پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۲۲ ب.ظ

۳

🔶دکتر موریس بوکای ؛ پزشک فرانسوی که به حقانیت قرآن کریم اقرار کرد و مسلمان شد🔶

🔹دکتر موریس بوکای(1998-1920) پزشک متخصص فرانسوی در رشته گاستروانترولوژی(بیماریهای گوارشی) است ؛ او در سال 1976 و پس ازهماهنگی با انورسادات ، رئیس جمهور وقت مصر ، مومیایی رامسس دوم(رامسس کبیر) را ازموزه قاهره به شهر پاریس منتقل کرد تا پس از ترمیم بخشهای آسیب دیده ی مومیایی به تحقیق در موردچگونگی مرگ این فرعون توسط یک تیم مجرب فرانسوی- مصری متشکل از پزشکان ، آناتومیستها و بافت شناسان بپردازد.

🔹دکتر موریس بوکای در 17 فوریه 1976 در آکادمی طب ملی فرانسه نتایج تحقیقات تیم خود را بر روی دو مومیایی رامسس دوم و پسرش رامسس سوم اینگونه بیان کرد :

 Image result for ‫کتاب پرفسور موریس بوکای‬‎

"طبق بررسیهای پزشکی و آزمایشگاهی ، رامسس دوم بر اثر پیری و مرگ طبیعی از دنیا رفته است ؛ در حالیکه پسرش رامسس سوم به مرگ طبیعی نمرده و بر اثر غرق شدگی مرده است!"

http://www.rahyafte.com/wp-content/uploads/2014/12/dfyujdtyidty.jpg

🔹او برخی دلایل خود از نظر پزشکی قانونی دراثبات غرق شدن رامسس سوم اینگونه بیان کرد :

شکستگی استخوانهای قفسه سینه و جمجمه براثر برخورد با یک جسم سخت مثل سنگ که می تواند به دلیل فشار آب و نیروی امواج باشد ؛ از جمله دو زخم عمیق وغیرطبیعی یکی در سمت راست قفسه سینه و دیگری در استخوان پشت جمجمه سر که دومی به طور مستقیم به مغز آسیب زده و باعث مرگ ناگهانی و فوری رامسس سوم شده است.

از دیگر نتایج تحقیق این بود که جسد قبل و بعد از مرگ درآب بوده است ؛ ولی جسد مدت کوتاهی پس از مرگ به خشکی رسیده است؛ زیرا مومیایی شدن این جسد به صورت کامل و موفق انجام شده است و این فقط زمانی امکان پذیراست که مومیایی براثر ماندن زیاد در آب دچارفساد و گندیدگی نشده باشد؛ چراکه فساد جسد مانع از موفقیت کامل مومیایی میشود.

 

🔹جورجی زیدان در مقاله ای که در 15 آوریل سال 1900 میلادی در روزنامه "الهلال" مصر به چاپ رسید ، به نتایج کشفیات باستان شناسان اشاره کرده ومینویسد :

" نام بنی اسراییل با عنوان "عبرانیان" درکتیبه های باستانی به زبان هیروگلیف مربوط به زمان رامسس دوم که ازآنها برای انتقال سنگها به پایتخت رامسس دوم استفاده میشده آمده است. همچنین اکثریت باستان شناسانی که بر روی تاریخ مصرباستان  مطالعه میکنند با توجه به شواهد و مدارک فراوان ، براین عقیده اند که رامسس سوم معروف به "مرنبتاح" (Mernebtah) که درزمان کشف جسد به "منفتاح" شناخته میشد همان فرعونی است که با حضرت موسی(ع) به دشمنی برخاست و سرانجام در دریا غرق شد"

 

🔹بنابراین با استناد به این تحقیقات ، حضرت موسی(ع) معاصر با دو فرعون بوده است :

🔸رامسس دوم(رامسس کبیر) که طبق فرهنگ مصرشناسی آکسفورد از سال 1279 تا 1212 قبل از میلاد یعنی 67 سال برمصر حکومت کرد و در سن حدود 90 سالگی درگذشت واز مقتدرترین فراعنه مصرباستان بود ؛ او همچون دیگر فراعنه مصر ادعای خدایی داشت و گفته میشود همان فرعونی است که حضرت موسی(ع) را ازآب گرفت و پرورش داد.

 🔸 رامسس سوم پسر رامسس دوم که او نیز ادعای خدایی داشت و نبوت حضرت موسی(ع) را انکار کرد؛ او به مدت 10 سال یعنی از سال 1213 تا 1203 قبل از میلاد بر مصرحکومت کرد و سرانجام با مکر الهی در آب غرق شد و داستان او در چندین جای قرآن آمده است.

🔹جسدمومیایی این دو فرعون درسال 1898 میلادی در مصر کشف شدند.

🔹در تورات مقدس نیز به مرگ پادشاه مصر در زمانیکه حضرت موسی(ع) در شهرمدین سکونت داشت اشاره شده است.

🔹دکتربوریس موکای زمانیکه متوجه شد کشفیات تیم تحقیقاتی او منطبق بر داستان فرعون در قرآن کریم  بخصوص در مورد نحوه ی مرگ و نجات جسد اوست ، به حقانیت قرآن کریم ایمان آورد و با بیان شهادتین مسلمان شد و بعد از آن به تبلیغ قرآن و کشف رابطه بین قرآن و علوم جدید پرداخت و تا زمان وفاتش براین اعتقاد استوار بود.

🔹او در سالهای پایانی عمر خود کتابهایی با محوریت کتب آسمانی و علوم جدید تألیف کرد؛ ازجمله درسال 1996 کتابی تالیف کرد باعنوان :

"The Bible, the Qu'ran and Science"

ترجمه عنوان کتاب : "کتاب مقدس ، قرآن وعلم"

🔹او درسال 1998 وفات یافت.

 

فَالْیَوْمَ نُنَجِّیکَ بِبَدَنِکَ لِتَکُونَ لِمَنْ خَلْفَکَ آیَةً وَإِنَّ کَثِیرًا مِنَ النَّاسِ عَنْ آیَاتِنَا لَغَافِلُونَ(یونس/92) : (خطاب به فرعون در زمان غرق شدن گفتیم:) پس امروز جسد بی جان  تو را نجات میدهیم تا برای آیندگانی که پس از تو می آیند نشانه ای باشی ؛ به درستیکه بسیاری از مردم از نشانه های ما غافلند.

 

به قلم : الف – م

 

منابع :

https://www.amazon.com/Bible-Quran-Science-Scriptures-Knowledge/dp/8172310099

http://www.islamicbulletin.org/newsletters/issue_6/embraced.aspx

 

@ejazequran

ملاحظاتی از قدیری ابیانه:

این جسد حدود 100 سال پیش کشف شد و تا آن زمان هیچ کتابی از آنها نام نبرده بود الی تورات و انجیل

در تورات از غرق شدن فرعون و ارتشش می گوید ولی از بازگشت بدن او چیزی نگفته

در انجیل از غرق شدن ارتش فرعون گفته و چیزی از غرق شدن فرعون و بازگشت جسدش به خشکی نگفته است.

قرآن پس حدود 3000 سال از مرگ فرعون به غرق شدن فرعون و بازگشت جسدش به خشکی که کشف جسد فرعون و آزمایشات دکتر بوکای آن را به اثبات می رساند. و این معجزه قرآن در این ارتباط است.

مناسب است که مطالعاتی در این رابطه صورت گرفته و از مستندات موجود مستندی تهیه گردد که به قطع همانطور که قرآن تاکید کرده " پس امروز جسد بی جان  تو را نجات میدهیم تا برای آیندگانی که پس از تو می آیند نشانه ای باشی ؛ به درستیکه بسیاری از مردم از نشانه های ما غافلند."

@ghadiri1404

www.ghadiri.ir

۹۶/۰۸/۲۷

نظرات  (۳)

ببخشید . رامسس سوم همان مرنپتاح نیست _ مرنپتاح پسر رامسس دوم و فرعون اشاره شده در قران است . مرنپتاخ و رامسس سوم دو فرد مجزا هستند

رامسس دوم فرعون اشاره شده در قران است یک اشتباه در متن وجود داره لطفا اصلاح کنید . از سایت های مرجع هم میتونید ببینید

 

ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">