.

وی بیان کرد: اگر بر فرض پای میز مذاکره با دادن امتیازات بیشتر بنشینیم؛ حتی اگر ایران پیچ و مهره تجهیزات هسته‌ای را جمع و تعهداتش را 100 درصد عملی کند، آمریکا دست از مسأله حمایت از تروریسم و دشمنی با ایران بر نمی دارد.

 

۹۶/۰۸/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">